Protokół Kallisto chwalono ją za oprawę wizualną i klimatyczną scenerię, jednak po premierze w grudniu 2022 r. nie znalazła uznania u wielu graczy. W nowym wywiadzie (za pośrednictwem PCGamesN) z dyrektorem gry Glenem Schofieldem omówiono wiele problemów gry, w tym sam proces tworzenia.
„Chciałem jeszcze około trzech i pół miesiąca” — mówi Schofield. „Wmówiono mi, że tak właśnie będzie. W październiku lub wrześniu 2021 roku powiedziano mi: „Dostaniesz czas. Włóż w grę, co tylko chcesz”. Więc spędziłem te święta Bożego Narodzenia, projektując i wymyślając pomysły z kilkoma chłopakami. A potem nadszedł styczeń i część [Krafton] ludzie przyszli i powiedzieli po prostu „nie, nie, nie. Jest grudzień 2022”.
PRZECZYTAJ TAKŻE Najlepsze gry na PC o przetrwaniu zombie
Dodatkowo pandemia i masowe rezygnacje wpłynęły na powstawanie gry.
„Masz studio 200 osób” – kontynuuje Schofield. „10 do 20 osób miesięcznie chorowało i chorowało tygodniami. Byliśmy załamani. Czasami cały nasz dział efektów wizualnych, cały nasz dział animacji był poza pracą. A potem, na dokładkę, w 2021 roku mieliśmy wielką rezygnację. 49 osób odeszło, ponieważ wszyscy płacą jak szalone, więc ludzie odchodzą za 10 000 dolarów więcej. 2021 był najgorszym rokiem rozwoju w moim życiu”.
PRZECZYTAJ TAKŻE Sklep Epic Games oferuje graczom nową BEZPŁATNĄ grę
W marcu ukaże się spin-off akcji typu roguelike Protokół Kallisto ogłoszono projekt o kryptonimie „Projekt Birdseye”.
Protokół Kallisto została wydana w grudniu 2022 r. na PlayStation 4, PlayStation 5, PC, Xbox One i Xbox Series X/S. Gra została doceniona za równowagę między horrorem a akcją i została nominowana do nagrody Outstanding Achievement in Art Direction podczas 26. dorocznej gali DICE Awards.