Spis treści[Hide][Show]
Opad powraca w wielkim stylu. The Opad Seria Amazona odniosła sukces krytyczny i komercyjny, zdobywając szerokie uznanie fanów za udane uchwycenie tego Opad czuć. A teraz, gdy zbliża się drugi sezon, nie możemy się doczekać jeszcze większej liczby wybryków Vault-Tec.
W budynku znajdują się dwa główne skarbce Seria Amazona — nasza główna bohaterka, mieszkanka Krypty, Lucy, opuszcza swój dom Krypta 33 a później odkrywa, w jaki sposób mogą znajdować się eksperymentalne skarbce Krypta 4. Nie będziemy tutaj zdradzać sekretów skarbców serialu, ale są one doskonałym odzwierciedleniem rodzaju pokręconych szalek Petriego, z którymi wszyscy zetknęliśmy się grając w te gry.
I właśnie tutaj przejrzymy wszystkie skarbce, aby wybrać niektóre z naszych ulubionych eksperymenty. Zagłębiamy się w historię całej serii, aby podzielić się najdziwniejszymi skarbcami — przeszukaliśmy wszystkie bunkry, aby znaleźć najdziwniejsze, które można spotkać wędrujące po pustkowiach.
#10. Krypta 118 [Fallout 4]
Co by było, gdyby to więźniowie prowadzili azyl? Oto sekret Krypta 118 — jeden z najciekawszych wizualnie skarbców w serii. Znajduje się pod strasznym Hotel na krawędzi klifu w DLC Far Harbor, ten fantazyjny skarbiec jest domem dla grupy ultra-elity z mnóstwem udogodnień zapewniających im rozrywkę na zawsze. Każdy z dziesięciu mieszkańców ma swój własny, niepowtarzalny pokój — i będziesz musiał szukać wszędzie, ponieważ Robobrainowie potrzebują Twojej pomocy w rozwiązaniu zagadki morderstwa.
To imponująco szczegółowe sklepienie ma własną salę balową, pracownię artystyczną i sztuczną plażę. Wszyscy bogaci mieszkańcy skarbca włożyli swoje mózgi w roboty, aby przetrwać apokalipsę, ale teraz pośród nich jest morderca. Chociaż eksperyment jest dość standardowy dla złych firm – stawiający bogatych na czele armii służby – rzeczywiste wyniki są tak zabawne, że musieliśmy umieścić ogon tego detektywa na naszej liście.
#9. Krypta 22 [Fallout: New Vegas]
Fallout: Nowe Vegas jest ulubioną grą fanów nie bez powodu — jest mądrzejsza i ostrzejsza niż jakakolwiek inna gra od czasu przejęcia Bethesdy, ale nie każde z jej zadań pobocznych skłoni Cię do rozmyślań o mrocznej naturze ludzkości. Do tego dojdziemy później. Może New Vegas po prostu chce nas czasem przestraszyć strasznymi roślinami.
Krypta 22 jest doskonałym przykładem skarbca, który istnieje tylko po to, aby być niezwykle dziwnym, wyjątkowym i przerażającym — zewnętrzna część skarbca jest porośnięta potwornymi roślinami, a wnętrze jest jeszcze gorsze. Jeśli myślałeś, że Modliszki Gigantyczne są złe, przygotuj się na Nosicieli Zarodników. Te chodzące zwłoki są całkowicie zakażone zarazą grzybiczą, co ożywia je, dzięki czemu mogą rozprzestrzeniać grzyb daleko i szeroko. To tylko jeden ze skarbców, o których nie mogliśmy zapomnieć w New Vegas, a przed nami są jeszcze bardziej przerażające.
#8. Krypta 81 [Fallout 4]
Krypta 81, jeden z niewielu funkcjonalnych skarbców, jakie znajdziesz w tej serii, to pozornie normalny bunkier — nie ma żadnych śladów eksperymentów ani katastrofalnych niepowodzeń w odnalezieniu się w środku. I jest ku temu dobry powód.
