Hasbro naprawdę potrzebuje tej inicjatywy związanej z grami wideo, aby odnieść ogromny sukces.
Hasbro z optymizmem podchodzi do gier wideo po sukcesie Wrota Baldura 3.
Lariana Lochy i smoki RPG oparte na wiedzy lore odniosło sukces zarówno krytyczny, jak i komercyjny, posuwając się tak daleko, że wygrała zeszłoroczną nagrodę GOTY w konkursie The Game Awards. Dziś Larian Studios pracuje nad luksusowym, fizycznym wydaniem tytułu na czterech płytach.
Firma GamesRadar zdołała porozmawiać z szefem studiów gier Hasbro, Danem Ayoubem, podczas niedawnej konferencji twórców gier i Ayoub miał tylko dobre rzeczy do powiedzenia na temat gier wideo, Lochy i smokiI Wrota Baldura 3.
Ayoub powiedział:
„Wszyscy jesteśmy bardzo podekscytowani reakcją na [Baldur’s Gate]. Myślę, że udowodniło nam to, że ludzie naprawdę chcą świetnych gier D&D. Z pewnością to robimy.”
Ayoub wyjaśnił również, że Hasbro planuje założyć własne studia gier wideo, ponieważ będą one zwiększać swoje zaangażowanie w branżę. Ayoub ujawnił, że mają już studio w Montrealu i pracują nad niezapowiedzianym albumem Lochy i smoki gra, która dołącza do gry GI Joe Snake Eyes opracowywanej przez Atomic Arcade. Okazuje się, że Hasbro jest również powiązane z Archetype Entertainment Exodus.
Ayoub opowiedział o lekcjach, z których wyciągnęła się jego firma Wrota Baldura 3. Po pierwsze, jest popyt Lochy i smoki Gry wideo. Po drugie, gry wideo mogą zainteresować konsumentów grami planszowymi. Po trzecie, Ayoub, ważne jest, aby poświęcić czas „na zrobienie tego dobrze”. Wygląda więc na to, że Hasbro nie spieszy się z rozwijaniem swoich wysiłków w zakresie gier wideo.
Nie chcę burzyć niczyjego porządku, ale Hasbro może mieć obecnie dobry powód, aby przejść na gry wideo. W ostatnim kwartale firma odnotowała stratę oszałamiającej kwoty 1,06 miliarda dolarów. W grudniu ubiegłego roku firma zwolniła już 1100 pracowników, co stanowi 15% siły roboczej.
CZYTAJ TAKŻE Zwiastun premierowy Final Fantasy VII Rebirth drażni sam-wiesz-co
Wrota Baldura 3 okazał się jasnym punktem fatalnego roku dla branży gier wideo i był także jednym z niewielu jasnych punktów w portfolio Hasbro. Niepowodzenia Hasbro w branży zabawek wykraczają poza zakres naszej małej branży. Jasne jest jednak, że Hasbro, podobnie jak Paramount Global i Warner Bros Discovery, zaczyna zdawać sobie sprawę, że na grach wideo można zarobić mnóstwo pieniędzy i że mają dużo własności intelektualnej, które można przekształcić w gry wideo.
Dungeons & Dragons ma bogatą historię w grach wideo, sięgającą gier RPG na komputery PC z lat 80. i 90. XX wieku. Ale tak naprawdę sam Hasbro ma również długą historię w branży. Ich pierwszy dział gier wideo, Hasbro Interactive, działał od 1995 do 2001 roku i przed i po udzielił licencji na swoje nieruchomości na gry wideo.
CZYTAJ TAKŻE LEGO Fortnite: Jak grać w LEGO Islands
Hasbro Interactive zostało ostatecznie sprzedane firmie Atari SA (FKA Infogrames) z powodu poniesionych strat, ale Hasbro nie pozwoli na to dzisiaj. Biorąc pod uwagę fatalne perspektywy finansowe w ostatnich latach, firma potrzebuje sposobu na wykorzystanie swojej własności intelektualnej poza zabawkami, a gry wideo naprawdę obiecują im wiele.
Powiązany