Twórcy kontynuują ulepszanie niegdyś słabego tytułu.
Po szczególnie katastrofalnym roku od premiery, twórcy Skylines miast 2 nadal wprowadzają ulepszenia do gry poprzez aktualizacje i poprawki. Nowa aktualizacja Economy 2.0 wprowadza niezliczone zmiany w systemach gry, czyniąc wszystko bardziej zrównoważonym i umożliwiając graczom tworzenie bardziej produktywnego i zdrowego miasta.
Sprawdź poniżej ważniejsze informacje o łatkach, a pełną listę – łącznie z tymi dotyczącymi modów – znajdziesz tutaj:
Przeróbka ulepszeń budynków
- Większa kontrola nad ulepszeniami z panelu wybranych informacji budynków Służby Miejskiej.
- Wszystkie typy ulepszeń można usunąć z panelu wybranych informacji budynku służb miejskich.
- Budynki podrzędne można również usunąć za pomocą spychacza.
- Istnieje możliwość przeniesienia budynków pomocniczych.
- Budynek podrzędny można włączyć/wyłączyć.
- Można wybrać podbudowle.
- Ulepszenia podbudynków można teraz swobodnie umieszczać w promieniu od głównego budynku.
- Zaktualizowany samouczek Służby Miejskiej.
Aktualizacje ekonomiczne
- Usunięto dotacje rządowe dla miasta, aby gospodarka stała się bardziej wymagająca i przejrzysta.
- Zakładki Podatki i Usługi w panelu Ekonomia odblokowują się teraz przy kamieniu milowym 1, a zakładka Produkcja odblokowuje się przy kamieniu milowym 2.
- Dodano politykę miejską „Importuj usługi miejskie”, aby przełączyć import usług miejskich z połączeń zewnętrznych.
- Oddziel zaimportowane pozycje usług w panelu budżetu.
- Firma Outside Connections nie będzie wysyłać pojazdów służbowych, jeśli ta zasada jest wyłączona.
- Dodano importowane wydatki na usługi karetki pogotowia, karawanu, wozu strażackiego, śmieci i policji. Wysokość opłaty zależy od liczby mieszkańców miasta.
- Zmiany w służbie miejskiej:
- Większe szanse na rozpoczęcie i ukończenie szkoły podstawowej i średniej.
- Dorośli mogą teraz aplikować do szkoły średniej, jeśli jej nie ukończyli (1% szans, można aplikować 3 razy).
- W obliczeniach uwzględniono gromadzenie się śmieci dla studentów, pracowników, więźniów, mieszkańców i osób bezdomnych.
- Zrównoważone ulepszenia usług miejskich śmieci.
- Budynki płacą teraz stałą opłatę za wywóz śmieci zamiast zmiennej kwoty zależnej od zebranych śmieci.
- Skorygowane wartości gromadzenia śmieci.
- Skorygowano koszty utrzymania większości budynków usług miejskich.
- Wynagrodzenia pracowników służb miejskich wypłacane są z pieniędzy graczy
- Podwyższona cena importu energii elektrycznej.
- Wydłużono czas potrzebny na pojawienie się powiadomień karetki pogotowia i karawanu.
- Dostosowano krzywe opłat serwisowych pod kątem wydajności i zużycia.
- Skorygowano opłaty za usługi wodne (w przypadku starych zapisów gra wymusi zresetowanie wartości do nowej domyślnej pozycji).
- Zwiększono liczbę pracowników ds
- Klinika Medyczna
- Mała Elektrownia Węglowa
- Posterunek policji
- Cmentarz
- Dom Ogniowy
- Składowisko
- Zmiany popytu:
- Gęstość zabudowy zależy od zamożności gospodarstwa domowego i wielkości rodziny.
- Liczba spawnów gospodarstw domowych opiera się na średnim poziomie szczęścia obywateli, bezdomności, podatkach, dostępnych stanowiskach studenckich i dostępnych miejscach pracy.
- Firmy komercyjne powstają w oparciu o potrzeby gospodarstw domowych, zmniejszając częstotliwość pojawiania się tych samych firm w mieście.
- Popyt komercyjny i przemysłowy został dostosowany, aby uniknąć skarg „Za mało klientów” dla nowo powstałych firm.
