Jim Ryan spisał się bardzo dobrze w trudnych okolicznościach swojej kadencji.
Jim Ryan podzielił się tym, co może być jego ostatnim wywiadem w roli dyrektora generalnego PlayStation.
Jim jest dyrektorem generalnym PlayStation od 2019 roku i nadzoruje przejście z PlayStation 4 na PlayStation 5. Został także szefem PlayStation w trudnych latach związanych z pandemią, co dla Sony oznaczało problemy z dostawami chipów i samych konsol PlayStation 5.
Oczywiście staż Jima w PlayStation był znacznie dłuższy. Rozpoczął pracę w PlayStation Europe w 1994 roku, kiedy Sony uruchomiło swój dział gier. Nadzorował szerokie przyjęcie konsoli i sukces głównego nurtu w Europie, przyjmując na przestrzeni lat różne role.
Kadencja Jima na stanowisku dyrektora generalnego PlayStation została również zdefiniowana przez coś, co wydarzyło się nieco wcześniej niż wtedy, gdy zaczynał. W 2016 roku Sony przeprowadziło reorganizację swoich usług sieciowych i Playstation, łącząc je i zmieniając nazwę Sony Computer Entertainment na Sony Interactive Entertainment.
CZYTAJ TAKŻE PlayStation ogłasza promocję sprzedaży Planet Of The Discounts
Reorganizację tę nadzorował poprzednik Jima, Shawn Layden, i była to tylko jedno z wielu takich posunięć mających na celu restrukturyzację firmy. Kiedy Shawn ustąpił ze stanowiska dyrektora generalnego PlayStation i opuścił samo Sony, spekulowano, że stoczył walkę o władzę z Jimem. Shawn stwierdził później, że zdecydował się przejść na emeryturę po prostu dlatego, że był zmęczony pracą.
Jim podzielił podobne odczucia, odchodząc w marcu na emeryturę. W liście do przejścia na emeryturę Jim oznajmił opinii publicznej, że zmęczyło go podróżowanie między pracą w USA a domem w Wielkiej Brytanii.
CZYTAJ TAKŻE LEGO Fortnite: jak stworzyć platformę startową
Teraz, w wywiadzie dla Variety, Jim był zaskakująco optymistyczny, biorąc pod uwagę, jak przyznaje, trudną kadencję. On mówi:
„Jestem bardzo wdzięczny, że nie pracowałem w nudnej branży. Moim zadaniem było emanować poczuciem spokoju i pogody ducha.
Właściwie siedziałem przy stole w jadalni z głową opartą na dłoniach i zastanawiałem się, jak to zrobimy.
Jim rzucił także światło na niektóre specyficzne problemy, z którymi borykał się podczas swojej kadencji:
„Montujemy zdecydowaną większość konsol PlayStation w Chinach i nikt nie mógł się tam dostać. Kończenie gier, gdy programiści nie mogli się spotkać, zjeść pizzy i przeprowadzić burzy mózgów na temat swojego rzemiosła, to inna sprawa. A potem nie bez znaczenia zadanie sprzedaży naszego produktu naszym konsumentom, gdy handel detaliczny był całkowicie zamknięty.
CZYTAJ TAKŻE Fani Disneya Dreamlight Valley są zakochani w tej koncepcji
Ostatecznie Jim mówi, że jest „bardzo dumny z tego, co zespół osiągnął w 2020 roku”. To była premiera PlayStation 5, jednej z najbardziej udanych, jakie kiedykolwiek widziała branża. Łatwo o tym zapomnieć, biorąc pod uwagę, że nastąpił mniej więcej rok problemów z dostawami konsoli, co zaszkodziło przejściu między generacjami konsol. Ale Jim z pewnością wykorzystał trudne sytuacje, aby utrzymać światło w PlayStation.
Powiązany