Spis treści[Hide][Show]
Przyzwyczailiśmy się do prostego faktu, że obejrzenie wszystkiego w Baldur’s Gate 3 jest niemożliwe. Nigdy nie zobaczymy wszystkich momentów romansu Karlacha, nigdy nie wypijemy tych wszystkich obrzydliwych eliksirów w Jamie Wiedźmy i prawdopodobnie nigdy nie pocałujemy kałamarnicy. Ale to nie znaczy, że nie będziemy próbować dokopać się do każdego najdrobniejszego szczegółu w największej grze RPG tego roku. Kiedy będziesz gotowy na kolejną rozgrywkę, oto 10 sekretów, które powinieneś sprawdzić.
#1 Błogosławieństwo BOOAL-a
Jeden z najgłupszych sekretów Baldur's Gate 3 znajduje się w Akcie 1 Podmrok. Znajdując bardzo podejrzane przedstawienie morderczego martwego boga Baahla, ty także możesz ubiegać się o trwałe dobrodziejstwo. Będziesz musiał po prostu dokonać prostego wyboru – którego ze swoich towarzyszy zamordować. Brzmi to jak coś, co można by zrobić podczas rozgrywki w Dark Urge i rzeczywiście tak jest! Ale o tym porozmawiamy później.
Fałszywy bóg znajduje się w Ropiejącej Zatoce, nieoznakowanym miejscu w pobliżu sekretnej ścieżki cioci Ethel do Podmroku. Na terenie pełnym grzybów znajduje się klif, po którym można się wspiąć, prowadzący w dół do zatoki. Znajdziesz tam kult ludzi-ryb oddających cześć krwawemu gnomowi, który twierdzi, że jest BOOALEM. Oczywiście nie jest to Baahl, którego wszyscy znamy i kochamy. Bóg morderstwa jest zwykle bardziej onieśmielający niż ten, ale nadal możesz oddać mu cześć w zamian za Sierp BOOAL.
Ta głupia broń nie jest zbyt przydatna, ale możesz jej użyć, aby poświęcić jednego z członków drużyny. Czemu to robić? Ponieważ otrzymasz stałe wzmocnienie, które daje przewagę nad krwawiącymi wrogami! OK, w ogólnym rozrachunku to naprawdę nie jest zbyt przydatne. Właściwie to dość kiepskie. Jeśli jednak chcesz wcześnie włączyć się w akcję kultu morderstwa, oto jak to zrobić. I nie, nie możesz ożywić swoich zamordowanych sojuszników nawet za pomocą Prawdziwego Zwoju Wskrzeszenia.
# 2 Mroczna potrzeba
A skoro mowa o morderstwie, Mroczna Popęd to jedna z najsłynniejszych funkcji Baldur's Gate 3 – i tej potrzebie nie powinni się oprzeć nawet zagorzali, dobrzy gracze. Granie postacią z Dark Urge jest chore, szalone i mrocznie zabawne. Dark Urge to jedno z początków gracza i jedno z najbardziej rozbudowanych, zmieniające niemal każdą interakcję i dające graczowi całkowicie unikalne możliwości wyboru. To nie jest tylko zły bieg. To zła zabawa na sterydach morderczych. Nic nie jest bezpieczne. Będziesz mordować przydatnych NPC we śnie. Będziesz zmuszony kierować się swoimi najgorszymi, najbardziej pokręconymi instynktami – tylko niezwykle wysokie rzuty kośćmi mogą wyrwać cię z brutalnych skłonności.
I tak, jeśli grasz w grę Dark Urge, będziesz mógł dołączyć do BOOAL od naszego pierwszego wpisu. Myślę, że Dark Urge ma poczucie humoru.
Do tej pory wszyscy wiedzą wszystko o The Dark Urge. Jednak to pochodzenie ma pewne sekretne wady – po pierwsze, możesz odblokować potężną Formę Zabójcy w walce, ale tylko wtedy, gdy spełnisz swoje najmroczniejsze pragnienia. Znamy dwa sposoby, aby to zrobić – możesz celowo zabić Isobell w Gospodzie Ostatnie Światło, tej, która podtrzymuje barierę przed klątwą. Jeśli upadnie, wszyscy niewinni ludzie – w tym dzieci – zginą straszliwie. Najwyraźniej zniszczenie całego obozowiska wystarczy, aby zaspokoić twoją potrzebę i odblokować nową, potężną formę.
