7 Days to Die to gra, która została wydana w grudniu 2013 roku i mało kto wiedział, że zrobi furorę, gdy została wydana. Jest to survival horror dla jednego gracza i wielu graczy, w którym gracz budzi się po ataku nuklearnym z III wojny światowej. Zwłaszcza w fikcyjnym hrabstwie Navezgane w Arizonie. Gracz – i przyjaciele, jeśli zdecydują się zabrać ze sobą przyjaciół – musi przetrwać tę nuklearną apokalipsę, znajdując podstawowe schronienie, jedzenie i wodę. Podczas gdy zbieractwo jest koniecznością, gracz musi walczyć z różnymi typami zombie, które czają się za każdym rogiem. Chociaż fabuła tutaj się kończy, planowane jest dodanie większej fabuły w miarę jej rozwoju wraz z późniejszymi aktualizacjami.
Po dekadzie jednak 7 Days to Die w końcu opuszcza Alpha i wydaje wersję 1.0. Wraz z wydaniem możemy zobaczyć długą listę notatek o łatce, która omawia każdą z dynamik gry. Wprowadzając nowe funkcje, takie jak bandyci, crossplay, system pogodowy i wiele innych dla dynamicznej rozgrywki. Zespół deweloperów rewiduje również sposób, w jaki gracz gra, broni, a nawet atakuje. Kolejną zmianą jest to, jak gracz będzie postrzegał siebie i jak będzie chciał budować swoją bazę. Chociaż ta aktualizacja jest wielkim momentem dla zespołu deweloperów, mają oni również nadzieję, że wydana przez nich mapa drogowa przyciągnie również nowych graczy do serii.
„7 Days to Die 1.0” wprowadza zupełnie nowy, stworzony od podstaw, niestandardowy system postaci, który oferuje zupełnie nowe modele wysokiej rozdzielczości, animacje z perspektywy pierwszej i trzeciej osoby, wariacje oraz zupełnie nowe shadery skóry i włosów, aby podnieść poziom ogólnego doświadczenia. Ten kompleksowy system zwiększa immersję gracza, umożliwiając spersonalizowane i angażujące wrażenia z gry. Zobacz swoje dłonie w polu widzenia, płeć, kolor skóry i prawdziwe rękawiczki, które nosisz. Ciesz się oglądaniem swojego modelu Full HD na pojazdach, w interfejsie użytkownika i ze znajomymi. Zobacz, co ogląda Twój znajomy z trybu współpracy, dzięki nowemu systemowi śledzenia głowy postaci. Nowy system oferuje rozbudowane opcje dostosowywania, w tym:
- Ustawienia predefiniowane: Wybierz spośród szerokiej gamy predefiniowanych ustawień postaci, aby szybko rozpocząć swoją przygodę w Navezgane.
- Stwórz własną postać, korzystając z szerokiej gamy opcji personalizacji, w tym:
- Płeć: męska lub żeńska
- Rasy: Czarna, Biała, Azjatycka, Rdzenna
- Twarz: Każda rasa i płeć ma cztery różne opcje twarzy, co daje łącznie 32 opcje twarzy
- Oczy: Dostępnych jest ponad trzydzieści kolorów oczu
- Fryzury: Istnieje dwadzieścia unikalnych fryzurKolor włosów: Istnieje dziesięć unikalnych kolorów włosów
- Wąsy: Można wybierać spośród pięciu wyjątkowych stylów wąsów
- Kotlety: Istnieje pięć unikalnych stylów kotletów jagnięcych do wyboruBrody: Istnieje pięć unikalnych stylów brody
Nowy system zbroi/ubrań gracza
Wraz z zupełnie nowym systemem postaci w wersji 1.0 dodaliśmy również zupełnie nowy system zbroi i odzieży High Definition. Ten rozbudowany nowy system wzmacnia immersję gracza, umożliwiając spersonalizowaną i wciągającą przygodę w grach, w której łupienie, znajdowanie, wytwarzanie i ulepszanie zbroi ma znaczenie.
Zobacz swoje ręce w polu widzenia, wraz ze szczegółami, takimi jak płeć, kolor skóry i faktyczne ubranie, które nosisz. Rozkoszuj się widokiem swojego modelu o wysokiej rozdzielczości na pojazdach, oglądając animowane szczegóły, takie jak ubrania i podrygujące plecaki. Doświadcz możliwości obserwowania, na czym skupia się Twój towarzysz w trybie kooperacji, dzięki nowemu systemowi śledzenia głowy postaci. Ponadto ulepszony system zapewnia mnóstwo opcji dostosowywania, umożliwiając rozległą personalizację, w tym:
- Szesnaście kompletnych zestawów wyjątkowej zbroi w wersji męskiej i żeńskiej
- Cztery główne grupy odzieży obejmują: nakrycia głowy, odzież osobistą, obuwie i rękawiczki.
