To zamknięcie powinno pokazać nam wszystkim, że ciągłe problemy branży nie są tak proste, jak posiadanie chciwych dyrektorów generalnych.
Paradox Interactive zamknęło swoje studio Paradox Tectonic po anulowaniu tytułu Życie przy Tobie.
Życie przy Tobie został pierwotnie ogłoszony w marcu 2023 r. i był sprzedawany jako konkurent firmy EA Maxis Simowie. Chociaż zapowiedzi były obiecujące, tak naprawdę nie udało nam się zobaczyć zbyt dużej części tytułu, ponieważ Paradox zaczął ogłaszać kolejne opóźnienia.
Wczoraj firma Paradox Interactive ogłosiła, że może anulować grę Życie przy Tobie, powołując się na niepewność w tworzeniu gier. Dzisiaj, jak donosi Insider Gaming, ogłosili to na swojej stronie internetowej:
„Paradox Interactive podjął decyzję o zaprzestaniu dalszej działalności w należącym w całości studiu Paradox Tectonic (Tectonic) w Berkeley w Kalifornii. Studio od 2019 roku kieruje rozwojem gry Life by You, której premiera została odwołana, i zatrudnia 24 osoby.
CZYTAJ TAKŻE Plotka: Gra Monolith Wonder Woman ma kłopoty
To trudna i drastyczna wiadomość dla naszych kolegów z Tectonic, którzy ciężko pracowali nad wydaniem Life by You we wczesnym dostępie. Niestety, w związku z odwołaniem ich jedynego projektu, musimy podjąć trudną decyzję o zamknięciu studia. Jesteśmy głęboko wdzięczni za ich ciężką pracę, próbując wprowadzić Paradox w nowy gatunek.
Nie była to koniecznie zaskakująca wiadomość, ale przez to nie mniej rozczarowująca. O ile łatwo było ścigać większe firmy, takie jak Microsoft i Sony, za ich zwolnienia, a Embracer w szczególności jest niemal powszechnie piętnowany za złe planowanie prowadzące do wielu zwolnień i zamykania studiów, przypadek Paradoxu jest inny i wymaga introspekcji z naszej strony.
CZYTAJ TAKŻE Twórcy Borderlands poszukują projektanta poziomów FPS
Chociaż Paradox bez wątpienia odniósł sukces jako twórca, musimy pamiętać, że jest specjalistą w określonej niszy, czyli grach strategicznych. Chociaż gatunek ten ma oddaną publiczność, nie jest on na taką samą skalę jak usługi na żywo lub darmowe gry mobilne.
Strategia Paradoxu mająca na celu długoterminowe przetrwanie i rozwój ma długi ogon dla udanych tytułów, a plany DLC trwają latami. Ale nawet biorąc to wszystko pod uwagę, wystarczy kilka złych decyzji, aby firma wpakowała się w ogromne kłopoty finansowe.
Zatem Paradox, podobnie jak Embracer, postawił na ryzyko związane z nowym projektem, zanim branża gier stanęła w obliczu trudności finansowych, które uniemożliwiły kontynuację. Błąd Paradoxu może nie był na taką skalę jak w przypadku Embracer, ale konsekwencje to takie same zamknięcie studia i zwolnienia kilku twórców gier.
CZYTAJ TAKŻE Overwatch 2 porzuca w sezonie 11 tryb PvE
Podobnie jak w przypadku firmy Paradox, tak niestety będzie się działo z innymi programistami, podczas gdy branża nadal boryka się z problemami. Ich przykład jasno pokazuje, że nie jest to tak proste, jak kilku chciwych, bogatych dyrektorów generalnych, którzy nie chcą stracić pieniędzy. GameRanx życzy wszystkiego najlepszego pracownikom Paradox Tectonic i mamy nadzieję, że uda im się ponownie znaleźć zatrudnienie w branży gier wideo.
Powiązany