Pamiętacie, jak ten program zachęca ludzi do grania w gry wideo? Dlatego.
Ważnym elementem gier Bethesdy jest pojęcie niejednoznaczności moralnej. Jeśli istnieją ludzie, którzy mogą być obiektywnie dobrzy lub źli, nadal mogą dokonywać wyborów, które wydają się samolubne lub bezinteresowne, a dowiedzenie się, dlaczego to robią, definiuje ich jako postacie trójwymiarowe.
Podobnie możemy się dowiedzieć, że dobrzy i źli ludzie mogą żyć podobnie w grupach i frakcjach, takich jak Bractwo Stali i Smocze Dziecię. Ale prawda jest taka, że w światach Bethesdy ludzie są skomplikowani. Sami gracze lubią rozmawiać o tym, w jaki sposób skompromitowali się moralnie, aby ułatwić im grę lub zyskać jakąś formę przewagi. Są jednak granice, których nadal nie przekroczą, co czyni ich bardzo podobnymi do postaci z samych gier.
To naprawdę niewiarygodne, że Graham Wagner i Geneva Robertson-Dworet oraz producent wykonawczy Jonathan Nolan znaleźli sposób na odtworzenie tego w programie telewizyjnym Amazon Fallout. W nowym wywiadzie dla IGN Nolan dołączył do Todda Howarda i rozmawiali o tym, jak im się to udało.
Nolan powiedział:
„Myślę, że to jedna z rzeczy, która zawsze jest dla mnie tak ekscytująca w uniwersum Fallouta, gdzie, spójrz, jest dużo ciemności w tym świecie i jest mnóstwo satyry, która ma wiele do powiedzenia na temat naszego świata, ale pośród wszystkich apokaliptycznych wydarzeń wiedzy, jest też poczucie optymizmu.
CZYTAJ TAKŻE Według Telltale produkcja The Wolf Among Us 2 jest nadal w fazie produkcji
Mówiłem o tym. Istnieje poczucie, że z kawałków tego świata istnieje możliwość stworzenia nowej przyszłości, która może działać nieco lepiej niż ta, którą pozostawili. I myślę, że te wszystkie idee technologiczne… Jestem, jak to określiłbym, niechętnym optymistą w dziedzinie techno.
Wierzę w ludzką pomysłowość. Mam nadzieję, że nasza przyszłość będzie coraz lepsza, ale wy też macie miecz obosieczny. Myślę, że jest to integralna część tematyki serii gier.”
Pozostała część tego artykułu zawiera spoilery na temat serialu. Nie będziemy wdawać się w nie szczegółowo, ale jeśli wolisz najpierw obejrzeć program, możesz zatrzymać się tutaj, dodać nas do zakładek, objadać się i wrócić.
Następnie rozmawiają o postawie moralnej, jaką zajmują trzej główni bohaterowie. Jeśli Lucy reprezentuje dobro, a Ghul zło, wówczas Maximus, czarny mężczyzna, który dołączył do Bractwa Stali, jawi się jako postać „neutralna”. Są to jednak ogólne stereotypy opisujące, czym naprawdę są te postacie, ponieważ Lucy faktycznie krzywdzi ludzi, Ghul pomaga, a Maximus robi rzeczy, które przynoszą korzyści jemu i innym, a to on najbardziej przypomina grywalną postać.
Oto jak Norton opisuje Lucy:
„Myślę, że Lucy jest w zasadzie bardzo sympatyczną postacią, po części dlatego, że jej idealizm jest niekwestionowany na początku. A potem, w miarę kontynuacji historii, widzisz, jakie rzeczy znajdują się w tyglu pustkowi, co ona odrzuci i czego się będzie trzymać?
CZYTAJ TAKŻE Ceny członkostwa EA rosną
Myślę, że jej podstawowa przyzwoitość jest czymś, co myślę, że nawet gdy ma dokonać bardzo trudnych wyborów, nawet gdy ma za zadanie odebrać życie, myślę, że nadal czujesz pod nią tę przyzwoitość.
Nolan mówi kilka bardzo wymownych rzeczy na temat tego, jak scharakteryzowali Maxa:
„Max naprawdę reprezentuje moje doświadczenie w graniu w te gry, w których chciałbym myśleć, że przejdę je z cnotami moralnymi Lucy, ale prawda jest taka, że są momenty, w których chcesz po prostu wielkiego pistoletu i po prostu chcesz kopającej zbroi i próbujesz dowiedzieć się, jak bardzo jesteś skłonny pójść na kompromis moralny.
A potem mówi o tym, że Bractwo Stali, często przedstawiane w grach wideo jako pozornie faszystowskie, wydaje się tutaj grupą bardziej niejednoznaczną z powodu działań innych frakcji, takich jak Mieszkańcy Krypty:
„Spójrz, widzisz to. Widzisz to, kiedy przylatuje sterowiec i oni wychodzą, to jest po prostu totalne gówno. Nie ma innego słowa, które mogłoby brzmieć: „Chcę być postapokaliptycznym czołgiem Iron Mana. A wtedy jak bardzo będę skompromitowany moralnie? Dla kogo oni są?”
CZYTAJ TAKŻE Plotka: State of Decay 3 pojawi się w czerwcowej prezentacji Xboxa
… jest tak wiele wspaniałych elementów Bractwa Stali, jeśli chodzi o znaczenie pustkowi. Dlatego myślę, że Max często jest graczem. „Czy bym to zrobił? Czy dokonuje właściwych wyborów?”
Na koniec Nolan dzieli się swoją opinią na temat Ghula, który serial jest najściślej powiązany z grami wideo i jest uosobieniem postaci tragikomicznej:
„Widział całą historię, a rzadko ma się szansę na napisanie postaci o takim rozpiętości, gdy w retrospekcjach patrzysz na kogoś, kogo, jak sądzę, od pierwszego ujęcia, rozumiesz, że jest przyzwoity. Popełnia pewne błędy, po drodze się czegoś uczy, ale myślę, że rozumiemy go już w pierwszych kontaktach z córką, tą z natury przyzwoitą osobą, a potem widzimy, co zrobił z nim upływ czasu i tworzy tę przepaść pomiędzy kim był i kim jest.
…zanim dojdziesz do końca sezonu, zrozumiesz, że jest to osoba zdolna do zła, zdolna do bezwzględności, która widziała w życiu wystarczająco dużo, by życie było dla niego naprawdę tanie. Myślę jednak, że nadal pozostaje pytanie, co za tym stoi? Co kieruje tą osobą, co nią kieruje od setek lat?”
Powiązany