- 1 zestaw prymitywny, 5 lekkich zestawów, 6 średnich zestawów, 4 ciężkie zestawy
- Za wyjątkiem zestawu pierwotnego, każdy zestaw zbroi zapewnia premię za zestaw, gdy nosisz wszystkie cztery części jednego zestawu, przy czym przedmiot o najniższej jakości decyduje o sile tej premii.
- Na przykład, jeśli nosisz zestaw Zbroi Drwala, otrzymasz następujące bonusy:
- Podwójne zbiory drewna
- O 5% mniejsze zużycie wytrzymałości podczas używania toporów z przedmiotem Q1 w miksie
- Każde użycie przedmiotów Q6 w slocie zmienia bonus wytrzymałości na 30%
- Zachowaliśmy i przerobiliśmy większość modyfikacji ubioru, dodając wiele opcji, w tym:
- Okulary zostały przerobione na modyfikacje pancerza
- Następujące dodaje +1 do atrybutu
- Percepcja – była Cieniem
- Siła – było Cygaro
- Fortitude – okulary przeciwsłoneczne dla twardzieli
- Agility – to były gogle narciarskie
- Intelekt – to były okulary dla kujonów
- Modyfikacja Treasure Hunter – wcześniej Lucky Goggles
- +10% zysku PD
- +10% Lepszy łup
- Promień skarbu -1
- Gogle noktowizyjne – teraz w formie zmodernizowanej
- Cygaro jest teraz modyfikacją pancerza
- Dodaje +1 do siły i +10% do targowania się
- Dodano mod Quad Pocket
- Do zbroi można dodać wiele kieszeniowych ulepszeń
- Muszą być różnych rozmiarów
- tj. Dwa potrójne moduły nie mogą być zamontowane w jednym elemencie zbroi
- Muszą być różnych rozmiarów
- Stealth Boots Mod – wcześniej wojskowe buty stealth
- Zmniejsza hałas i wytrzymałość butów średnich i ciężkich
- Okulary zostały przerobione na modyfikacje pancerza
PRZECZYTAJ TAKŻE Aktualizacja 7 do Baldur's Gate 3 została opóźniona – ale jest też pozytywna strona
Nowe modele zwierzęce
Nasz elitarny zespół artystów postaci ciężko pracował, aktualizując wszystkie nasze modele zwierząt, aby pasowały do nowoczesnej estetyki naszych zaktualizowanych zombie HD. System zawiera nowe modele, szkielety, bardziej realistyczne animacje i zupełnie nowy, zaawansowany technologicznie shader futra, aby włosy i futro były bardziej realistyczne. Obecna lista zwierząt HD obejmuje:
- Jeleń, rogacz, wilk i puma.
- W przyszłej łatce pojawią się: niedźwiedź, niedźwiedź zombie, dzik, Grace, sęp, królik, wąż oraz wilk straszny, kojot i sęp
Uaktualnienia te będą udostępniane stopniowo w postaci poprawek, w miarę jak animacje i szkielet będą dopracowywane, dzięki czemu rozgrywka w trybie przetrwania będzie stawać się bardziej realistyczna i szczegółowa.
Nowy system wyzwań
Zrezygnowaliśmy ze starego systemu zadań samouczka i dziennika i wprowadziliśmy je do zupełnie nowego systemu wyzwań. System wyzwań został zaprojektowany, aby pomóc nowym graczom nauczyć się podstaw dzięki łatwej do naśladowania linii zadań wprowadzających, która oferuje wartościowe nagrody. Ponadto długoterminowe wyzwania utrzymują zaangażowanie graczy dzięki kuszącym nagrodom za ukończenie różnych kategorii wyzwań, jednocześnie ucząc bardziej zaawansowanych mechanizmów. Ten system zapewnia, że zarówno nowi, jak i doświadczeni gracze mają ciągłe cele do osiągnięcia, co ulepsza ich wrażenia z rozgrywki. System obejmuje:
- Ponad sto dwadzieścia wyjątkowych wyzwań podzielonych jest na dwanaście kategorii
- Podstawy przetrwania
- Gospodarstwo domowe
- Zaawansowane przetrwanie
- Rzemiosło
- Handlowcy i rzemiosło
- Żniwny
- Zgromadzenie
- Rolnik
- Niedobitek
- myśliwy
- Bałwan
- pogromca
- System śledzenia wyzwań. Śledź, co chcesz i zobacz swoje postępy
- Wymień ukończone wyzwania na XP. Niektóre wyzwania można wymienić na XP i nagrody przyznawane przez dowolnego handlarza. Zobacz każde wyzwanie, aby uzyskać szczegóły.
