Zburz Świątynię Starożytnych, korzystając ze wskazówek dotyczących bossów z Rozdziału 13.
Spis treści[Hide][Show]
Jesteśmy już prawie na końcu Final Fantasy 7: Odrodzenie. Świątynia Starożytnych jest pełna walk z bossami, a bossowie z Rozdziału 13 są jednymi z najtrudniejszych w grze. Jesteśmy w przedostatnim rozdziale, więc będziesz chciał w pełni przygotować całą drużynę do akcji – zaopatrz się w Mikstury Mgły, Upadki Feniksa i odblokowaj Przerwy Limitu Poziomu 3. Tym razem powracają niektórzy klasyczni bossowie i będziesz musiał stawić czoła wszystkim Turkom za pomocą postaci, których być może nie używasz tak często. Przed wyruszeniem w dalszą podróż pamiętaj o wyposażeniu wszystkich sześciu postaci i zapoznaj się z każdą sekcją poniżej, aby uzyskać więcej przewodników po bossach.
Szef: Czerwony Smok
- Słabość: Zamieć
- Uderzenie w spalone filary i zrzucenie ich na smoka spowoduje jego nacisk. Zniszczenie jednego ze skrzydeł podczas lotu spowoduje jego upadek, wywierając na niego nacisk. Atakowanie jego klatki piersiowej zmniejszy zasięg Karmazynowego Oddechu.
Już na początku bitwy możesz przystąpić do atakowania głowy. Użyj Potrójnego Cięcia Clouda, aby prześlizgnąć się nad atakiem obszarowym z oddechem ognistym i wbić głowę, nakazując Barretowi, Yuffie lub komukolwiek innemu, aby uderzył ją Blizzardem, aby szybko ją okaleczyć. Zniszczenie części głowicy spowoduje wypełnienie części manometru.
Atak ognistym oddechem również celuje tylko w podłogę areny. Możesz kontynuować atakowanie głowy, gdy zieje ogniem, postaciami walczącymi w zwarciu, o ile latają one w powietrzu. Prawie każda postać ma zdolność w powietrzu, której możesz użyć, aby zacząć się unosić.
CZYTAJ TAKŻE 26 najlepszych gier RPG z otwartym światem na PC, w które powinieneś zagrać w 2024 roku
Kiedy skrzynia Czerwonego Smoka zaświeci się, obierz za cel postacie zadające duże obrażenia lub użyj Blizzary. Zniszczenie skrzyni zmniejszy zasięg umiejętności Karmazynowego Oddechu.
W końcu smok będzie strzelał ogniem wszędzie — zobaczysz, że filary w rogach areny świecą na czerwono. Musisz wycelować filary, stojąc w przeciwnym kierunku, w jakim chcesz, aby spadły. Upuszczenie słupka spowoduje znaczne napełnienie manometru.
Wreszcie, gdy już leci, wyceluj w jedno ze skrzydeł. Barret jest w tym szczególnie dobry dzięki w pełni naładowanej Maksymalnej Furii. Zniszcz jedno ze skrzydeł, aby przeszkodzić Czerwonemu Smokowi, spowodowaj jego upadek i naciśnij go. Zataczaj się dwa razy, a pokonasz tę początkową walkę z bossem.
Szef: Reno i Niegrzeczny
- Niegrzeczna słabość: Wiatr
- Uderzenie go wieloma potężnymi umiejętnościami ofensywnymi, gdy ma podniesioną gardę, wywrze na nim presję. Przerywanie jego uderzeń synergicznych również wywrze na niego presję.
- Słabość Reno: Ogień
- Unikanie jego kontrataków lub kontrowanie go potężnymi zdolnościami ofensywnymi będzie wywierać na niego presję. Przerywanie jego uderzeń synergicznych również wywrze na niego presję.
To spotkanie z Reno i Rude’em jest podobne do poprzednich walk – najpierw obierz za cel Reno i pokonaj go, a następnie zajmij się Rude’em. Na Reno łatwiej jest wywierać presję, walcząc z Chmurą. Często wykonuj uniki lub korzystaj z Przeciwwagi Chmury, aby zadać duże obrażenia i natychmiast wywrzeć na nim presję.
Reno jest agresywny, ale ogólnie łatwiejszy do pokonania niż Rude. Jest zmęczony ogniem, więc używaj Firy, gdy jest zmuszony do zachwiania się jako pierwszy. Przerywanie jego Zdolności Synergicznych jest łatwiejsze, gdy sam korzystasz ze Zdolności Synergicznych. Naładuj wszystkich w swojej drużynie, a szczególnie skup się na zwiększaniu poziomu limitu. Im silniejszy jest Twój Limit Break, gdy się zataczają, tym szybciej ta dwójka zostanie pokonana.
