Spis treści[Hide][Show]
Pierwszy duży loch w Legend of Zelda: Echa mądrości przygotowuje naszą bohaterkę na czekającą ją trudną podróż. Jest wielu bossów i mnóstwo (i mnóstwo) zagadek do rozwiązania. W przeciwieństwie do innych gier z tej serii, będziesz rozwiązywać zagadki na prawie każdym etapie wędrówki przez lochy. Oto jak zacząć, jak znaleźć wejście do lochu i jak ukończyć każdy etap.
Jedyne, czego tu nie znajdziesz, to strategie bossów. Bossów omówimy w oddzielnych przewodnikach. Zelda nauczy się wielu sztuczek i nawet korzystając z naszego pełnego przewodnika — istnieje wiele alternatywnych metod rozwiązywania tych zagadek. Pamiętaj o tym. Nawet jeśli rozwiążemy zagadkę w jeden sposób, może istnieć o wiele więcej sposobów na ukończenie tych lochów, o których nawet nie pomyśleliśmy. Bądź kreatywny i ucz się wszystkiego, co możesz, ponieważ Suthorn Ruins sprawi, że trybiki w Twojej głowie zaczną kręcić się w głowie.
Więcej przewodników Echoes of Wisdom:
TRENDY
Plotka: GTA 6 wewnętrznie przełożone na 2026 rok, Jason Schreier nie może potwierdzić ani zaprzeczyć (jeszcze)
Krąży krążąca plotka o Grand Theft Auto 6, której ludzie nie chcą, aby była prawdziwa.
Przeczytaj więcej
Ucieczka z lochów zamku Hyrule | Pokonanie potworów z plaży Suthorn | Lokalizacja Wróżkowej Butelki
Jak dostać się do szczeliny w lesie Suthorn
Po ucieczce z zamku Hyrule, Twoje pierwsze zadanie zabierze Cię do wioski Suthorn. Na północnym wschodzie znajduje się duża szczelina blokująca ci drogę. Podążaj ścieżką w stronę Ruin Suthorn — przejdziesz przez obóz Spear Moblin — aby dotrzeć do wejścia do Tajemniczej Szczeliny. Pojawi się Tri i otworzy szczelinę dla Zeldy.
Zatrzymana Szczelina w Lesie Suthorn
Podążaj ścieżką pływających wysp w górę. Dotrzesz do pierwszego wroga w szczelinie. Leci w stronę Zeldy i tworzy kopie stworzeń. Przyzwij własnego — Spear Moblin będzie dobrze działać. W drodze do tej szczeliny znajdziesz echo Spear Moblin.
Wezwać Łóżko odbija się echem aby przejść przez pływające drzewa i dotrzeć do pierwszej skamieniałej osoby. Przed nami są drzwi do jaskini. Wejdź do środka – latają tu Keese. Pokonaj ich własnym Keese, a następnie naciśnij przycisk po prawej stronie pomieszczenia. Aby odblokować drzwi, wystarczy jedno naciśnięcie przycisku.
Przez odblokowane drzwi jaskini wejdziesz do pokoju bojowego z wrogami Zol. Przyzwij Moblina Włóczni lub dowolnego potwora i zacznij rzucać drewnianymi skrzyniami, aby pokonać wszystkie śluzy. Gdy pomieszczenie będzie czyste, brama wyjściowa zostanie otwarta.
Kontynuuj podróż przez Stilled Suthorn Forest do dużej trawiastej wyspy. Pokonaj wrogów, a będziesz miał dwie możliwości – idź w lewo lub w prawo. Po prawej stronie możesz stworzyć schody aż do rupii. Po lewej stronie jest główna ścieżka. Idąc w lewo, natkniesz się na drugą skamieniałą osobę. Kontynuuj w górę, aby dotrzeć do Ruiny Suthorn loch.
