W nowym wywiadzie dla GameSpark, Pocketpair, twórca popularnej gry z otwartym światem i ujarzmianiem potworów Świat Paltwierdzi, że w najbliższej przyszłości pozostanie na rynku niezależnym.
Pomimo Świat Pal zarobiwszy w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy niewiarygodnie dużo pieniędzy, dyrektor generalny firmy, Takuro Mizobe, wyjaśnia, że stworzenie gry triple-a-a może nie być najlepszym rozwiązaniem dla firmy.
„Biorąc pod uwagę światowe trendy w dziedzinie gier AAA, trudno jest opracować grę z dużym zespołem i mieć pewność, że stanie się hitem” – powiedział Mizobe.
„Chociaż nie mówimy o tym publicznie, sprzedaż Świat Pal są w dziesiątkach miliardów jenów. Gdybyśmy mieli rozwijać naszą następną grę w oparciu o te wpływy, jak robiliśmy to w przeszłości, nie tylko skala przekroczyłaby poziom triple-a, ale nie bylibyśmy w stanie nadążyć za tym pod względem dojrzałości naszej organizacji, albo mówiąc inaczej, w ogóle nie jesteśmy do tego przygotowani”.
PRZECZYTAJ TAKŻE Battlefield 2042 ujawnia plan działania na rok 2024 przed końcem sezonu 7
Prezes nie wydaje się również osobiście zainteresowany stworzeniem tytułu triple-a. „Jeśli mnie zapytasz, czy jest jakaś gra, którą chciałbym stworzyć przy tak ogromnym budżecie, to nie ma. Chcę realizować pomysły, które są interesujące jako gry niezależne” – powiedział.
Po przyciągnięciu ponad dwóch milionów graczy w momencie premiery, Świat Pal straciła ponad 84 procent swojej bazy graczy w pierwszym miesiącu. Jednak wraz z niedawnym wydaniem nowej aktualizacji gry, Sakurajima, fani powrócili do kolekcjonera stworzeń z otwartego świata, odnotowując 700% wzrost liczby graczy jednocześnie grających na Steamie w lipcu.
PRZECZYTAJ TAKŻE Valorant otrzymuje nową aktualizację i informacje o łatce
Świat Pal została wydana w ramach wczesnego dostępu w styczniu 2024 r. na PC, Xbox One i Xbox Series X/S. Do lutego 2024 r. gra sprzedała się w ponad 15 milionach egzemplarzy.