W ciekawej internetowej bitwie wydawcy Władcy Dworów i symulator przetrwania Długa ciemność odnieśli się na LinkedIn do dyskusji na temat tego, ile głównych aktualizacji powinna mieć gra w fazie wczesnego dostępu. Duet rozmawiał również o potencjalnych konsekwencjach, jakie może przynieść zbyt duża ilość dodawanej zawartości.
Długi wpis CEO Hinterlands, Raphaela van Lieropa, opisuje budowniczego miasta medycznego Władcy Dworów jako „dość interesujące studium przypadku dotyczące pułapek wczesnego dostępu do rozwoju, gdy gra z małym zespołem (i intensywnie reklamowana jako taka) trafia w rzeczywistość głodnej publiczności”. Podobnie jak wielu innych, Van Lierop jest fanem gry, ale ubolewał nad brakiem znaczących aktualizacji od czasu jej wydania w kwietniu.
PRZECZYTAJ TAKŻE Dragon Age: The Veilguard powraca do ręcznie robionej, opartej na misjach struktury BioWare
„Wystartowała z całkiem mocną grą bazową, ale bez większej zawartości” – kontynuuje CEO. „Gra mocno skoncentrowana na systemach potrzebuje albo szeregu map, trybów gry, albo pewnej ilości dynamiki proc-gen, aby zachować świeżość. Władcy Dworów nie ma żadnej z tych rzeczy. Więc po rozegraniu 5-10 rund gry, nie ma już nic do roboty.”
Dyrektor generalny Władcy Dworów Wydawca Hooded Horse, TIm Bender, szybko odpowiedział na krytykę.
„Przed premierą rozmawiałem z Władcy Dworów' dev. Powiedziałem mu, że po premierze usłyszy od wszelkiego rodzaju komentatorów, którzy będą mówić o straconych okazjach, ponieważ nie rozwijał się tak szybko, jak oni chcieli, i osądzać grę jako porażkę na podstawie jakiegoś rodzaju oczekiwań, które stworzyli”, powiedział Bender.
PRZECZYTAJ TAKŻE Call of Duty: Black Ops 6 – Bonusy i edycje przedpremierowe
„Powiedziałem mu, żeby to wszystko zignorował — żeby skupił się na swojej głównej wizji gry i pamiętał, że droga do wczesnego dostępu jest długa i że nie powinien odczuwać żadnej presji ze strony oczekiwań innych — zarówno ze względu na swoje własne zdrowie i poziom stresu w nadchodzących latach, jak i na zachowanie stanu spokojnego i łagodnego umysłu, który wspiera jego kreatywną wizję.
Nie każda gra powinna być nastawiona na to, by stać się jakimś boomem lub upadkiem usługi na żywo. A wydanie nie powinno zaczynać stale przyspieszającej bieżni, na której twórcy są zmuszeni biec, dopóki ich zdrowie psychiczne lub fizyczne się nie załamie”.
PRZECZYTAJ TAKŻE Dragon Quest III HD-2D Remake dodaje poziomy trudności
Władcy Dworów została wydana w ramach wczesnego dostępu 26 kwietnia. Była to najbardziej oczekiwana gra na Steamie w tamtym czasie, z ponad milionem list życzeń.
Powiązany