Na papierze Capcom naprawdę się tutaj myli, ale oczywiście to Microsoft musi naprawić sytuację swoich konsumentów.
Kolekcja walk Marvel vs Capcom Klasyka zręcznościowa został właśnie ogłoszony, z jednym nieco zaskakującym pominięciem platformy. Powód pominięcia platformy, jak się okazało, jest jeszcze bardziej zaskakujący.
Jak potwierdził Capcom po oficjalnym ogłoszeniu w Nintendo Direct, Kolekcja walk Marvel vs Capcom Klasyka zręcznościowa ukaże się na Nintendo Switch, PlayStation 4 i Windows za pośrednictwem Steam. Wielu fanów było, co zrozumiałe, zdenerwowanych, gdy dowiedziało się, że gra nie pojawi się na Xbox.
Musimy jasno powiedzieć, że właściciele Xbox mają rację, oczekując tej ponownej wersji. Pierwotnie otrzymali Marvel kontra Capcom 2: Nowa era bohaterów jako samodzielne wydanie w 2009 roku. Wersja XBLA była taka sama jak wersja na PSN, opracowana przez Backbone Entertainment i oparta na wersji zręcznościowej i Dreamcast, w przeciwieństwie do wersji na PlayStation 2.
CZYTAJ TAKŻE Fortnite: Wszystkie zadania szybkiego startu | Rozdział 5 Sezon 3
Następnie Xbox otrzymał najnowszą partię klasycznych kolekcji gier Capcom. Obejmuje to jedno i drugie Kolekcje Mega Man X Legacy, pakiet Capcom Beat 'Em Up, Kolekcja Mega Man Zero/ZX LegacyI Kolekcja walk firmy Capcom. To była najnowsza z tych kolekcji, więc o co tym razem chodziło?
Jak się okazuje, problem może nie dotyczyć Capcomu, ale samego Microsoftu. Jak potwierdziły źródła Windows Central, Microsoft zaprzestał obsługi silnika gier firmy Capcom o nazwie MT Framework.
MT Framework istnieje od 2006 roku i był powszechnie używany przez firmę Capcom jako główny silnik gier wybierany przez ostatnie trzy generacje konsol. Oczywiście Capcom przeszedł na bardziej wydajne silniki, krótko współpracując z Unreal, zanim przyjął ich imponujący silnik RE. MT Framework okazał się nadal przydatny w tworzeniu gier, które nie będą wymagały niższych specyfikacji, w tym kolekcji starszych gier.
CZYTAJ TAKŻE Obsada Franka Stone'a Twórcy omawiają inspirację do gry
Wszystkie gry, o których wspomnieliśmy powyżej, zostały zbudowane na platformie MT Framework. Wszystkie poza Kolekcja walk Marvel vs Capcom Klasyka zręcznościowa wszystkie zostały opublikowane również na Xbox One. Ponieważ jednak Xbox zrezygnował z tego wsparcia w 2022 r., dalsze udostępnianie gier opartych na platformie MT Framework na konsolę Xbox byłoby dla firmy Capcom zbyt kosztowne. Nie jest to niemożliwe, ale dodatkowy wysiłek nie sprawia, że jest to opłacalne dla Capcom.
Jest to z pewnością ironiczny obrót wydarzeń, gdyż można argumentować, że Microsoft słusznie porzucił wsparcie i że to Capcom powinien pójść dalej. Ale tu, gdzie jesteśmy teraz, Microsoft musi udowodnić, że potrafi wprowadzić na swoją platformę dawno nieuchwytne japońskie gry.
CZYTAJ TAKŻE Nagrody za wydarzenie MW3 i Warzone: Mobile Suit Gundam Legends
Jak zauważył użytkownik Twittera Jawmuncher: Kolekcja walk Marvel vs Capcom Klasyka zręcznościowa nie jest jedyną grą MT Framework, która pominęła Xbox. Podobnie jak w innych sytuacjach, Microsoft będzie musiał interweniować, aby uszczęśliwić swoich fanów, sprawiając, że Capcom będzie tego wart, w ten czy inny sposób (duża wypłata) lub w inny sposób (wsparcie programistów).
Powiązany