Mniejsze gry niezależne nie znikną całkowicie, ale Twoi ulubieni, mniejsi twórcy gier mogą to zrobić.
Jak ujawnili deweloperzy po rozmowach podczas ostatniej konferencji twórców gier niezależnych, występują problemy z tworzeniem małych gier niezależnych.
Jak donosi PC Gamer, firmy takie jak Epic Game Store i Microsoft nie zwracają się już do niektórych twórców mniejszych gier o ekskluzywne oferty.
W przypadku firm takich jak Epic, Microsoft, Sony i innych rejestracja na wyłączność zwykle była impulsem do rozwoju biznesu. Typowym pomysłem jest oczywiście zdobycie dużych ekskluzywnych produktów, takich jak Marvel’s Spider-Man, przekona graczy do zakupu platformy, na której się znajduje, dzięki czemu zarobią dużo pieniędzy. Jednak już od prawdopodobnie dziesięciu lat duże firmy próbują wynegocjować umowy na wyłączność dla mniejszych firm i mniejszych gier.
Może to być mieszane błogosławieństwo dla tych programistów. Jeśli na przykład Epic Games Store zarejestruje Twoją grę na wyłączność, możesz stać się częścią marketingu Epic, zwłaszcza jeśli Twój tytuł wykorzystuje w najlepszy sposób własny silnik Unreal Engine firmy Epic.
Oznacza to, że stracisz zdecydowanie większą publiczność, jaką gra może zyskać, jeśli zostanie opublikowana na Steamie. Jednak pieniądze, jakie dają firmy takie jak Epic i Microsoft, są często podawane z góry i mogą od razu zagwarantować, że te gry zostaną wyprodukowane.
Casey Yano, jeden z głównych twórców Zabij Iglicępowiedział to w swoim przemówieniu na GDC:
CZYTAJ TAKŻE MW3 i Warzone: Jak odblokować bezszklaną optykę JAK
„Rozmawiałem z co najmniej pięcioma małymi zespołami, na przykład 35 [members] i poniżej, podczas GDC, i jest tak: cięcia, cięcia, cięcia, anulowanie finansowania, rozmowy, które trwały rok, odwołanie.
To brzmi jak gówno. Zdecydowanie jesteśmy zaszczyceni możliwością samofinansowania. [Otherwise] Byłbym teraz bardzo, bardzo, bardzo przerażony.
Z kolei Chris Bourassa, który był reżyserem Najciemniejszy Lochmiał to do powiedzenia:
„Gorączka złota dobiegła końca. Pochodzę z Terytoriów Północno-Zachodnich. Miasto, z którego pochodzę, zostało zbudowane na złocie, a dalej na północ znaleziono diamenty.
Być może czeka nas kolejna zmiana paradygmatu, ale zdecydowanie uważam, że skala transakcji, o których słyszę, jest znacznie mniejsza w porównaniu z okresami wielkich wahań. Z pewnością mamy naszego Epic [deal] we właściwym czasie.”
W tej rozmowie nie wspomina się o Steamie, Sony i Nintendo, ale może jest ku temu powód. Firmy te mają lepiej ugruntowane platformy niż Epic i Microsoft. Wydawało się, że gorączka złota dla indie na Steamie odtworzyła się na Nintendo Switch kilka lat temu.
CZYTAJ TAKŻE Fortnite: Jak zdobyć darmowy kilof Midnight Scythe
Tymczasem Sony utrzymuje konkurencyjną przewagę nad Microsoftem nie tylko pod względem sprzedaży konsol, ale także ogólnej reputacji. Oznacza to, szczerze mówiąc, że nie muszą się w ogóle martwić finansowaniem mniejszych gier, aby przyciągnąć użytkowników. „Mniejsze” gry, które wspierają, są naprawdę bliższe średniej skali i są inicjatywami większej liczby deweloperów na całym świecie, takich jak Czarny mit: Wukong I Gwiezdne Ostrze.
Jeśli jednak te pogłoski dają dokładny obraz, wygląda na to, że Microsoft i Epic mogły zdecydować, że dla nich to również nie jest zwycięska strategia. Być może Microsoft wypróbowuje dziwniejsze pomysły, ale być może obaj doszli do tego samego wniosku, że budżety, którymi dysponują na wspieranie produktów na wyłączność, można lepiej wykorzystać gdzie indziej.
A co z samymi twórcami gier niezależnych? Chociaż może to boleć w postaci utraty funduszy, nadal mają inne strategie, których mogą użyć, aby zachować rentowność. Szczerze mówiąc, najgorszym scenariuszem jest sprzedaż gier na platformie itchio, która ma obecnie najlepsze warunki dla programistów. Jednak, szczerze mówiąc, itchio nie jest platformą, która udowodniła, że może zapewnić twórcom gier trwałe źródło utrzymania. Ta platforma jest całkowicie wypełniona projektami z pasją.
CZYTAJ TAKŻE Dogmat smoka 2: Jak rozwiązać zagadki górskiej kapliczki | Rozwiązania zagadek Sfinks
Nadal mogą też znaleźć większych wydawców, którzy ich przyjmą. Firmy takie jak Devolver Digital i Private Division Take-Two wciąż szukają gier, które mogliby sfinansować, choć odczuwają również wpływ dominujących działów biznesowych. Niestety wiemy, że Riot Games niedawno zamknęło swoje własne małe wydawnictwo gier, Riot Forge. Zatem ta opcja może nie być już tak lukratywna jak wcześniej.
Większość programistów może ostatecznie publikować samodzielnie. Jeśli będą mieli szczęście, mogą mieć wystarczający budżet, aby sfinansować przeniesienie na wiele platform i/lub zapłacić za marketing, aby uczynić je bardziej widocznymi. Z pewnością niektóre gry niezależne mogą nadal zapewnić duże wsparcie ze strony finansowania społecznościowego lub prywatnych inwestorów.
Prawdopodobnie nie musimy się martwić, że gry niezależne na małą skalę zostaną wycofane, ale powinny pojawić się pewne obawy, jeśli twórcy, których gry znamy i kochamy od jakiegoś czasu, po prostu się poddadzą i odejdą. Może to otworzyć drzwi dla nowszych programistów w przyszłości, ale kto chce, aby programiści odeszli? Miejmy nadzieję, że sytuacja się odwróci i, miejmy nadzieję, pojawią się nowe możliwości dla mniejszych twórców gier.
Powiązany