Szef: Elena i Tseng
- Słabość Eleny: Grzmot
- -Uderzenie jej dwiema potężnymi umiejętnościami ofensywnymi lub przerwanie jej ataków synergicznych wywrze na nią presję.
- Słabość Tsenga: Zamieć
- -Blokowanie lub unikanie końcówek kończących kombinację będzie wywierało na niego presję przez krótką chwilę. Kiedy już wyzdrowieje, zacznie ładować potężną technikę. Zadanie wystarczających obrażeń podczas szarży wywrze na nim presję.
CZYTAJ TAKŻE Final Fantasy 7 Rebirth: Gdzie znaleźć wszystkie ukryte kaktuary | Ch. 6 Przewodnik
Tseng jest potężniejszym i bardziej niebezpiecznym wrogiem w tej trudnej walce z bossem. Skoncentruj się najpierw na pokonaniu Eleny, aby móc całkowicie skupić się na Tsengu. Aby wywrzeć presję na Elenę, użyj dowolnych dwóch potężnych zdolności ofensywnych. Judgement Ray, Sidewinder czy Art of War świetnie nadają się do wywierania na nią presji. Przyzwij sobowtóra i użyj Grzmotu Ninjitsu, aby stale zadawać Elenie obrażenia od błyskawic.
Z Tsengiem najlepiej walczyć z Redem XIII lub Yuffie — wywiera presję tylko przez krótki czas. Unikaj lub strzeż się jego specjalnych ataków, aby wywierać na niego presję przez krótki czas. Chociaż nie jest tak trudny jak Roche czy Rufus, nadal jest bardzo szybki. Ćwicz przeciwko niemu doskonałą ochronę, aby wywierać bardziej konsekwentną presję.
Tseng może użyć Puchu Feniksa, aby ożywić Elenę. Jeśli Tsengowi brakuje zdrowia, najpierw go pokonaj. Użyj Summons i Limit Breaks, aby go wykończyć, a następnie zmień postać na Elenę. Phoenix Down przywraca tylko część jej zdrowia.
CZYTAJ TAKŻE Najlepsze tajemnicze gry wszechczasów
Szef: Brama Demonów
- Słabość: nie dotyczy
- Przyciąga ściany do wewnątrz, aby zawęzić pole bitwy. Zadanie wystarczających obrażeń, gdy zbiera siłę do ruchu, zarówno go przerwie, jak i wywrze presję. Wyzwala ataki elementarne ze swoich ogromnych rąk, ale uderzenie go wrogim żywiołem przerwie jego atak.
Przed przystąpieniem do walki z Bramą Demonów wyposaż się we wszystkie cztery rodzaje Materii Żywiołów. Ogień, Blizzard, Thunder i Aero wymagają presji. Odblokuj zdolności synergii w swoim Folio. Będziesz mógł wybrać dowolną drużynę do tej bitwy.
Brama Demonów będzie próbowała zmniejszyć arenę za pomocą swojej zdolności Wkroczenia. Kiedy używa Encroach, użyj wszystkiego, co możesz, aby go zatrzymać. Przydaje się tutaj dowolne polecenie ATB o dużych obrażeniach. Umiejętności związane z bronią, takie jak Zaburzenie, są tutaj niezwykle przydatne — Zaburzenie ładuje ATB po nawiązaniu połączenia, dzięki czemu Cloud może z niego korzystać wielokrotnie i bardzo szybko.
Ładuj zdolności synergii i oszczędzaj na wypadek, gdy Brama Demonów spróbuje wkroczyć. Zdolności te są wystarczająco silne, aby wprowadzić go w stan presji i natychmiast zatrzymać wkraczanie. Polecam używać umiejętności synergii na poziomie limitu.
Przy 50% zdrowia za drużyną pojawi się kolejna Demoniczna Brama. Skoncentruj się na zniszczeniu Demonicznej Bramy A — wykorzystaj kombinacje Tify, aby zwiększyć premię do obrażeń od staggera i całkowicie zniszczyć pierwszą bramę. Kiedy już padnie, możesz zmienić kąt i zaatakować Demoniczną Bramę B. Postępuj zgodnie z tą samą prostą strategią, powstrzymując jej wtargnięcie. Możesz także skontrować przeciwne ataki żywiołów, ale nie musieliśmy tego robić, aby szybko zniszczyć obie bramy.
Powiązany