- Niektóre przedmioty mają pomoc w postaci duszków w grze, dzięki czemu łatwiej się ich nauczyć
- Wykonuj wyzwania w dowolnej kolejności i nadal otrzymuj uznanie za swoją pracę lub zasoby, którymi dysponujesz.
Nowe modele pojazdów
Nasi artyści zaktualizowali również istniejące modele pojazdów, dostosowując je do innych ulepszonych modeli w wersji 1.0. Większość pojazdów ma teraz dodatkowe siedzenia, aby pomieścić co najmniej jednego przyjaciela. Dostępne są również nowe modyfikacje pancerza pojazdów, które pozwalają im wytrzymać zużycie na pustkowiu. Wiele modów pojazdów ma teraz aktualizację modelu wizualnego, dzięki czemu możesz zobaczyć zainstalowane mody. Te aktualizacje zwiększają atrakcyjność wizualną i funkcjonalność pojazdów, oferując bardziej wciągające i przyjemne wrażenia z jazdy w grze.
PRZECZYTAJ TAKŻE The First Descendant otrzymuje aktualizację o wysokiej wydajności
Aktualizacja wprowadza wiele udoskonaleń, m.in.:
- Rower
- Mini rower
- Motocykl
- Samochód ciężarowy 4×4 (teraz dostępny z 4 domyślnymi siedzeniami i można go zmodyfikować, aby pomieścić 6 graczy)
- Żyrokopter (teraz dostępny z 2 siedzeniami, abyś mógł latać ze znajomym)
- Dodaliśmy nowe modyfikacje pojazdu. Te modyfikacje są widoczne na modelu. W tym:
- Rower
- Motocykl
- Samochód ciężarowy 4×4
- Żyrokopter
Losowe aktualizacje generowania świata
Wprowadziliśmy szereg udoskonaleń i optymalizacji do naszego systemu RWG, dzięki czemu stał się on bardziej wydajny, szybszy i umożliwia tworzenie lepiej wyglądających światów niż kiedykolwiek wcześniej. Udoskonalona kompozycja i układy zwiększają ogólną wierność i szczegółowość generowanych światów.
Ulepszenia gry RWG obejmują:
- Krótszy czas tworzenia: Czas potrzebny na wygenerowanie nowych światów został znacznie skrócony.
- Obliczanie gęstości zaludnienia dzielnicy: Udoskonalone obliczenia umożliwiające lepsze planowanie i układ urbanistyczny.
- Warianty dystrybucji biomów: Nowe warianty mające na celu stworzenie bardziej zróżnicowanych i interesujących biomów świata.
- Wygładzanie drogi: Ulepszone generowanie dróg zapewniające gładsze i bardziej realistyczne ścieżki.
- Większe miasta i więcej punktów POI: Około 50% więcej punktów POI, w tym większe miasta i więcej terenów dzikich.
- Resetowanie fragmentów: Ulepszone zarządzanie fragmentami i resetowanie zapewniające bardziej płynne działanie.
- Wydajność rozmieszczania punktów POI: wprowadzono nowy algorytm rozmieszczania punktów POI, aby miasta mogły wydajniej rozmieszczać lżejsze punkty POI w pobliżu droższych i cięższych punktów POI
- Biom Spalonego Lasu powraca na nowo utworzone i wstępnie wygenerowane mapy RWG
Udoskonalenia narzędzia RWG obejmują:
- Nowe ustawienia predefiniowane rozmieszczenia biomów obejmują:
- Układ biomu
- Las środkowy – domyślny
- Centrum Pustkowia
- Koło – Biomy ułożone jak diagram kołowy
- Linia – Biomy ułożone jak warstwowe ciasto z obrotami o 90°, np. Las na południu, Pustkowie na północy
- Układ biomu
- Spalony Las powraca!
- Kolory dzielnicy
- Jasnoniebieski = Wiejski
- Żółty = Przemysłowy
- Niebieski = Komercyjny
- Szary = Śródmieście
- Zielony = Mieszkalny
- Ciemniejsze kolory powyżej to punkty POI o mniejszej gęstości, takie jak pozostałości
- Czerwony = Handlowcy
- Biały = Dzicz
- Punkty odradzania się w lesie można zobaczyć po powiększeniu mapy. Są to małe X na drogach wiejskich i znajdują się w pobliżu dzikich punktów POI…