Do zobaczenia i dziękuję za wszystkie kijanki.
Długo oczekiwana i prawdopodobnie ostatnia łatka dla Wrota Baldura 3 zostanie wydany w tym tygodniu, choć nie potwierdzono konkretnej daty. Niezależnie od tego, gracze będą mogli cieszyć się mnóstwem nowej zawartości w D&D– tytuł inspirowany najpóźniej do 8 września.
Niestety, gracze konsolowi i Mac będą musieli poczekać trochę dłużej. „Przy tak wielu zmianach i nowych funkcjach, które pojawią się w tej łatce, zajmie to trochę więcej czasu, zanim dotrzecie do nich na konsolach i Macach, ale nie martwcie się, będziecie mordować swoich wrogów i instalować mody w mgnieniu oka” – czytamy we wpisie na X.
Pełne notatki dotyczące łatki dla Update 7 nie zostały jeszcze opublikowane, ale Larian ujawnił kilka wczesnych notatek dotyczących łatki, aby jeszcze bardziej podekscytować graczy tym, co nadchodzi. Dynamiczny podzielony ekran, nowe złe zakończenia dla graczy Dark Urge i wiele więcej już za rogiem.
Aktualizacja 7 z Wrota Baldura 3 będzie zawierać następujące elementy:
Przegląd najważniejszych wydarzeń
- Przedstawiamy „Złe zakończenia”: zupełnie nowe, kinowe zakończenia dla naprawdę złowrogich rozgrywek.
- Dodaliśmy własnego Mod Managera, który umożliwia przeglądanie, instalowanie i korzystanie z modów tworzonych przez społeczność.
- Zmodernizowana rozgrywka na podzielonym ekranie: Podczas gry na podzielonym ekranie dwie połowy ekranu będą się teraz dynamicznie łączyć, gdy postacie graczy zbliżą się do siebie w grze, i dynamicznie dzielić się z powrotem, gdy postacie się od siebie oddalają. Ta modernizacja idzie w parze z wieloma innymi ulepszeniami i szlifami, aby poprawić ogólne wrażenia z podzielonego ekranu.
Walka w trybie honorowym
- Jeśli Dror Ragzlin znajdzie się w jamie pająków, zrobi wszystko, co w jego mocy, aby zaprzyjaźnić się z zamieszkującymi ją pająkami, używając nowego zaklęcia zwanego Arachnid Compulsion. Dzięki temu będą mogły połączyć siły i stawić czoła prawdziwemu wrogowi – Tobie.
- Bulette ma nowy stan zwany Diamentowymi Łuskami i nową legendarną akcję zwaną Niszczeniem Łusek.
- Malus Thorm ma nową legendarną akcję: Chwytający Wyrostek.
- Dodano nową aurę i czar dla Widzów: Panicked Sentinel i Ocular Nightmare.
- Ch'r'ai Tska'an, przywódca zasadzki githyanki w akcie II, ma nową legendarną akcję zwaną Ofiarą duszy.
- Ch'r'ai Har'rak, przywódca githyanki w kryjówce Rycerzy Tarczy, dysponuje nową legendarną akcją zwaną Uściskiem Tu'naratha.
- Ptaris ma nową legendarną akcję zwaną Ptarian Dogma.
Interfejs użytkownika
- Zmieniono i zreorganizowano opcje wideo w grze, aby były bardziej logiczne i solidne. Teraz masz rozwijaną listę Upscaling Type, rozwijaną listę Upscaling Mode i suwak Upscaling Sharpness, a zaraz za nimi opcje, na które mają wpływ.
- Zaktualizowano interfejs użytkownika Reakcje, tak aby wystarczyło przełączać Reakcje, których chcesz użyć, a następnie je potwierdzać. (Dzięki temu nie musisz wybierać wielokrotnie opcji „Nie reaguj”!)
- Dodano nowe menu opcji wyposażenia do Arkusza postaci na kontrolerze.
- Panel otwierany w celu 'Przekaż' magiczne przedmioty Gale'owi będzie teraz również pokazywał przedmioty w Twojej Skrzyni Podróżnika. Teraz wskazuje również, które przedmioty są obecnie wyposażone.
- Zauważyliśmy, że niektórzy z Was mają czkawkę, dlatego czynność polegająca na myciu się mydłem i gąbką nazywa się teraz „Użyj”, a nie „Spożyj”.