CZYTAJ TAKŻE MW3 i Warzone: Jak odblokować Superi 46
Wchodząc do Krypty 81, otrzymasz zadanie odkrycia źródła problemów z Kretoszczurem. Te gigantyczne stworzenia gryzą ludzi i rozprzestrzeniają choroby — a podążając za jednym z mieszkańców, odkryjesz tajny skarbiec. Tajny skarbiec jest wypełniony sprzętem medycznym i pomieszczeniami obserwacyjnymi, w których naukowcy mogą szpiegować mieszkańców. Aha, i dużo więcej kretoszczurów przenoszących choroby. Eksperyment w Krypcie 81 polegał na potajemnym rozprzestrzenianiu chorób na nieświadome osoby przez grupę naukowców, ale zamiast pozwolić, aby eksperyment przebiegł zgodnie z planem, Nadzorca zapieczętował naukowców w ich tajnym skarbcu. Ten wywołujący paranoję skarbiec jest pełen tajnych przejść, co czyni go jednym z bardziej zapadających w pamięć miejsc w grze. Znajdziesz tu także Curie, robota-towarzysza – zdecydowanie warto go sprawdzić. Miło chociaż raz zobaczyć Mieszkańców Krypty żywych i zdrowych.
#7. Krypta 108 [Fallout 3]
Jeden z najbardziej niesławnych i memowych skarbców w serii, Krypta 108 ma ponure założenie. Historia tego skarbca jest naprawdę dziwna, skomplikowana i nic z tego nie ma znaczenia. Wynik końcowy jest najważniejszy. Skarbiec jest pełen szalonych klonów o nazwach Gary'ego. Tak, to jest Gary'ego Vaulta — zarówno makabryczne, jak i całkowicie śmieszne, właśnie tego chcemy od naszych skarbców.
O eksperymencie nie warto nawet mówić. Vault-Tec umieścił wszystkie stereotypy w jednym miejscu — zdecydowanie za dużo broni, Nadzorca ze zbyt dużą mocą, a co powiesz na uszkodzony generator. Dlaczego nie. Jak dokładnie prowadzi to do powstania małej armii wojowniczych klonów Gary’ego.
Odpowiedź brzmi: nie martw się o to. Właśnie takimi rzeczami zajmują się naukowcy Opad wszechświat. Będziemy zszokowani, jeśli Gary nie pojawi się gdzieś w ciągu następnych dziesięciu sezonów Amazona Opad pokazywać.
#6. Krypta 12 [Fallout 1]
Oryginalny skarbiec, który zniknął, jest zły Krypta 12 — ten, w którym wszyscy zdaliśmy sobie sprawę, że coś jest bardzo nie tak z Vault-Tec. Znaleziony w centrum Nekropolii, osady w Los Angeles zamieszkanej w całości przez Ghule, poznasz mroczny sekret Krypty 12, szukając zastępczego Chipa Wodnego. W jednym z najbardziej rażąco złych eksperymentów, jakie kiedykolwiek przeprowadził Vault-Tec, drzwi do Krypty 12 zostały zaprojektowane tak, aby działać nieprawidłowo. Nigdy nie zamykało się prawidłowo. Mieszkańcy otrzymali pełną dawkę promieniowania nuklearnego w bezpośrednim następstwie wielkiej wojny.
Zamiast umrzeć jak wszyscy inni, całe to promieniowanie spowodowało Ghule — mutanty, które żyją wiecznie jako chodzące zwłoki. Zabranie Water Chipa sprawi, że ghule staną się wobec ciebie wrogie. Zwykle nie zaatakują, jeśli jeszcze nie otworzyłeś ognia — to zaskakująco miła banda ghuli, mimo że przewodzą armii przeciwnej ludziom. Jest dobry powód, dla którego Ghule tutaj nienawidzą ludzi, zostały zdradzone w najgorszy możliwy sposób. I podczas gdy Fallout 1 nie zawierało wielu skarbców, późniejsze gry z tej serii zrekompensowały naszą desperacką potrzebę większej liczby eksperymentów. Jeśli szukasz Twisted, po prostu poczekaj na kolejny skarbiec na liście.
#5. Krypta 51 [Fallout 76]
Najmniej lubiana gra Fallout w najnowszej historii przeżywa swój renesans — Fallouta 76 wkrótce doda zupełnie nowy region, w którym czeka na eksplorację ogromny nowy skarbiec. Chociaż jeszcze tego nie zbadałem, jest jeszcze inny skarbiec, który każdy musi odwiedzić. Krypta 51 to jeden z najbardziej szalonych skarbców, ale wszystko ma swoją historię.
