Nie mamy wszystkich liczb, ale oczywiste jest, że dodanie wymogu PSN miało wpływ.
Helldivers 2 wydaje się, że nie zachowało swojej początkowej bazy graczy.
Jak donosi Paul Tassi dla Forbes, opublikowana przez Sony gra second party osiągnęła szczyt 458 709 graczy tuż przed jej premierą. Cztery miesiące później liczba ta spadła do 44 093 graczy, co oznacza spadek o 90% tej bazy graczy.
Tassi przygląda się projektowi gry, aby wyjaśnić ten spadek, a także decyzjom podjętym przez twórcę gry, Arrowhead Game Studios. Chwila Helldivers 2 pełni funkcję wydawcy gry, jest to tytuł drugiej strony, ponieważ nie jest ona właścicielem Arrowhead.
Dało to Arrowhead miejsce na podjęcie pewnych decyzji dotyczących gry z własnej woli, a jedną z tych decyzji było zapewnienie monetyzacji przyjaznej graczom. Podobnie jak inne gry usługowe na żywo, Nurkowie piekielni 2 ma kilka różnych walut, zaprojektowanych tak, aby dawać różne nagrody. Najcenniejszą walutę można kupić za prawdziwe pieniądze i może ona dać graczom przewagę nad tymi, którzy nie płacą więcej.
PRZECZYTAJ TAKŻE Najlepsze horrory w trybie współpracy w 2024 r
Ale Arrowhead postanowiło ułatwić zarabianie najwyższej waluty premium poprzez grę, nawet bardziej niż robią to inne gry z usługami na żywo. Cytując dosłownie Tassiego:
„Świetne dla nas, ale nie dla Sony, gdzie cały sens tego formatu polega na znacznych przychodach cyklicznych, a jeszcze mniej idealne, biorąc pod uwagę o 90% mniejszą liczbę graczy niż w momencie premiery”.
Nurkowie piekielni 2 również nie ma karnetu sezonowego ani planu rozszerzeń. Pozornie pozwala to Arrowhead przygotować te rozszerzenia we własnym czasie lub ewentualnie nie kontynuować rozszerzeń i ewentualnie pracować nad innymi tytułami.
Ale to z pewnością wygląda na przypadek, w którym Arrowhead mogło pójść na kompromis, aby zadowolić swoich fanów. Posiadanie karnetu sezonowego, w którym gracze wiedzą, że w przyszłości będzie na co czekać, nie jest samo w sobie eksploatacją. Gracze mogą czuć, że są wykorzystywani, jeśli ta zawartość jest tak szybko i konsekwentnie produkowana, że gra wymaga od nich ciągłej gry.
CZYTAJ TAKŻE W chwili premiery Black Myth Wukong brakuje dysków fizycznych i konsoli Xbox Series X|S
Z drugiej strony, jeśli ta zawartość została zaplanowana w ramach premiery gry i być może wprowadzona w ciągu pierwszych dwóch lat gry, aby zadowolić pierwszych graczy, mogłoby to wystarczyć do zapewnienia satysfakcji graczy. Tak oczywiście planuje Nintendo Splatoon wdrażanie treści.
Jest jednak jeszcze jedna kwestia, której Tassi nie porusza i być może nie ma na to żadnych danych jakościowych. Ponieważ Sony wycofało się z mocą wsteczną Nurkowie piekielni 2 z regionów, w których nie ma PSN, możliwe, że duża liczba graczy, którzy przestali grać w tę grę, pochodziła z tych regionów.
CZYTAJ TAKŻE Shin Megami Tensei V: Vengeance z ostatecznym zwiastunem premierowym
Jeśli tak jest, to naprawdę wątpliwe jest, czy Arrowhead będzie w stanie ponownie zbudować bazę graczy do tej liczby. Wiemy, że wymagania dotyczące PSN zawsze miały obowiązywać, ale nie można postrzegać tego jako niczego innego niż niepotrzebne szkody. Sugeruje to również, że sukces Helldivers 2 otrzymane na początku to najwięcej, co Sony zobaczy w swoich grach wieloosobowych na żywo na PC; i jest to wątpliwe Zgoda lub inne gry zbliżą się nawet do tej liczby pół miliona jednoczesnych graczy.
Powiązany