Take-Two późno dołączyło do fali zwolnień w branży.
Take-Two Interactive zwolniło programistów z Visual Concepts South.
Jak donosi GameDeveloper, Take-Two nie ogłosiło tych zwolnień, ale kilku pracowników ujawniło, że zostali zwolnieni na LinkedIn. Biorąc pod uwagę, że LinkedIn jest branżowym narzędziem dla deweloperów gier, aby mogli udostępniać swoje CV tak publicznie, jak to możliwe, mało prawdopodobne jest, aby Visual Concepts South lub Take-Two powstrzymali ich przed udostępnianiem informacji w ten sposób.
Informowaliśmy o zwolnieniach w Visual Concepts Austin w lutym ubiegłego roku, ale najwyraźniej zwolnienia te miały miejsce we wrześniu 2023 r. Możliwe więc, że pracownicy publikują informacje kilka miesięcy po faktycznym zakończeniu zwolnień, być może ze względu na zobowiązania umowne wobec Visual Concepts lub po prostu w ramach procesu pobierania świadczeń.
PRZECZYTAJ TAKŻE Plotka: Części Switcha 2 mają trafić do masowej produkcji
Uważamy, że nie jest to koniecznie nowy przypadek zwolnień. W kwietniu ubiegłego roku Take-Two Interactive ogłosiło, że zwolni 5% pracowników w ramach programu znacznej redukcji kosztów. Podczas tego ogłoszenia nie podano liczby pracowników, ale w maju 2024 roku ujawniono SEC liczbę 12 371 pracowników. Zakładając, że Take-Two nie rozpoczęło zwolnień od tej liczby, zamierza zwolnić około 619 pracowników.
Na stronie internetowej Visual Concepts można przeczytać, że Visual Concepts South „jest studiem stojącym za niekończącą się grą wyścigową LEGO 2K Drive i odgrywającym kluczową rolę w rozwoju cenionej przez krytyków serii NBA 2K”.
PRZECZYTAJ TAKŻE Reżyser Final Fantasy 16 chciałby osobiście przenieść grę na konsolę Xbox
LEGO 2K Napęd wydana w maju 2023 r. i osiągnęła oceny Metacritic od 60 do 70 na PlayStation, Xbox, Switch i PC. Take-Two nie podało danych dotyczących sprzedaży, ale SteamDB pokazuje, że gra osiągnęła szczyt 1039 graczy w momencie premiery, a liczba graczy była przeważnie dwucyfrowa.
Wydaje się więc prawdopodobne, że LEGO 2K Napęd nie poszło dobrze i jest naprawdę zaskakujące, że to przeszło niezauważone. To mogło mieć wpływ na decyzję Take-Two o zwolnieniu części pracowników studia, ale powinniśmy również pamiętać, że przejęcie Gearbox przez Take-Two było kosztowną inwestycją. Istnieje wyraźna korelacja między umową Gearbox a zwolnieniami ogłoszonymi zaledwie kilka tygodni później.
PRZECZYTAJ TAKŻE Prison Architect 2 opóźniony na czas nieokreślony przez Paradox
Niektórzy twierdzą, że Take-Two powinno było kupić Gearbox lata temu, a patrząc wstecz, jasne jest, że mogliby zawrzeć lepszą umowę, gdyby zrobili to lata temu. Niezależnie od tego, ogłoszenie Take-Two czyni ich późnym uczestnikiem fali zwolnień w branży, która trwa już od dwóch lat. Życzymy wszystkiego najlepszego byłym pracownikom Visual Concepts South i mamy nadzieję, że znajdą zatrudnienie w branży gier wideo.