Chociaż niszczenie wiosek jest dość paskudne, nie ma nic bardziej paskudnego niż zdrada najbliższych ci osób. W naprawdę pokręconej turze Mroczny Popęd może nawet zabić twoich sojuszników. Po udanym romansie z partnerem w Akcie 3 możesz zamiast tego zdecydować się na jego zamordowanie – spójrz, zabicie całej osady to jedno, ale zranienie jednego z naszych cennych małych towarzyszy? To zbyt pochrzanione, żeby w ogóle o tym myśleć.
Są nawet tajne przerywniki filmowe. Rzucenie zaklęcia uzdrawiającego poziomu 6 na postać Dark Urge uruchomi długo uśpione wspomnienie, które jest ważne dla rozwijającej się wyjątkowej wyprawy tych wariatów. Słuchaj, w tym pojedynczym Origin jest tak wiele do odkrycia, że moglibyśmy tu siedzieć cały dzień. Porozmawiajmy więc o czymś zupełnie odwrotnym. Zamiast zabijać wszystkich, może spróbuj pomóc wszystkim.
CZYTAJ TAKŻE MW3 i Warzone: Jak odblokować zestaw JAK Harbinger Kit
# 3 Nie zostawiaj nikogo w tyle
Jedno z najtrudniejszych wyzwań w Baldur's Gate 3 jest pozornie proste, ale w miarę postępów w grze staje się niewiarygodnie skomplikowane. Na początku Aktu 1 w Gaju Druidów spotkacie podróżującą karawanę uchodźców Diabelstw. Ci biedni uchodźcy nie mogą odpocząć. A jeśli naprawdę chcesz zasłużyć na swoje bohaterskie paski, będziesz musiał ocalić każdego uchodźcę Diabelstw… przynajmniej wszystkich, których da się ocalić. Zdobycie osiągnięcia „Nie zostawiaj nikogo w tyle” to legendarne osiągnięcie, nawet dla doświadczonego bohatera Baldur's Gate 3. Jeśli chcesz ocalić wszystkich, musisz często zapisywać, sprawdzać wszystkich i dokonywać właściwych wyborów. Te Diabelstwa naprawdę napotykają wiele problemów.
Tylko w Akcie 1 Diabelstwa mogą zostać zamordowane w samym gaju przez niedźwiedzie-zabójców, harpie i inne przypadkowe zagrożenia. Nie liczy się to nawet z początkowym najazdem goblinów, który może spowodować śmierć wielu Diabelstw, jeśli nie przerwiesz ataku. Akt 2 jeszcze bardziej pogarsza sytuację, z wieloma rozproszonymi Diabelstwami, które zginą natychmiast, jeśli posuniesz się za daleko w historii. Jeśli nie uratujesz gangu Diabelstw w Moonrise Towers wcześniej, organizując brawurową ucieczkę z więzienia, nie ujdą z życiem. Jeszcze więcej Diabelstw wędruje po Krainach Przeklętych Cienia, bezbronnych, jeśli nie wybiegniesz i nie upewnisz się, że wszystko z nimi w porządku.
Nagrody w Akcie 3 są ogromne. Ratując wszystkich – lub tylu, ilu zdołasz – otrzymasz specjalne przerywniki filmowe z różnymi NPC-ami, a niektórzy z nich nawet dołączą do ciebie w twoim obozie. Uratowanie wszystkich, ilu się da, to z pewnością jedno z najbardziej satysfakcjonujących zadań, jakie możesz podjąć w Baldur's Gate 3, a także jedno z najtrudniejszych.
#4 Przywoływanie tajnych kumpli
Na początku Baldur's Gate 3 będziesz mógł zrekrutować psa, który będzie ci pomagał w walce. Ten pies jest w zasadzie piątym członkiem drużyny – szkoda, że nie jest on zbyt przydatny na początku gry. Pies jest przyjacielski i ma świetny węch do wywęszenia skarbów, ale jest mniej przydatny w dużych bitwach. Na szczęście pies nigdy nie może zginąć na zawsze i zawsze podnosi się nawet po porażce.
To tylko jedno z wielu niezwykle przydatnych wezwań. Jedną z najlepszych grup sojuszników, jakich możesz znaleźć, jest trio Ogrów z Skażonej Wioski z Aktu 1. Ci bandyci mogą samodzielnie pokonać każdą bitwę przy niewielkim dodatkowym wkładzie z Twojej strony, a jeśli uda ci się zarejestrować ich usługi , będą pracować dla Ciebie trzy razy. Jedyną wadą jest to, że można je przywołać tylko na zewnątrz, gdzie usłyszą róg. Może są po prostu zbyt OP na cokolwiek innego.