- Podatki mają teraz większy wpływ na popyt.
- Zmiany w zatrudnieniu:
- Pracownicy Outside Connections nie płacą już podatku.
- Pracownicy z firmy Outside Connections nie są uwzględniani w widokach informacyjnych populacji ani miejsca pracy.
- Pracownicy Outside Connections będą częściej szukać nowej pracy.
- Miejsca pracy w Outside Connections są mniej pożądane niż miejsca pracy w mieście.
- Tylko obywatele, którzy nie mają problemów zdrowotnych (takich jak chorzy lub ranni) liczą się jako ważni obywatele zdatni do zatrudnienia.
- Obywatele mogą otrzymywać zasiłek dla bezrobotnych jedynie na określony czas. Kiedy zabraknie im bezrobocia, zaczną narzekać na „wysoki czynsz” i odejdą.
- Naprawiono problem z zatrudnieniem i liczbą pracowników w populacji.
- Gospodarstwa domowe i zmiany w szczęściu:
- Gospodarstwa domowe pozbawione dorosłych będą się teraz oddalać.
- Bogate gospodarstwa domowe wolą większe domy w atrakcyjnych dzielnicach (wyższa wartość gruntów, dobry zasięg usług itp.), biedne gospodarstwa domowe wolą tańsze domy i nie przeszkadza im oddalenie od usług.
- Potrzeby gospodarstwa domowego obliczane są na podstawie pieniędzy, jakie mogą wydać (czyli tego, co zostaje po opłaceniu czynszu), dzięki czemu wydają je teraz rozsądniej.
- Zmniejszyła się liczba seniorów przeprowadzających się do miasta.
- Dostosowano współczynnik szczęścia bogactwa do rozsądnej wartości.
- Niski poziom szczęścia wpływa na szansę wyprowadzenia się gospodarstwa domowego z miasta.
- Gospodarstwa domowe uwzględniają opłatę za śmieci przy obliczaniu kwoty, jaką mogą wydać.
- Dodano parametr krzywej do współczynnika zgonów, aby wygładzić śmierć seniorów (istniejące miasta doświadczą natychmiastowej fali śmierci)
- Zmiany w produkcji i firmie:
- Skorygowane wartości dla:
- Produkcja zasobów.
- Cena zasobów.
- Płace gospodarstw domowych.
- Dochody podatkowe.
- Cena zasobów składa się obecnie z dwóch części, niższej dla przetwórstwa przemysłowego i drugiej dla cen usług firm handlowych. Klienci (gospodarstwa domowe) płacą pełną cenę, czyli obie części łącznie.
- Zmieniono siłę roboczą potrzebną na jednostkę do przetwarzania zasobów na wstępnie skonfigurowaną ilość, zamiast obliczać ją automatycznie na początku gry.
- Firmy teraz bankrutują, zamiast szukać nowych lokalizacji, jeśli ich obecna nieruchomość nie nadaje się do zarabiania.
- Zmieniono mnożnik przestrzeni produkcji przemysłowej z 1 na 5, aby umożliwić większą liczbę pracowników na sieć, a zatem potrzeba mniej budynków.
- Skorygowana kwota pracownika biurowego.
- Skorygowano ilość pracy wymaganą dla każdego produktu, aby zmniejszyć dochody miasta.
- Skorygowane symulowane ceny usług.
- Lepsze firmy odchodzą nie tylko z powodu bankructwa, ale także ze względu na stawkę podatkową i czynniki pracownicze.
- Zrównoważone zasoby ekstraktora znacznie zmniejszają rentowność.
- Zrównoważona domyślna wielkość wyjściowa firm przemysłowych i biurowych, maksymalna liczba pracowników na komórkę, cena początkowa zasobów i praca potrzebna na jednostkę. Zwiększony mnożnik przestrzeni w strefach przemysłowych i biurowych.
- Skorygowane wartości dla:
- Zmiany w zakresie czynszu i poziomu budynku:
- Usunięto wirtualnego właściciela, więc utrzymanie budynku jest teraz opłacane po równo przez wszystkich najemców.
