Na razie wygląda to tylko na historię PlayStation. Może to w dużym stopniu zmienić sposób, w jaki EA tworzy gry.
Connie Booth, była dyrektor Sony i prawdopodobnie jedna z założycielek PlayStation, dołączyła teraz do Electronic Arts.
Jak donosi IGN, szefowa EA Entertainment Laura Miele podzieliła się oświadczeniem na temat nowej pracy swojej przyjaciółki Connie:
„Connie spędziła ponad 30 lat pomagając w budowie wewnętrznych studiów Sony Interactive Entertainment i jest odpowiedzialna za kierowanie rozwojem niektórych z jej największych franczyz, w tym Marvel’s Spider-Man 1 i 2, The Last of Us, Ghost of Tsushima, Uncharted, Ratchet i Clank, żeby wymienić tylko kilka.
Jest znana ze stworzenia niesamowitej kultury stawiającej przede wszystkim na programistów i wspierania kreatywnej wizji podczas wprowadzania innowacji.
Znam Connie od wielu lat i zawsze byłem pod wrażeniem jej miłości i zaangażowania w gry. Szczególnie troszczy się o twórców gier. Ma nienaganną reputację w społeczności programistów i niewątpliwie będzie miała pozytywny wpływ na nasze gry.
CZYTAJ TAKŻE Ujawniono rozmiar pliku Powstania Ronina
Zatem Laura sama wyjaśniła znaczenie Connie dla PlayStation i dlaczego było to niesamowite zatrudnienie dla EA. Connie na nowym stanowisku będzie dyrektorem generalnym grupy ds. gier akcji RPG i będzie raportować bezpośrednio do Laury. Wśród gier, którymi Connie będzie zarządzać na tym nowym stanowisku, są m.in Era Smoka, Efekt masowyi nadchodzące Człowiek z żelaza I Czarna pantera Gry.
Niektóre szczegóły mogą być inne, ale z pewnością brzmi tak, jakby Connie otrzymała zasadniczo tę samą rolę, którą pełniła w PlayStation, ale teraz miała tworzyć gry na wiele platform i prawdopodobnie większe stawki niż to, do czego była przyzwyczajona, kiedy to było zadowolić fanów Sony.
Sony i sama Connie niechętnie wyjaśniają jej odejście z firmy, a sama Sony potrzebowała kilku dni, zanim to potwierdziła. Ten brak otwartości umożliwił zakorzenienie się plotek na temat sytuacji.
CZYTAJ TAKŻE SNK wskrzesza jedną ze swoich starych gier wideo bez walki, wraz z Ariką
W związku z tym krążą pogłoski, że Connie została bezceremonialnie zwolniona w tym samym dniu, w którym ogłoszono tę decyzję, i że miało to coś wspólnego z tym, że Sony nie przygotowało gier na żywo do premiery. W szczególności Naughty Dog Ostatni z nas w Internecie został wskazany jako największy tego przykład. Connie ściśle współpracowała z Naughty Dog przez dziesięciolecia i od tego czasu Naughty Dog zaczęło tworzyć gry dla Sony.
To wszystko z pewnością brzmi jak dotychczasowa historia Sony, ale prawda jest taka, że może to oznaczać naprawdę ogromne rzeczy dla Electronic Arts. Doświadczenie Connie będzie z pewnością bezcenne, ponieważ wniesie doświadczenie, które pomogło uczynić gry własne i drugorzędne firmy Sony certyfikowanymi hitami, do najpopularniejszego produktu AAA EA, ich gier RPG akcji.