Wygląda na to, że EA chce zmienić samą społeczność, aby zatrzymać i nagrodzić swoich płacących graczy.
EA ogłosiła nową zmianę Legendy Apex monetyzacji, co już rozwścieczyło jego fanów.
Jak podaje Video Games Chronicle, główną skargą jest to, że Respawn usunął możliwość zdobycia Premium Battle Pass za darmo. Podobnie jak w przypadku innych gier z usługami na żywo, Legendy Apex jest skonstruowany z darmowym i płatnym poziomem karnetu bojowego. Jeśli grasz wystarczająco długo i zarabiasz wystarczająco dużo waluty w grze, możesz pokryć koszt płatnego karnetu bojowego walutą w grze.
Zanim jednak uznamy to za jawną chciwość, przyjrzyjmy się innym zmianom wprowadzanym przez EA, ponieważ nie dzieje się to w próżni. EA oferuje teraz dwa przepustki bojowe na sezon, dzięki czemu gracze mogą je łatwiej ukończyć i zdobyć ostateczną nagrodę.
EA ma poziom premium + na poziomie premium i teraz obniżają koszt tego poziomu. Więc gracze, którzy już byli high rollerami w grze, nie będą musieli już tak dużo płacić. Na koniec, EA zaktualizowało swoje nagrody na całej planszy, więc wszyscy gracze otrzymują więcej z przepustki, na wszystkich poziomach.
PRZECZYTAJ TAKŻE GTA Online ma wspaniałą nową funkcję QOL, która kosztuje 8 dolarów miesięcznie (i jest jeszcze gorzej)
Oto jak EA uzasadnia zmianę cen w swoim ogłoszeniu:
„Koszt to kolejny aspekt, który ponownie oceniamy. Aby zwiększyć wartość w przyszłości, każdy Premium Track Battle Pass będzie kosztował 9,99 USD* i będzie zawierał nagrody rozszerzone powyżej.
Decyzja o przejściu z AC na prawdziwą walutę nie była dla nas łatwa, ale pozwala nam obniżyć cenę Premium+ dla naszej społeczności.
Nowy Karnet Bitewny Premium+ kosztuje 19,99 USD* i oferuje dodatkową wartość; różnica w cenie wynosi ok. 29% w porównaniu do wycofanego pakietu Karnetu Bitewnego Premium za 2800 AC.
A co się stanie, jeśli kupisz Battle Pass, a następnie go odblokujesz? Mamy cię: otrzymasz zwrot 1000 AC.”
EA mówi również, że przejrzy opinie, a sama aktualizacja może ulec zmianie. Jednak według naszych szacunków EA chce, aby wszyscy stali się graczami płacącymi. A to może odzwierciedlać zmieniające się priorytety firmy.
PRZECZYTAJ TAKŻE Okres beta Call Of Duty Black Ops 6 mógł zostać ujawniony przedwcześnie
Teraz, ogólny pomysł jest taki, że w gry na żywo można grać za darmo, ponieważ firmy gier chcą budować duże społeczności, a to zachęci tych, którzy wydają dużo, aby przyszli i wydali dużo. Gracze za darmo mogą tego nie chcieć czytać, ale ci, którzy grają za darmo, są współwinni budowania sytuacji, w której te wieloryby lub ci, którzy wydają dużo, są łatwo odseparowani od swoich pieniędzy.
Można powiedzieć, że gracze z obsługą na żywo są zazwyczaj dorośli lub nadzorowani przez dorosłych i mogą decydować, jak wydają swoje pieniądze. To prawda, ale są to również rodzaje argumentów przedstawiane przez osoby, które chcą uzasadnić zabieranie swoich znajomych do kasyn.
EA może już nie chcieć przyciągać tych darmowych graczy, ponieważ Legendy Apex ma wystarczającą liczbę płacących klientów, aby zbudować własną społeczność. Legendy Apex nadal jest darmowa, ale EA zdaje sobie sprawę, że ten wybór doprowadzi do tego, że ludzie porzucą grę.
PRZECZYTAJ TAKŻE MW3 i Warzone: Jak odblokować młot kowalski
Są gotowi podjąć to ryzyko, ponieważ chcą, aby większość graczy płaciła mniej. Jeśli prawie wszyscy płacą pieniądze, mogą obniżyć ten pułap cenowy, aby być tak sprawiedliwym dla wszystkich, jak to możliwe.
Czy to sprawi, że Legendy Apex lepsza gra w całości? Pozostaje do zobaczenia. Jeśli będzie wystarczająco dużo zamieszania, EA może musieć ją wycofać, zanim spróbuje.
Ale z takimi konkurentami jak Rainbow Six Siege ogłaszając subskrypcję wraz z karnetem bojowym, w przypadku gry, która nadal nie jest darmowa, jasne jest, że te modele monetyzacji stają się coraz bardziej wyzyskujące. To ironiczne, ale propozycja EA mogłaby faktycznie cofnąć te wyzyskujące praktyki.
Nie wiemy nawet, czy EA będzie mogło wypróbować ten eksperyment, a jeśli nie, być może inny deweloper spróbuje w przyszłości. Ale z pewnością będzie ciekawie zobaczyć, czy uda im się pozyskać wystarczająco dużo graczy, abyśmy mogli zobaczyć, jak to się potoczy.
Powiązany