Według doniesień Redfall nie miało również wpływu na zamknięcie Arkane Austin.
Jason Schreier podzielił się spostrzeżeniami na temat zamknięć Arkane Austin i Tango Gameworks w nowych raportach dla Bloomberga, ale także na Twitterze w odpowiedzi na te doniesienia.
Właściwie warto najpierw sprawdzić tweeta. Schreier poprawił kogoś, kto błędnie zinterpretował jego artykuł, stwierdzając:
„W rzeczywistości stało się tak, że ZeniMax musiał się skonsolidować i zdecydował się zamknąć studia, które składały oferty, a nie studia z aktywnymi projektami”.
A Jason sformułował to jeszcze raz, więc mu na to pozwolimy wyjaśnić to w inny sposób:
„Istnieje kolosalna różnica pomiędzy słowami: „likwidujemy dwa studia, ponieważ one wystawiają” a „musimy zwolnić dwa studia, więc wybraliśmy to, które wystawiają”
A jeśli poświęcisz trochę czasu na przemyślenie, to naprawdę było trudne miejsce dla Zenimaxa do umieszczenia. Ich nadchodzące projekty obejmują nowy Opad grę, o której wiemy, że Bethesda przyspieszy ją, współpracując z zewnętrznym deweloperem. Zawiera również Starsze Zwoje 6 i Indiana Jones gra.
CZYTAJ TAKŻE EA zdecydowało się zamknąć brytyjski zespół ds. kontroli jakości Apex Legends
Chociaż byłoby wspaniale mieć takie gry Hi-Fi Rush 2 I Zniesławiony 3z punktu widzenia Zenimaxa jest mało prawdopodobne, aby te gry zarabiały tyle samo pieniędzy, co te, o których wspomnieliśmy powyżej. W obecnych warunkach może również istnieć uzasadniona obawa, że nie osiągną one nawet progu rentowności.
Dyskusja na ten temat nie ma na celu usprawiedliwienia faktu, że potencjalnie stu pracowników Zenimax straciło pracę, ale wyjaśnienia Schreiera pomagają w nakreśleniu dokładniejszego obrazu sytuacji.
Jeśli chodzi o sam artykuł Bloomberga, Schreier ujawnił, że w Zenimaxie jest jeszcze więcej planów redukcji personelu. Xbox oferuje dobrowolne odprawy producentom, testerom kontroli jakości i innym pracownikom.
CZYTAJ TAKŻE Dyrektor generalny Bloober: Data premiery remake’u Silent Hill 2 i platformy (?) zostaną wkrótce ujawnione
Schreier otrzymał cytaty od kierownictwa Microsoft Gaming, które wyjaśniło sytuację Zenimax Studios podczas spotkania w ratuszu. Prezes Studios and Content Matt Booty powiedział, że studia są zbyt rozłożone, jak „masło orzechowe na chlebie”, a w większości studiów brakuje personelu.
Tymczasem szefowa Zenimax Online Studios, Jill Braff, powiedziała:
„Trudno wspierać dziewięć studiów na całym świecie za pomocą szczupłego zespołu centralnego i stale rosnącej liczby zajęć”.
Matt dał również jasno do zrozumienia, że zamknięcie Arkane Austin nie ma nic wspólnego z przyjęciem ich najnowszego wydawnictwa, Redfall.
Jak się więc okazuje, w Zenimaxie już od jakiegoś czasu panuje wewnętrzne zamieszanie, a reorganizacja była już dawno planowana. Jak wyjaśnia Schreier, mogło to być problemem samym w Zenimaxie. Oznacza to, że nie musi to mieć związku z przejęciem przez Microsoft Activision Blizzard King, ani też niekoniecznie oznacza, że Microsoft nie mógłby wspierać tych studiów.
CZYTAJ TAKŻE Plotka: Kolejne crossovery Call of Duty to Fallout, Gundam i… The Crow?
Z pewnością nadal wydaje się to niesprawiedliwe, ponieważ wiemy, że Toys for Bob niedawno przekonało Activision i Microsoft do całkowitego ich odcięcia. Być może w tych sytuacjach było coś innego, o czym jeszcze nie wiemy. Ale fani z pewnością będą szukać odpowiedzi i zadawać kolejne pytania, dlaczego Arkane Austin i Tango Gameworks nie udało się uratować.
Powiązany