- Naprawiono błąd powodujący, że nazwa postaci gracza zmieniała się na „Niestandardowa” podczas tworzenia postaci, jeśli użytkownik przeszedł do tworzenia Strażnika Snów, a następnie wrócił do edycji postaci gracza.
- Naprawiono wyświetlanie nieprawidłowej zdolności zaklęcia podczas wybierania wyczynu w trakcie awansu na wyższy poziom.
Sztuka
- Dodano nowy ekran ładowania w Akcie III, pokazujący ruchliwe ulice Baldur's Gate.
- Naprawiono brakującą część spódnicy zbroi Adamantytowej dla krasnoludek.
- Naprawiono przycinanie zbroi Adamantine Scale w przypadku dużych postaci męskich.
PRZECZYTAJ TAKŻE Final Fantasy VII Remake część 3 ulepszy Queen's Blood
Rozgrywka
- Możesz teraz rozpocząć gry Custom Mode, używając mechaniki Honor Mode, rozpoczynając nową rozgrywkę. Będziesz mógł to zrobić za pomocą rozwijanego menu „Ruleset”.
- Kuo-toa, który obiecał ci zbudować armię, będzie cię teraz wspierał w ostatecznej bitwie. Chyba że wszyscy zginęli w Akcie I.
- Pomoc, którą Gondianie obiecali na ostateczną bitwę, nadejdzie teraz w postaci przyjaznego Steel Watchera. Zanner Toobin przeprasza za opóźnienie.
- Opcje koloru włosów w Kreatorze postaci pozostaną dostępne po wybraniu fryzury typu „łysy”, dzięki czemu będziesz mógł nadal eksperymentować z kolorem brwi.
- Dialogi wyświetlane nad ekranem, które obsługują postacie wielu graczy, mogą teraz obejmować postacie przypisane do różnych graczy. (Do tej pory były one ograniczone do postaci kontrolowanych przez jednego gracza). Oznacza to, że w grach wieloosobowych będzie więcej przekomarzań między postaciami graczy.
- Ukrywanie grupy nie będzie już miało wpływu na wezwania, które nie są powiązane z grupą w Party Line.
- Zmieniono zachowanie przy wybieraniu zapasów obozowych na Długi Odpoczynek. Podczas wybierania zapasów obozowych, które są ułożone w stos, gra teraz bierze tylko to, czego potrzebuje ze stosu.
- Nie możesz już oszukać próby Leap of Faith w Gauntlet of Shar, po prostu klikając ostatnią platformę i pozwalając swojej postaci znaleźć drogę do niej. Shar groził, że nas uderzy, jeśli tego nie naprawimy.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wskrzeszenie Lae'zel na plaży w Akcie I powodowało, że pojawiała się ona na Linii Partii, ale nie w świecie gry, uniemożliwiając opuszczenie Aktu I.
- Naprawiono kilka zapisów gry, w których Gale nadal miał Nekrotyczną Aurę, choć nie powinien się załadować.
- Naprawiono błąd powodujący, że ciało Minthary czasami stawało się niewidzialne na ekranie awansu na wyższy poziom. (W sumie podobał nam się wygląd postaci z unoszącą się głową i rękami, ale cóż.)
Ożywienie
- Astarion ma teraz w obozie animacje bezczynności, które nie przedstawiają po prostu czytania książki.
- Dodano nową animację bezczynności dla Minsca w obozie – Boo mógł go nauczyć tai chi, a mógł też nie.
- Karlach nie będzie już szczotkować ogolonej strony głowy.
- Dopracowano wygląd pocałunków w szyję w miłosnych scenach z Shadowheart na ścieżce Sharran w przypadku postaci o dużej budowie ciała i postaci urodzonych jako smoki.
Pisanie i przepływ
- Dodano kilka opcji dialogowych i kwestii głosowych do dialogów w grze, aby zwiększyć ogólną reaktywność, zwłaszcza biorąc pod uwagę skrajne przypadki.
- Dodano więcej reaktywności Dark Urge (opcje dialogowe i kwestie Narratora) do dialogów w grze.
- Rozwiązano problem, który powodował, że niektóre dialogi podczas imprez romantycznych były niedostępne w trakcie przygody.
- Awatar Lae'zel może teraz zdecydować, co chce zrobić pod koniec gry, po pokonaniu Mózgu, nawet jeśli to nie ona była awatarem podejmującym decyzje w głównym dialogu.
