Producenci konsol mają motywację do przenoszenia swoich gier wieloosobowych na platformy konkurencji. Wszyscy.
Prezes ds. treści i studiów gier Xbox, Matt Booty, wyjaśnił, dlaczego Microsoft przeprowadził swój wielki eksperyment z czterema wieloplatformowymi grami i czego się z niego nauczył.
W nowym wywiadzie dla Variety Matt szczegółowo opisał, co według firmy wyniknęło z tego „eksperymentu biznesowego”.
Matt zaczyna od opisu, jak kierownictwo Xbox widziało sytuację z ich oczu:
„Naprawdę przygotowaliśmy te cztery gry i jeśli spojrzysz na gry, które wybraliśmy, może się to wydawać małą torbą, dziwnym asortymentem. Ale tak naprawdę został skonfigurowany i zaprojektowany tak, abyśmy mogli testować różnorodne treści. I zobacz konkretnie, jaki byłby odbiór tej treści.
I, wiesz, w niektórych przypadkach mamy zespoły, takie jak zespół Minecrafta lub zespół Call of Duty, które dostarczają gry wieloplatformowe od dosłownie dziesięcioleci. A potem mamy inne zespoły, w których trzeba zbudować nowe mięśnie.
Mieliśmy więc pewien rodzaj eksperymentów biznesowych, które chcieliśmy przeprowadzić. Chcieliśmy też zacząć budować te mięśnie, mechanicznie, i zobaczyć, jaki to będzie miało wpływ. Dlatego też w przypadku niektórych mniejszych gier, takich jak Grounded, Pentiment czy Hi-Fi Rush, powiedziałbym, że wspaniale było zobaczyć niektóre pozytywne recenzje i wspaniale było zobaczyć pozytywny odbiór przez fanów”.
CZYTAJ TAKŻE 24 najlepsze NOWE gry z otwartym światem w 2024 r
Tak więc, chociaż prawdą jest, że zobaczenie, jak te gry na wyłączność Xbox trafiają na Switcha i PlayStation 5, wyglądało dla firmy jako radykalna zmiana, porównywalna do sytuacji, w której Sega wprowadza swoje pierwsze gry na GameCube i PlayStation 2 po zakończeniu działalności sprzętowej, dla Microsoftu wyglądało to zupełnie inaczej . Widzieli gry, które już udostępniali na inne platformy, i zastanawiali się, czy istnieje możliwość zrobienia tego z większą liczbą ich własnych gier.
Jak zauważył Matt, jedyną grą z czterech, na której naprawdę się skupiali, była gra Rare Morze złodziei. Powiedział:
„Ale tym, na którym naprawdę się skupiliśmy, wyszliśmy i promowaliśmy, było Sea of Thieves. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, co widzieliśmy w Sea of Thieves. Jeśli chodzi o pewne rzeczy, którymi mogę się podzielić, a które były dla nas zachęcające, to to, że kiedy wypuściliśmy Sea of Thieves na PlayStation 5, zaobserwowaliśmy wzrost zaangażowania na Xbox i na PC.
Więc znowu mamy taką sytuację, w której więcej ludzi przychodzi do franczyzy, co powoduje więcej emocji, co w rzeczywistości ogólnie rozwija franczyzę. Co, jeśli naprawdę chcesz mówić o tym bezpośrednio z biznesowego punktu widzenia, pozwala nam ponownie zainwestować w tę franczyzę i kontynuować jej rozwój.
CZYTAJ TAKŻE PlayStation 5 wkrótce umożliwi graczom dołączanie do rozmów na Discordzie z konsoli
Tak więc, jak zauważył Matt, choć wydawało się to sprzeczne z intuicją, przeniesienie gry na PlayStation 5 w rzeczywistości doprowadziło do wzrostu liczby graczy na Xbox i Steam. I chodziło tu o coś więcej niż tylko pocztę pantoflową. Wydaje się to porównywalne z sytuacją z Helldivers 2gdzie jednoczesna premiera na PlayStation 5 i Steam sprawiła, że gra zgromadziła więcej graczy niż wtedy, gdy ukazała się tylko na jednej z tych platform.
Poczta pantoflowa doprowadziła do wzrostu społeczności graczy i, jak również odkrył Microsoft, doprowadziła do powstania mostów wokół tej społeczności. Matt powiedział:
„To była więc jedna z pierwszych rzeczy, które chcieliśmy zobaczyć. Kolejną naprawdę interesującą, zachęcającą statystyką jest to, że około połowa osób grających na PlayStation grała z ludźmi na innych platformach.
Chodzi więc o poszerzenie tej społeczności. To jedna z kluczowych rzeczy w naszej obietnicy Xbox dotyczącej umożliwienia ludziom grania tam, gdzie chcą, z ludźmi, z którymi chcą grać, i na urządzeniach, z którymi grają.
Zachęcający jest także fakt, że nie widzieliśmy tam odizolowanej społeczności oraz że praca włożona przez zespół, aby być najlepszym w swojej klasie pod względem gry międzyplatformowej, naprawdę się opłaciła, ponieważ widzieliśmy, jak ludzie angażują się poza swoimi urządzeniami ekosystemu, co było świetne.”
CZYTAJ TAKŻE Informacje o aktualizacjach Call of Duty: Modern Warefare 3 i Warzone
Z pewnością ciekawi nas, czy Sony kiedykolwiek zechce samodzielnie przeprowadzić taki eksperyment. Już są w stanie to zrobić, ponieważ ich umowa z Bungie zakłada dalsze zapewnianie wieloplatformowości gier Bungie. Przeznaczenie 2która niedawno wypuściła swoje pożegnalne DLC w Ostateczny kształtto gra typu cross-play na PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
Wiemy, że to rzeczy, których konsolowcy nie chcą słyszeć. Prawda jest jednak taka, że producenci gier konsolowych mają motywację do wzajemnego udostępniania swoich gier online dla wielu graczy na swoich platformach. Wiemy na pewno, że Pluton społeczność eksplodowałaby, gdyby Nintendo pomyślało o wprowadzeniu serii na PlayStation, Xbox, a nawet tylko PC.
Nadal wydaje się mało prawdopodobne, aby Nintendo to zrobiło, ale Sony wypuści w przyszłości kolejną wieloplatformową strzelankę dla wielu graczy w postaci strzelanki ekstrakcyjnej Bungie Maratonmogą w przyszłości rozszerzyć te plany, tak jak zrobił to Microsoft.
Powiązany