Ruiny Suthorn | Zdobycie mapy
Aktywuj Punkt orientacyjny w pierwszym pokoju. Jest to pierwszy większy loch w grze. Korzystając z punktów orientacyjnych, możesz wychodzić i wracać, kiedy tylko chcesz — więc nie myśl, że musisz ukończyć cały loch.
W drugim pomieszczeniu wejdź w interakcję z gigantycznym głazem, aby poznać Wiązać umiejętność. Naciskać [X] aby wystrzelić Tri do przodu i związać się z obiektem lub wrogiem. Dzięki temu Zelda może przesuwać go w dowolnym kierunku. Przesuń związany gigantyczny głaz w dół nad przepaścią i naciśnij [ZR] go zwolnić. Teraz Zelda może dosięgnąć przycisku koła. Wejdź na nią, by odblokować drzwi prowadzące do przodu. w trzeci pokójzwiąż gigantyczny głaz i przesuń go w lewo, aby znaleźć sekretne przejście prowadzące w dół. Wejdź do przejścia, aby uzyskać dostęp do obszaru przewijania w bok.
W pokoju z przewijaniem bocznymwejdź na pajęczą sieć i pokonaj pierwszego pająka, jakiego zdołasz. Najłatwiejszy do pokonania jest dalej na prawo. Jest blisko ziemi. Musisz w niego szybko uderzyć kilka razy – musisz przeciąć sznurek, a następnie zaatakować, gdy spód jest odsłonięty.
Naucz się echa Strandtula, a będziesz mógł tworzyć własne pajęczyny.
- Lokalizacja na mapie lochów: W bocznym pokoju Strandtula, gdzie po raz pierwszy pojawiają się w lochu, przyzwij echo Stranduli w miejscu pod skrzynią skarbów pośrodku komnaty. Umieść pająka tak, aby jego sieć wystrzeliła prosto w górę przez otwór w podłodze.
- Wespnij się przez dziurę – postaw stół, abyś mógł przeskoczyć strandtulę – aby zdobyć Mapa Lochów.
Użyj Echo Strandtuli Do wyjdź z bocznego pokoju przewijania po prawej stronie. Wychodząc, dojdziesz do prostego pokoju – użyj echa łóżka, aby stworzyć drabinę do następnych drzwi.
Ruiny Suthorn | Walka z Darknutem
W następnym wysokim korytarzu poszukaj na południowym krańcu Ignizola. Ten płonący śluz jest potrzebny. Pokonaj go i zbierz Echo Ignizola jeśli jeszcze tego nie znalazłeś.
Na północ od Ignizol znajdziesz windę, która zabierze Zeldę w górę. Przed tobą napotkasz trudnego wroga zwanego a Ciemny orzech. Ten mroczny rycerz jest odporny na wiele ataków. Aby go pokonać, przyzwij Ignizola — przepali on ich zbroję. Pokonaj go i zdobądź Echo ciemnego orzecha.
Ruiny Suthorn | Pokoje zagadek
Po Darknut wskocz na schody po lewej stronie. Na górze przejdź przez drzwi i zejdź po drabinie do środka. Prowadzi to do kolejnego pokoju z przewijaniem bocznym.
Rozwiązywanie zagadki z przewijanym pokojem: Aby ukończyć ten pokój, zrobisz to potrzebuję Ignizola. Przywołaj Echo Ignizola i rzuć nim w nieoświetlony koksownik w lewym dolnym rogu, następnie wejdź po drabinie po prawej i rzuć kolejnym Ignizolem w stos ułożonych w stos drewnianych skrzyń. Spowoduje to spalenie skrzyń – ogień w końcu się rozprzestrzeni i zapali drugi nierozpalony kocioł.
- Kiedy wszystkie paleniska się zapalą, drzwi wyjściowe zostaną odblokowane.
Wyjdź z spokój przewijania ide aby dotrzeć do innego punktu orientacyjnego. Aktywuj go, a w pomieszczeniu znajdziesz zamknięte drzwi. Istnieją cztery posągi Darknut i jedna metalowa tarcza.