CZYTAJ TAKŻE Xbox Game Pass ogłasza nowe tytuły, które pojawią się pod koniec maja
Zanim w ogóle postawisz stopę w Krypcie 51, musisz już przejść przez piekło. Zamiast przeprowadzać pojedynczy eksperyment, superkomputer ZAX nadzorujący skarbiec przeprowadza wiele dostosowanych eksperymentów, specjalnie zaprojektowanych, aby doprowadzić mieszkańców do szaleństwa. ZAX zmuszał mieszkańców do grania na oszukanych automatach do gry, słuchania odgłosów much końskich i czczenia superkomputera jak boga. Zanim dotrzesz do Krypty, dosłownie wszyscy nie żyją, ale możesz znaleźć mnóstwo terminali komputerowych i notatek, które wypełniają pełną historię tej krypty.
Jest to jeden z najbardziej imponujących wizualnie skarbców. Gdyby nie zły superkomputer, skarbiec byłby wręcz wygodny. Znajduje się tu ogromne atrium prowadzące do siłowni, biblioteki, strefy rozrywki i nie tylko. W tym skarbcu jest pełna sala koncertowa! Eksploracja okolicy nie jest zbyt interesująca — dotyczy to w zasadzie wszystkiego Fallouta 76 — ale jeśli chcesz przeczytać, jest to jeden z najpaskudniejszych skarbców w historii.
#4. Krypta 106 [Fallout 3]
Jeśli myśleliście, że Krypta Gary'ego była przerażająca, to jeszcze nic nie widzieliście — Krypta 106 to nawiedzony koszmar. Gdy tylko wejdziesz do środka, doświadczysz dziwnych obrazów i dźwięków. Spotkasz stare postacie z Krypta 101, twój skarbiec domowy, w tym Węże Tunelowe lub twój zagubiony ojciec. Możesz atakować wizje lub po prostu kontynuować postęp, doświadczając dziwnych widoków, które utkwiły w nas przez lata.
Jeden pokój jest wypełniony dziwnymi wiadomościami, które w tajemniczy sposób zmieniają się po przeczytaniu ich zbyt wielu. Kolejny pokój pojawia się do góry nogami przez okno i odwraca się prawą stroną do góry, gdy do niego wejdziesz. Szaleni Ocalali wędrują po skarbcu i atakują od razu, a wkrótce dowiesz się dlaczego. Do skarbca przez cały czas pompowany jest środek halucynacyjny i jesteś zarażony od chwili wejścia do środka. Dlaczego Vault-Tec miałby chcieć zrobić coś takiego? Lepiej nie zadawać pytań, bo eksperymenty w skarbcu staną się jeszcze bardziej absurdalne.
#3. Krypta 11 [Fallout: New Vegas]
Być może najstraszniejszy skarbiec w całej serii, Krypta 11 to obrzydliwy eksperyment społeczny z mroczną pointą czekającą na końcu. Eksplorując opuszczony skarbiec, wszędzie znajdziesz plakaty wyborcze. Zrozumiecie, że Mieszkańcy Krypty tutaj bardzo lubią wybory – a wybory nie są takie, jak nam się wydaje. Po zamknięciu drzwi skarbca eksperyment przewidywał, że w każdych wyborach należy poświęcić jedną osobę dla skarbca. W tych plakatach nie chodzi o wybieranie najlepszych. Chodzi im o egzekucję najsłabszych. Dosłownie mieszkańcy Krypty 11 głosowali nad tym, kto umrze.
Gdy tylko wejdziesz do Krypty 11, brama zamknie się za tobą. Na końcu skarbca wejdziesz do sali egzekucyjnej. Gasną światła i uwalniają się roboty, co zmusza cię do przetrwania bitwy na śmierć i życie, wbrew przeważającym przeciwnościom losu. Prawie wszyscy, łącznie z nami, byli tak zaskoczeni zasadzką robota, że nie mogliśmy wytrzymać zmiany. Właśnie tak Fallout: Nowe Vegas rolki.
I jest to niezwykle przerażające. Krypta rozpadała się, gdy coraz więcej mieszkańców było zabijanych, a różne frakcje walczyły ze sobą, aby zdecydować, kto będzie następny w rąbku. Pod koniec kilku ostatnich ocalałych odkryło sztuczkę leżącą u podstaw eksperymentu — jeśli wszyscy zdecydują się nie składać kogoś w ofierze, automatyczne systemy skarbca pogratulują ocalałym moralności….