Ale jest jeszcze jedno wezwanie, które będziesz chciał otrzymać. W Piwnicy Alchemika w Skażonej Wiosce możesz zdobyć Zwój Przywołania Quasita. Znajdź zwój w jednej z butwiejących trumien w sekretnej podziemnej komnacie za lustrem. To całkowicie unikalny chochlik o imieniu Łopata, którego nazwę możesz zmienić na Widelec lub Kosz. Chociaż jest to zwój, Czarodzieje mogą go trwale zapamiętać. Nie marnuj tego zwoju! Czwarty mały sojusznik jest zawsze przydatnym dodatkiem i można z nim nawet porozmawiać!
A jeśli chodzi o jeszcze bardziej przydatne funkcje sojuszników, możesz przywołać Najemników, aby dali ci potrzebne wzmocnienia. Czy jest jakaś magia, która wzmacnia postać (lub drużynę) i trwa do Długiego Odpoczynku? Po prostu zmień obóz, aktywuj wzmocnienie, a następnie wyjdź z drużyną, którą naprawdę chcesz. Działa to w przypadku Towarzyszy i Najemników – sztuczka tak oczywista, że aż żałuję, że nie wpadłem na to dwie rozgrywki temu.
# 5 Jak najlepiej wykorzystać zmianę kształtu
Zmiennokształtność to w tajemnicy jedna z najbardziej imponujących umiejętności w Baldur's Gate 3 – i to na niej skupiliśmy się podczas naszej pierwszej rozgrywki. Podczas drugiej rozgrywki warto sprawdzić wszystko, co Shape Change może dla ciebie zrobić. Chociaż Zmiana Kształtu jest najskuteczniejsza w przypadku Łotrzyków, nawet wojownik o standardzie bagiennym może zrobić wiele, aby zyskać przewagę nad światem dzięki Zmiennokształtności. Istnieje kilka naprawdę zabawnych szczegółów wbudowanych w zmianę kształtu.
A Maska Zmiennokształtnego jest jednym z dodatkowych elementów zbroi w przedsprzedaży. Oznacza to, że wielu z nas będzie miało ten przedmiot w ekwipunku obozu i zbierający kurz. Pozbądź się tego i zacznij szaleć dzięki zabawnym sztuczkom.
Po pierwsze, zmiana kształtu w gnoma pozwala ci wejść do małych przestrzeni. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego nie możesz wczołgać się do małej dziury? Zamień się w Gnoma, a te dziury będą łatwe do przejścia.
CZYTAJ TAKŻE Plotka: Xbox mimo wszystko zachowa ekskluzywne i czasowe ekskluzywne tytuły
Chcesz tych rasowych wzmocnień dla określonej broni lub zbroi? Jeśli twój sprzęt mówi, że musisz być Githem, aby otrzymać premię, możesz zmienić kształt w Githa. Tak, zdobędziesz te wzmocnienia.
Możesz okraść sprzedawcę, a następnie użyć zmiany kształtu, aby uciec. Twój cel nie rozpozna Cię, gdy będzie szukał zaginionych rzeczy. Możesz też zabić NPC-a, a następnie użyć opcji Porozmawiaj ze zmarłymi – normalnie twoje ofiary nie będą z tobą rozmawiać. Ale jeśli użyjesz zmiany kształtu, chętnie powiedzą ci wszystko, co musisz wiedzieć.
A to tylko kilka zastosowań sztuczki ze zmianą kształtu. Możesz także przechodzić przez punkty kontrolne goblinów, udając drowa. Istnieją dziesiątki drobnych, unikalnych interakcji, do których można uzyskać dostęp za pomocą Maski Zmiennokształtnego lub zaklęcia Przebranie się.
# 6 Pomóż dziwnemu wołowi
Miłośnicy zwierząt mogą cieszyć się grą Baldur's Gate 3, ponieważ Rozmowa ze zwierzętami to jedno z najbardziej dogłębnych i przydatnych zaklęć w grze. Możesz się wiele dowiedzieć, rozmawiając z przypadkowymi szczurami, wołami, psami i innymi zwierzętami znajdującymi się w niebezpiecznym obszarze. Niektóre z tych dyskusji odblokowują zupełnie nowe zadania lub ujawniają tajne lokalizacje, których inaczej nigdy byś nie znalazł – niektóre koty w Akcie 3 będą plotkować i ujawniać sekrety, które naprawdę chcesz poznać…