Firmy produkujące gry muszą zmienić sposób planowania gier online i działania, gdy te gry zostaną zamknięte.
LittleBigPlanet3serwery zostały trwale wyłączone.
PlayStation wspólny tę wiadomość na oficjalnym koncie na Twitterze dla Mała duża planeta:
„W związku z ciągłymi problemami technicznymi, które spowodowały tymczasowe wyłączenie serwerów LittleBigPlanet 3 na PlayStation 4 w styczniu 2024 r., podjęto decyzję o pozostawieniu serwerów w trybie offline na czas nieokreślony.
Wszystkie usługi online, w tym dostęp do dzieł innych graczy w LittleBigPlanet 3, nie są już dostępne.
Treści generowane przez użytkowników (UGC) przechowywane lokalnie na Twoim PS4 pozostaną dostępne. W każdą nową zawartość UGC, którą utworzysz, możesz grać na PS4, ale nie możesz jej udostępniać. Funkcje offline, takie jak kampania, będą nadal dostępne.
Dziękuję za Twoje wsparcie.”
LittleBigPlanet3 pierwotnie wydano na PlayStation 3 i PlayStation 4 od listopada do grudnia 2014 r. w różnych regionach. Sony nigdy oficjalnie nie podzieliło się danymi dotyczącymi sprzedaży tytułu, ale część z tych danych znamy w wyniku włamania do oprogramowania ransomware Insomniac.
Przypominamy, że nie akceptujemy sposobu, w jaki te dane zostały pozyskane, ale podobnie jak w przypadku Puszki Pandory, nie ma sensu udawać, że informacje te nie są ogólnodostępne.
CZYTAJ TAKŻE Fortnite Rocket Racing: Zadania i nagrody na rozpoczęcie Neon Rush
Jak zauważono w Mała duża planeta subreddit, LittleBigPlanet3 sprzedano za 5,4 miliona dolarów w lutym 2022 roku. To sprawia, że ten ostatni tytuł jest najlepiej sprzedającą się grą z serii, ale oczywiście Sony zdecydowało się nie kontynuować gry.
The Mała duża planeta gry to seria platformówek z naciskiem na treści tworzone przez użytkowników. Chwila LittleBigPlanet3 sam w sobie jest tylko o rok starszy od Twórca Super Mario na Wii U seria rozpoczęła się w 2008 roku wraz z pierwszą odsłoną Mała duża planeta na PlayStation 3.
Chwila Mała duża planeta z pewnością ma swoich fanów wśród wiernych fanów Sony i jest wielokrotnie nagradzaną serią. Nawet przy takiej liczbie fanów nie przyjęła się tak naprawdę, aby zapewnić Sackboyowi miano oficjalnej maskotki PlayStation, co prawdopodobnie należy teraz do Astro. Z pewnością kuszące jest dokonanie porównania z franczyzą Nintendo, ale ponieważ pojawiła się ona jako pierwsza, ma swoje zalety i miejsce w historii gier wideo.
CZYTAJ TAKŻE Rockstar nakręcił dokument o Grand Theft Auto V i wyrzucił go na złom, mówią gwiazdy
Od premiery tytułu minęło prawie dziesięć lat i nawet na PlayStation 4 jest mało prawdopodobne, aby grało się w wiele z tych poziomów. Gracze, którzy twierdzą, że zawartość tych gier stworzona przez użytkowników zasługuje na zachowanie, mają rację, ale prawdą jest również, że utrzymanie tych serwerów powoduje niepotrzebne wydatki, szczególnie dla firmy produkującej gry, która pracuje nad tworzeniem nowych gier online i gier z tworzeniem przez użytkowników cechy.
Jeszcze raz porównanie do Twórca Super Mario nadchodzi widmo, dlatego też zauważymy, że Nintendo uczciwie ostrzegało swoich użytkowników, gdy serwery ich gier przestaną działać, z dużym wyprzedzeniem. Umożliwiło to fanom przygotowanie i ukończenie wszystkich poziomów gry stworzonych przez użytkowników, zanim serwery internetowe Wii U zostały wyłączone.
Mała duża planeta użytkownicy nie mieli nawet szansy na podjęcie takich działań. Prawdopodobnie zespół ds. bezpieczeństwa Sony podjął tę decyzję wewnętrznie, a studio gry musiało podzielić się nią po fakcie.
CZYTAJ TAKŻE Call of Duty: Warzone – Jak odebrać nagrody z okazji czwartej rocznicy
Podobnie jak ci fani odnotowanysposób, w jaki Sony tworzyło gry, LittleBigPlanet3 serwery również miały treść generowaną przez użytkowników od pierwszego Mała duża planeta Gry. Oni uważać że dane nie zostały usunięte, ale po prostu przeniesione do trybu offline. Informacje te mogły zostać uzyskane w drodze eksploracji danych. Teraz chcą po prostu dostępu do tego archiwum, aby móc dalej grać na tych poziomach.
Nie wiemy więc, czy naprawdę istnieje jeszcze sposób na odzyskanie tych danych, ale kiedy widzisz sposób, w jaki fani opłakują utratę tych archiwów w dobie Internetu, producenci gier muszą o tym pomyśleć podczas tworzenia przyszłych tytułów online i ich funkcjonalności. To coś, co odbiera im radość z gier, a nawet szkodzi samej kulturze gier wideo.
Powiązany