Następny PUBG może pochodzić z Korei. Mam na myśli, że sam PUBG faktycznie pochodzi z Korei.
Korea stała się ostatnio zaskakująco ciekawym regionem, jeśli chodzi o gry wideo, i to nie za sprawą PUBG.
W ciągu ostatnich dwóch lat byliśmy świadkami premiery nowych, udanych gier konsolowych z Korei, takich jak Kłamstwa P., Ostrze GwiezdneI Pierwszy potomekPodczas gdy Korea ma gigantyczny lokalny rynek gier mobilnych free-to-play, gry, o których teraz mówimy, są tworzone na konsole, a dwie z nich to pełne tytuły detaliczne.
Widzieliśmy już nawet starsze próby koreańskich studiów, by przebić się na Zachód. Dawno, dawno temu, Pierwszy potomekWydawca Nexon postawił wszystko na licencjonowaną strzelankę online o nazwie Ghost in the Shell: Stand Alone Complex – Pierwszy atak onlineNiedawno Pearl Abyss zrobiło furorę oszałamiającą grafiką swojej gry MMO Czarna Pustynia Online.
Ale to nie jest cała historia, ponieważ wiemy, że wiele innych gier, od różnych studiów i wydawców, jest w drodze. Projekt LLL gwarantuje naprawdę wyjątkowe wrażenia, jakich nie stworzyło żadne inne studio na świecie.
PRZECZYTAJ TAKŻE Call of Duty: Black Ops 6 – Czy gra ukaże się na Xbox One i PS4?
Rząd Korei ogłosił plany udzielenia wsparcia finansowego branży gier komputerowych, która ma się rozwijać globalnie, oferując gry na konsolach. Mamy na myśli wsparcie mniejszych studiów w przenoszeniu ich gier na platformy PlayStation, Xbox i Nintendo.
Ale na mniejszą skalę, same studia gier starały się tworzyć nowe gry na konsole, odchodząc od swoich mobilnych korzeni. Dlaczego więc to zrobiły?
Jak podał GameDeveloper, spóźniony magazyn GameInformer przeprowadził wywiad przy okrągłym stole z kilkoma koreańskimi deweloperami. Choć nie ma wśród nich jasnego konsensusu, szerszy obraz, jaki się wyłania, to fakt, że obserwują oni większe zainteresowanie grami konsolowymi, zarówno w ich ojczystej Korei, jak i na całym świecie. Na przykład dyrektor generalny Round8, Jason Park, który stworzył Kłamstwa P. multiplatformowy i globalny, stwierdził, że istnieją ograniczenia co do liczby zakupów dokonywanych przez koreańskich graczy na komputerach PC i konsolach.
PRZECZYTAJ TAKŻE Wyznanie opóźnione do lutego 2025 r.
Dyrektor generalny Shift Up, Kim Hyung-Tae, był również dyrektorem ds. Ostrze Gwiezdne. Postanowił nawiązać współpracę z Sony, aby Ostrze wyłączność na PS5, ale także kazać im zapłacić za globalną premierę. Potwierdza, że większość z miliona nabywców gry pochodziła spoza Korei.
Pisaliśmy już wcześniej o długotrwałej hipotezie, że koreański przemysł gier mobilnych stał się nasycony, a jego najbardziej oddani gracze są zbyt zajęci istniejącymi grami, aby grać w nowe. Hyung-Tae uważa, że ci gracze mobilni są również starszymi graczami, ponieważ to oni mają więcej pieniędzy do wydania na nie. Stworzyło to również sytuację, w której starsze gry, zaprojektowane dla starszych graczy, mają trudności z przyciągnięciem nowych graczy. Są więc zmuszeni do obsługi swoich starszych wielorybów.
PRZECZYTAJ TAKŻE No Man's Sky ma ogromny wzrost liczby graczy po niedawnej przebudowie
Dyrektor generalny Pearl Abyss America, Jeonghee Jin, wierzy, że nadal istnieje szansa na wzrost konsol w Korei. Niemniej jednak Pearl Abyss dołącza do swoich rówieśników w globalizacji i tak naprawdę, udało im się to przed Round8 i Shift Up.
Resztę tego okrągłego stołu nadal można przeczytać, jeśli uda Ci się zdobyć ostatnie wydanie GameInformer. Możemy jednak powiedzieć, że ta nowa koreańska ambicja, by przebić się do gier na całym świecie, może mieć tyle samo wspólnego z ich bardzo udanymi próbami importowania kpopu, koreańskich filmów i programów telewizyjnych do szerszej światowej publiczności. Dosłownie zrobili PUBGNastępna wielka rewolucja w grach może nadejść właśnie od tej 3rd Kraj Azji Wschodniej.