- Dodano nowe obliczenie czynszu: Czynsz = (LandValue + (ZoneType * Poziom budynku)) * LotSize * SpaceMultiplier.
- Poprawiono powiadomienia „Wysoki czynsz” tak, aby były oparte na dochodach gospodarstwa domowego. Nawet jeśli obecnie nie mają wystarczającej ilości pieniędzy na koncie, nie będą narzekać i zamiast tego wydadzą mniej pieniędzy na zużycie zasobów.
- Poziom budynku opiera się teraz na tym, czy najemcy mogą uiścić opłatę za utrzymanie. Gdy zapłacą pełną opłatę, stan budynku wzrasta o stałą kwotę, jeśli nie mogą jej uiścić, stan budynku zmniejsza się o tę samą kwotę.
- Korekty wskaźnika przestępczości:
- Naprawiono zasięg usług policyjnych dla aktywów znajdujących się w strefie. Posterunek policji będzie regularnie patrolował, aby zmniejszyć wskaźnik przestępczości, a wszystkie budynki typu strefowego zwiększą wskaźnik przestępczości w zależności od zasięgu służb policyjnych.
- Wartość redukcji przestępczości w NA i EU PoliceVehicle02 została zmieniona, aby odpowiadała wartościom NA i EU PoliceVehicle01.
- Usunięto ograniczenie wskaźnika przestępczości w budynku, polegające na znajdowaniu ścieżki na miejscu zbrodni, aby uniknąć sytuacji, w której wszyscy przestępcy mieliby ten sam wynik wyszukiwania i ustawiali się w kolejce w celu popełnienia przestępstwa.
- Dodano nowy współczynnik przestępczości, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo przestępczości w miastach o większej populacji.
- Niższe prawdopodobieństwo ponownego przestępstwa ze względu na to, że przestępcy muszą długo czekać na usunięcie oznaczenia kryminalnego.
- Zwiększono koszt zakupu płytek mapy.
- Dodano opłatę za utrzymanie nowych kafelków mapy
- 9 zawodników startowych jest wykluczonych i nie pobierają opłaty za utrzymanie kafelków mapy
- Dodano opcję „Odblokuj wszystkie kafelki mapy” (wyłącza także osiągnięcia i koszt utrzymania kafelków)
- Zwiększone koszty budowy i utrzymania dróg.
- Przeniesiono zestawienie konserwacji z podpowiedzi do panelu wybranych informacji.
- Zmniejszono ilość pieniędzy, które gracz otrzymuje z buldożerowania dróg i budynków.
- Dostosowano maksymalną kwotę zakupów w gospodarstwie domowym z 4000 do 2000.
- Dostosowano odblokowywanie przemysłu specjalistycznego tak, aby rozpoczynało się od kamienia milowego 0.
- Naprawiono pobieranie podatków po zburzeniu całego miasta.
- Naprawiono podgląd informacji o bogactwie obywatela, który nie wyróżniał gospodarstw domowych o poziomie zamożności „Nędzny”.
- Naprawiono nieprawidłowe wyświetlanie danych statystycznych dotyczących przesuwania się.
- Naprawiono nowo powstałą firmę narzekającą na brak pracowników.
- Stałe strefy komercyjne powodują ogromne zadłużenie obywateli.
- Naprawiono niespójności w zakresie zwrotów pieniędzy podczas wymiany dróg i przystanków.
- Naprawiono problem z dużą możliwością śmierci:
- Wypadki pożarowe spowodują obecnie tylko 1% zgonów w porównaniu do poprzednich 50% zgonów w płonących budynkach o średniej/dużej gęstości.
- Zdarzenie zniszczenia budynku spowoduje teraz 50% śmierci w porównaniu do poprzednich 90% śmierci obywateli, którzy nadal w nim przebywają.
- Naprawiono pracowników Outside Connection, którzy nie mogli znaleźć pracy.
- Naprawiono koszt handlu podzielony przez zero błędów.
CZYTAJ TAKŻE 15 najlepszych NOWYCH gier JRPG roku 2024
Skylines miast 2 ukazała się na PC 24 października 2023 roku. Premiera gry na PlayStation 5 i Xbox Series X/S planowana jest na październik 2024 roku.
Powiązany