Niektórzy z Was zapewne wiedzą, o czym mówię, nawet bez otwierania tego artykułu.
Deweloper dla Zgoda dokonał interesującego odkrycia na temat swojego rozwoju. Ale myślimy, że nie będziecie tym zbyt zaskoczeni.
Jak podaje MP1st, Jon Weisnewski, główny projektant postaci, podzielił się na Twitterze następującym oświadczeniem:
„Dziś @FirewalkStudios uruchomiło @PlayConcord! Gra jest rozwijana od około 8 lat, a ja byłem tam przez prawie 5 z nich. Nie mamy zbyt wielu Dni Premierowych w naszej karierze, więc dziś jest wyjątkowy z wielu powodów. Zmuś mnie dziś do dobrych wibracji”.
Weisnewski dodał również, że osobiście był zaangażowany w Zgodarozwoju przez zaledwie pięć lat. Na koniec mówi, że Firewalk Studios jest „zapięte i gotowe, by pchać to przez kolejne lata”.
Przejdziemy bezpośrednio do Wikipedii, aby to potwierdzić Nadzorowaćtytuł, który zapoczątkował gatunek strzelanek hero, został pierwotnie opublikowany 24 maja 2016 r. na PlayStation 4, Xbox One i Windows, na Battle.net. Oznacza to, że w Firewalk Studios byli ludzie, którzy wpadli na pomysł stworzenia tej gry już w momencie jej wydania.
PRZECZYTAJ TAKŻE Aktualizacja Once Human 1.1 dodaje funkcję hodowli i ulepszone wędkowanie
Ale nie wszystko się tu zgadza. Jak ustalono w tym artykule Venturebeat, studio zostało założone w 2018 r. Tony Hsu, który był dyrektorem generalnym Przeznaczenie dla Activision, dołączył do Ryana Ellisa, dyrektora kreatywnego Bungie i Eleny Siegman, producentki Bungie, aby odejść Przeznaczenie stworzyć coś nowego.
Firewalk było częścią UnlikeMonsters, firmy zajmującej się grami, która pomagała w tworzeniu studiów, które faktycznie tworzyły gry. W 2021 r. Sony zawarło umowę na stworzenie pierwszej gry Firewalk na PlayStation 5, a w 2023 r. Sony kupiło studio na własność, obok Zgoda.
Czy jest tu błąd? Nie sądzimy. Weisnewski prawdopodobnie nawiązuje do tego, jak założyciele Firewalk mieli początkowe pomysły na Zgoda około 2016 roku, kiedy jeszcze pracowali w Bungie. A faktyczny okres rozwoju to prawdopodobnie pięcioletni okres, w którym, jak twierdzi, brał udział.
PRZECZYTAJ TAKŻE Producent Assassin's Creed Shadows omawia cykl deweloperski
Teraz musimy powiedzieć, że korelacja nie oznacza związku przyczynowo-skutkowego. Możliwe, że te pierwsze pomysły na Zgoda nie były aż tak blisko szablonu bohatera Nadzorować jaką znamy dzisiaj. Ale nawet jeśli tak było, jasne jest, że skłaniali się ku temu szablonowi, kiedy w końcu zabrali się za tworzenie gry.
I to prawda, że wymyślili własny spin i pomysły na to, jak gra będzie działać. Ale jeśli nasz pomysł na ten harmonogram jest poprawny, nie było możliwe, aby Firewalk opublikował Zgoda wkrótce po NadzorowaćJak zauważa wielu fanów, gra wchodzi na rynek w momencie, gdy jest on przesycony podobnymi grami, a na rynku pojawia się jeszcze więcej konkurentów.
PRZECZYTAJ TAKŻE Geralt pojawi się w Wiedźminie 4, ale nie jako główna postać
Nie chodzi więc tylko o to, że Blizzard odpowiedział na nie, planując nowy sezon Ostrzeżenia 2z nowym bohaterem, aby dopasować się do ich premiery. To także inne strzelanki bohaterskie, takie jak Rywale Marvela I Impasjawią się jako wyraźne zagrożenie dla ich własnego sukcesu.
Z pewnością wydaje się, że można było podjąć wiele decyzji, aby powstrzymać Firewalk i Sony przed wejściem w tę niezręczną sytuację. Na przykład zasugerowałbym, że gdyby Sony uruchomiło własny Early Access dla Zgodamogliby wcześniej uzyskać informacje zwrotne na temat tego, co trzeba zmienić. Chociaż świetnie jest robić niespodzianki dla publiczności, działa to tylko wtedy, gdy publiczność faktycznie chce niespodzianki.
Mając to wszystko na uwadze, nie jest już czas na spekulacje na temat tego, co mogło się wydarzyć. Życzymy Firewalk Studios wszystkiego najlepszego ZgodaPremiera odbędzie się dzisiaj, w późniejszych godzinach.