Wydaje się, że osoby, które najczęściej narzekały, to gracze wysokiego poziomu – np. streamerzy z serwisów Twitch i YouTube.
W weekend Activision ujawniło zaskakującą informację na temat Wezwanie do służbydobieranie graczy w oparciu o umiejętności.
Firma udostępniła dokument wyjaśniający powody, dla których wprowadza w swoich grach dobieranie graczy na podstawie umiejętności, i nie kryła przy tym swojego zaskoczenia.
Ich słowami:
„…na początku 2024 r. przeprowadziliśmy test umiejętności Deprioritize w Call of Duty®: Modern Warfare® III, w którym wykorzystaliśmy nasze ramy testów A/B, aby poluzować ograniczenia dotyczące umiejętności w matchmakingu.
Ważne jest, aby zauważyć, że umiejętności, jako czynnik mający wpływ na dobór graczy, zostały w tym teście ograniczone, ale nie wyeliminowane całkowicie z algorytmu dobierania graczy.
A wyniki? Odkryli, że więcej graczy na niskim i średnim poziomie umiejętności przestało grać. Ale co gorsza, uważają, że jeśli pozwoliliby, aby to się działo, w końcu najlepsi gracze również przestaliby grać.
Ponownie cytując dokument Activision:
PRZECZYTAJ TAKŻE XDefiant: Jak wyłączyć funkcję Crossplay
„W przypadku zdeprecjonowanych umiejętności wskaźnik powracających graczy znacznie spadł w przypadku 90% graczy. 10% graczy o najwyższych umiejętnościach powróciło w większej liczbie, ale ogólnie rzecz biorąc, widzimy, że znacząco mniej graczy wraca do gry.
Ten efekt może wydawać się niewielki, ale ta zmiana była widoczna w trakcie trwania testu. Będzie się to kumulować z czasem, tak jak zainteresowanie, i będzie miało znaczący wpływ na populację naszych graczy.
Jest to problem dla wszystkich graczy, w tym dla najlepszych 10%, ponieważ jeśli pozwolimy, aby ten schemat trwał, gracze będą opuszczać grę w większej liczbie. Ostatecznie gracz z najlepszych 10% stanie się graczem z najlepszych 20%, a ostatecznie z najlepszych 30%, aż w końcu w grze pozostaną tylko najlepsi gracze.
Ci pierwsi najlepsi gracze będą coraz bardziej skłonni nie wracać do gry. Ostatecznie doprowadzi to do gorszego doświadczenia dla wszystkich graczy, ponieważ będzie coraz mniej graczy dostępnych do gry”.
PRZECZYTAJ TAKŻE No Man's Sky ma ogromny wzrost liczby graczy po niedawnej przebudowie
Dla wygody udostępnimy tutaj tabelę pokazującą ich wyniki. Od lewej do prawej gracze byli klasyfikowani od najniższego do najwyższego poziomu, a kolumny wskazywały, ilu graczy odeszło lub wróciło. Kolumny poniżej linii wskazują, ilu graczy odeszło.
Wyniki testów Activision z pewnością stoją w ostrym kontraście do konwencjonalnej mądrości otaczającej matchmaking oparty na umiejętnościach. Jest to również dość interesujące, ponieważ XDNiewierny słynie z tego, że zajął stanowisko, zgodnie z którym w trybach gry rekreacyjnej nie ma żadnego systemu dobierania graczy w oparciu o ich umiejętności.
Ten XDNiewierny Zespół deweloperów wyjaśnił również, że w trybach rankingowych gry, które pojawiły się na początku tego miesiąca wraz z 1.św. Sezon. To zdecydowanie inny system matchmakingu oparty na umiejętnościach niż ten, który Wezwanie do służby gry mają, ale jak możesz sobie wyobrazić, gracze narzekają na XDNiewierny również oparty na umiejętnościach matchmaking.
PRZECZYTAJ TAKŻE Elden Ring: Shadow of the Erdtree otrzymuje nową aktualizację gry
Ale być może teraz trzeba zwrócić uwagę na możliwość, że wiele narzekań na matchmaking oparty na umiejętnościach pochodzi od najlepszych graczy, którzy akurat są w stanie wpływać na graczy o niższych umiejętnościach i przekonywać ich, być może fanów, którzy nawet nie grają w tę grę. Jeśli wezwanie do zakończenia matchmakingu opartego na umiejętnościach pochodziło od YouTuberów i streamerów Twitcha, ma sens, aby Ubisoft priorytetowo traktował swoich graczy. Zadaniem Activision nie jest tworzenie gier, które nadają się do streamingu, może streamerzy powinni trzymać się w tym celu produkcji FromSoftware.
W każdym razie, jeśli jesteś zainteresowany poznaniem szczegółów badania Activision, możesz pobrać i przeczytać dokument tutaj.