John Buckley, kierownik społeczności Świat Palmówi graczom, aby przestali grać w jedną grę przez cały czas w nowym wywiadzie dla kanału Going Indie na YouTube. Po jej niezwykle udanej premierze na początku tego roku, Świat Pal odnotowała spadek dziennej liczby graczy, która obecnie wynosi około 60 000 dziennie. Na początku liczba ta wynosiła dwa miliony.
Buckley nie jest jednak zły z powodu tej zmiany i wyjaśnia, że gra nie miała być grana wiecznie.
„Nie sądzę, że musisz zmuszać się do grania w tę samą grę cały czas” – wyjaśnił Buckley. „To nie jest zdrowe dla nas, nie jest zdrowe dla deweloperów, nie jest zdrowe dla graczy, nie jest zdrowe dla mediów gamingowych. I po prostu nie jest zdrowe dla naszej branży, ponieważ im bardziej będziemy promować tego rodzaju narrację, tym więcej bardzo dużych firm będzie po prostu mówić: „gracze chcą więcej usług na żywo”.
PRZECZYTAJ TAKŻE Dragon Age: The Veilguard Nightmare Poziom trudności nie może zostać zmieniony
„I po prostu będziemy mieć więcej tych bezdusznych gier na żywo, które wychodzą, a potem są zamykane 9-12 miesięcy później, ponieważ nie zarabiają wystarczająco dużo pieniędzy. I wszyscy w tym przypadku tracimy”.
Świat Pal została wydana w ramach wczesnego dostępu w styczniu 2024 r. na PC, Xbox One i Xbox Series X/S. Do lutego 2024 r. gra sprzedała się w ponad 15 milionach egzemplarzy. Po wydaniu aktualizacji Sakurajima w lipcu liczba jednoczesnych graczy wzrosła o 700%.
„Graj we wszystkie gry niezależne, w jakie możesz”, kontynuował Buckley. „Wydaj tyle pieniędzy na gry niezależne, ile możesz. Naprawdę, naprawdę wspieraj przewodników, którzy próbują tworzyć fajne gry. Kogo obchodzi, że gra w nie tylko pięć osób? Po prostu baw się dobrze. Po prostu ciesz się grami. Nie sądzę, żeby musiało być to bardziej skomplikowane”.
PRZECZYTAJ TAKŻE Diablo 4 otrzymuje ogromną aktualizację
Źródło