- Dodano opcję dialogową proszącą o pocałunek w kolejnych fragmentach dialogu epilogu Wylla.
- Jeśli w epilogu będziesz w postaci holograficznej, Wyll nie założy automatycznie, że rozmawia z Lae'zel.
- Dodał Wyllowi nowe powitanie dla partnerów romantycznych w akcie III i postaci o naprawdę niskim poparciu.
- Towarzysze powinni teraz wykazywać większą sympatię do Astariona uciekającego przed słońcem.
- Dodano nowy dialog, w którym Karlach zareaguje na słowa Dammona, jeśli znajdzie go martwego, po tym, jak powiedział jej, że może jej pomóc.
- Minthara zareaguje teraz, jeśli ją znokautujesz w akcie I.
PRZECZYTAJ TAKŻE Valve „znosi zasady publicznej dyskusji” na temat impasu, strona Steam jest już dostępna
Skryptowanie
- Naprawiono kilka problemów (związanych ze wskrzeszaniem postaci za pomocą Withersa, restrukturyzacją drużyny w nocy i automatycznymi scenami nocnymi w obozie), które powodowały, że gracz zapadał w wieczny sen, uniemożliwiając zakończenie długiego odpoczynku.
- Naprawiono błąd powodujący, że Shadowheart powtarzała jedną kwestię podczas rozmowy z nią po wskrzeszeniu jej przez Withersa z Shadowfell.
- Naprawiono niewielki błąd uniemożliwiający komentowanie nazwiska Gale'a.
- Naprawiono kilka przypadków, w których Wyll nadal miał wykrzyknik nad głową, mimo że powiedział już wszystko, co miał do powiedzenia.
- Grając jako Mroczny Urge, Minthara nie będzie już zachowywać się tak, jakbyś zaakceptował Bhaala, mimo że zostałeś pozbawiony jego wpływów.
- Naprawiono zepsutą scenę pocałunku po podarowaniu Shadowheartowi Bożka Shar.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Jaheira przestawała podążać za drużyną po spędzeniu nocy poza drużyną.
- Naprawiono tabliczki runiczne na łodziku, które czasami nie uruchamiały kwestii Narratora.
- Duchowni Lathandera powinni teraz rozpoznawać jego symbol na amulecie Lathandera.
- Zadbano o to, aby awatar był traktowany priorytetowo jako główny mówca w dialogach związanych z kapitulacją wiedźmy w akcie I.
- Minthara rzeczywiście ma coś do powiedzenia o Orinie po tym, jak ją zabijesz.
- Scenę romansu z Wyllem w akcie III uczyniono niemożliwą do pominięcia, jeśli się pojawi, aby uniknąć przypadkowego pominięcia jej i uniemożliwienia dokończenia wątku romansowego.
- Jeśli Avatar Karlach i Wyll są partnerami i razem trafią do Piekieł, będzie teraz postępował odpowiednio w epilogu.
- Naprawiono scenę z Karlach w Avernus, która nie odtwarzała się, jeśli gracz zdecydował się na grę z nią jako Wyll.
- Naprawiono błąd, dzięki któremu Wyll będzie rozmawiał ze swoim ojcem, jeśli Ansur zostanie pokonany po zerwaniu paktu z Mizorą, ale mimo to Ravengard zostanie uratowany przed Żelaznym Tronem, aby podjąć decyzję o jego tytule.
- Lae'zel będzie teraz czekać na ciebie trochę dłużej w miejscu rekrutacji, jeśli powiesz jej, że wrócisz.
- Poprawiono zachowanie Lae'zel w obozie bezczynności, aby lepiej dopasować je do zachowań pozostałych towarzyszy.
- Naprawiono efekt przechodzenia obrazu w czerń po scenie z Karlach w Avernus pod koniec gry, co pozwalało na bardzo krótkie spojrzenie na Game Developer Land.
- Zerwanie z Karlach poprzez rozmowę z inną towarzyszką, z którą się spotykasz, następnego ranka po scenie romansowej, nie będzie już blokować jej dialogu.
- Przywrócono ostatnią kwestię Gale'a w jego szczegółowym wyjaśnieniu ceremorfozy i zmieniono opcję dialogową, aby na nią zareagować.
- Teraz, gdy możesz dać Gale'owi magiczne przedmioty ze Skrzyni Podróżnika, odejdzie on, jeśli odmówisz.
- Naprawiono kilka zapisanych gier, w których był błąd…