Take-Two dyskretnie przeprowadziło przed laty ten sam szał przejęć, co inne firmy produkujące gry.
Take-Two Interactive ogłosiło, że zwalnia 5% siły roboczej i anuluje kilka gier w fazie rozwoju.
Jak donosi Bloomberg, w niedawnym zgłoszeniu jako powód zwolnień podali chęć oszczędności. W zgłoszeniu ujawnili także, że spodziewają się stracić 200 milionów dolarów z powodu zwolnień, 35 milionów dolarów z tytułu zwolnień pracowników i 140 milionów dolarów z projektów, które również anulują.
Bloomberg nie otrzymał żadnego komentarza od rzecznika firmy poza złożeniem wniosku, ale możemy częściowo prześledzić, skąd to wynika. Take-Two faktycznie dyskretnie angażował się w szał przejęć w ciągu ostatnich kilku lat i prawdopodobnie zauważył, że te inwestycje przyniosły owoce w szczytowym okresie izolacji/kwarantanny spowodowanej pandemią. Ale dzisiaj, podobnie jak inne firmy produkujące gry, wszystko zmieniło się w drugą stronę, a Take-Two zamyka projekty i w rezultacie zwalnia ludzi.
CZYTAJ TAKŻE Fortnite Rocket Racing: Zadania i nagrody na rozpoczęcie Neon Rush
W lutowym zaproszeniu do ogłoszenia wyników firma wspomniała, że będzie miała „program znaczącej redukcji kosztów”. W marcu, nieco pod radarem, zwolnili już mniejszą liczbę pracowników. Jasona Schreiera ujawnił zwolnienia w ich niezależnej wytwórni wydawniczej Private Division i Axios poinformowały o zwolnieniach w grach Firaxis.
Trzy tygodnie temu firma Take-Two sfinalizowała zakup Gearbox od Embracer Group i to prowadzi nas do dnia dzisiejszego. Do grona wydawców Take-Two należą 2K, Rockstar Games, Private Division, dwóch wydawców mobilnych w Zynga i T2 Mobile Games oraz Dynamixyz, firma zajmująca się przechwytywaniem ruchu twarzy.
CZYTAJ TAKŻE 19 najlepszych NOWYCH gier średniowiecznych w 2024 r
Do kompetencji 2K należy nie tylko Gearbox Pogranicza i inne ich gry, ale Bioshock franczyzowa, Cywilizacja I XCOM w ramach Firaxis Games, Mafia seriale i ich gry sportowe, m.in NBA 2 tys I WWE2K, stworzone głównie przez Visual Concepts. Niestety, już teraz powinniśmy być przygotowani na nadchodzącą wiadomość, że pracownicy tych pionów będą zwalniani.
Są też inne studia, które nie są tak widoczne, ale z pewnością tworzyły gry i teraz także grozi im zwolnienia. Na przykład nazwa 2K Silicon Valley po cichu została zmieniona na 31ul Union i pracuje nad niezapowiedzianym tytułem. 2K nabyło również prawa do Kerbalny program kosmicznya później założył nowe studio, aby nad nim pracować, o nazwie Intercept Games, w którym pracowało wielu oryginalnych twórców.
Take-Two dołączyło do fali zwolnień w branży nieco wcześniej, ale niestety wynik jest taki sam. GameRanx życzy wszystkiego najlepszego pracownikom Take-Two i ma nadzieję, że ci, którzy zostaną zwolnieni, ponownie znajdą zatrudnienie w branży gier wideo.