Activision z pewnością potrzebowało na to dużo czasu.
Activision przyznaje, że problem dotyczył Wezwanie do służby co pozwoliło oszustom na masowe wtargnięcie.
Wczesne doniesienia na ten temat pojawiły się dzięki uprzejmości CharlieIntel. Oto, co pierwotnie stwierdzili na Twitterze w weekend:
„Po premierze Sezonu 5 w Warzone można zaobserwować wysyp oszustów, także w rozgrywkach rankingowych.
Wielu oszustów wydaje się grać za pośrednictwem PC Game Pass (wersja Microsoft Store), ponieważ w lobby wyświetla się im logo „Xbox” i stosują hakowanie.
Na razie nie ma komentarza ze strony Activision.”
Na podstawie tych informacji wydawało się, że Rychochetzastrzeżony system anty-cheat Call of Duty, niekoniecznie się zepsuł. Zamiast tego pojawiła się luka, która pozwalała oszustom korzystającym z PC Game Pass na wejście do gier. Podobnej aktywności nie zgłoszono w przypadku graczy konsoli Xbox, którzy oszukiwali, ani graczy Steam, graczy Activision Windows ani graczy PlayStation.
PRZECZYTAJ TAKŻE Dragon Age: The Veilguard będzie niesamowicie romantyczny
Oficjalny Aktualizacje Call of Duty Kilka godzin temu konto na Twitterze udostępniło następującą odpowiedź:
„RICOCHET Anti-Cheat rozwiązał problem z systemem wykrywania oszustw w weekend, co spowodowało wzrost liczby zgłoszeń oszustw.
Dla jasności, #TeamRICHOCHET jest w stanie wykryć konkretną platformę dla wszystkich użytkowników, niezależnie od tego, jak mogą się oni pojawiać w grze. Jeśli podejrzewasz, że gracz w Twoim lobby oszukuje, niezależnie od platformy, zalecamy przesłanie raportu w grze w celu dalszego zbadania.
Nadal będziemy zaangażowani w walkę z oszustami, likwidację sprzedawców oferujących oszustwa oraz zapewnienie naszym graczom uczciwej i przyjemnej rozgrywki”.
PRZECZYTAJ TAKŻE Starfield ułatwia wydawanie pieniędzy na mody w najnowszej aktualizacji
Activision lubi mówić o tym, jak skuteczny jest Ricochet, a ironicznie, ten przypadek błędu pokazuje również, jak działa system anty-cheat. Ricochet zdecydowanie nie jest doskonały, ale Activision udało się rozwiązać problem bez konieczności całkowitego lub częściowego wyłączania gry.
I ostatecznie był to niewielki błąd w wykrywaniu oszustów, aby ich zablokować, zamiast prawdziwej luki, która całkowicie sparaliżowałaby metę gry. Aby to ująć w perspektywie, gdy oszustom udało się włamać do Splatoon I Mario Kart 8 na Wii U, Nintendo było zmuszone wyłączyć gry na pięć miesięcy – nawet gdy zostało im zaledwie kilka miesięcy do trwałego wyłączenia serwerów obu gier.
PRZECZYTAJ TAKŻE Ubisoft informuje inwestorów, że XDefiant ma „zachęcający początek”
Na korzyść Nintendo przemawia fakt, że mimo wszystko musieli się natrudzić, by przywrócić usługi online na te ostatnie dwa miesiące. Ale biorąc pod uwagę, jak ogromne Wezwanie do służby Ponieważ jest to seria roczna, Activision może uzasadnić stworzenie solidnego systemu zapobiegającego oszustwom, takiego jak Ricochet, aby mieć pewność, że podobne problemy nie będą się zdarzać w ich grach.