Zamknięte drzwi posągu Darknut: Aby rozwiązać zagadkę, użyj Spętania na brązowej tarczy po prawej stronie zamkniętych drzwi. Gdy złapiesz tarczę, cofnij się jak najdalej od Zeldy. Posąg zacznie się trząść — w końcu tarcza pęknie, odblokowując drzwi.
Przejdź przez drzwi do puzzli idź w lewo, aby znaleźć skrzynię z rupiami za dużą stertą gruzu. Użyj echa łóżka, aby stworzyć schody na szczyt ruin i do samej skrzyni. The skrzynia zawiera x50 rupii. Idź dalej na północ w pomieszczeniu. spotkasz Keese i Darknutsale nie musisz z nimi walczyć. Wbiegnij po schodach na północ, aby spotkać znajomą twarz.
Szef: Link do oszusta
Na szczycie schodów czeka fałszywy Link. Ma swój miecz i tarczę i bezlitośnie ściga Zeldę — ma dwie formy i staje się potężniejszy, gdy zadasz mu wystarczające obrażenia.
Ruiny Suthorn | Mały Klucz
Opuszczając boczne pomieszczenie, dotrzesz do ostatniej dużej części lochu. Jest tu wiele pomieszczeń – zamknięte drzwi na północy i kolejne zamknięte drzwi na wschodzie. Gdy będziesz gotowy, aktywuj punkt orientacyjny w pobliżu drzwi bossa.
Pokój Deku Baby: Przejdź przez zachodnie drzwi (po lewej), aby spotkać nowego typu wroga. Deku Baba to roślina z ustami — zniszcz ją, aby zebrać jej echo. Musisz zniszczyć wszystkie trzy opuścić ten pokój. Przyzwij Keese, aby łatwo pozbyć się rośliny w prawym górnym rogu i zbierz energię, aby przejść w tryb wojownika miecza i przebić się przez czarną maź po lewej stronie. Gdy cała trójka zostanie pokonana, lewe drzwi się otworzą.
- Opcjonalny pokój skarbów: W Pokoju Zagadek Skarbów na lewo od pokoju Deku Baby musisz dotrzeć do wysokiego przycisku w prawym górnym rogu, za dużą ścianą włóczni.
- Aby rozwiązać zagadkę, użyj Spętania na zielonym posągu i cofnij się, wciąż będąc związanym. Wejdź po rampie, aby podnieść posąg Zeldą i umieść go na wysokiej półce. Gdy posąg znajdzie się na górnej półce, możesz przejść w prawo, by dotrzeć do przycisku.
- Skarb zawiera x50 rupii.
Zdobycie Małego Klucza: Wróć do drzwi Baba Deku i przejdź przez górne (północne) drzwi. To kolejny pokój z zagadkami. Wróg jest za bramą. Aby go pokonać, albo wciśnij się w ścianę i przyzwij Keese, albo zwiąż i ciągnij, aż rozerwiesz Deku na kawałki.
Gdy roślina zostanie pokonana, pojawi się skrzynia. W skrzyni znajduje się mały klucz.
Ruiny Suthorn | Wielki Klucz
Wróć do pomieszczenia z punktami nawigacyjnymi na środku tego obszaru i użyj małego klucza na zamkniętych drzwiach po prawej (na wschodzie).
Puzzle z Bramą Statuy Darknut: W tym pokoju zagadek znajdują się cztery zielone posągi Darknuta. Jeden jest nie na miejscu w prawym tylnym rogu za podniesioną bramą. Użyj wiązania na posągu z tyłu po prawej stronie, a następnie cofnij się, aby wydłużyć zasięg wiązania. Gdy zasięg wiązania będzie wystarczająco długi, wróć do bramy i umieść posąg na przycisku.
Wejdź po drabinie, aby uzyskać dostęp do ostatniego bocznego pomieszczenia w lochu.
Pokój z bocznym przewijaniem platformy: W ostatnim pomieszczeniu z przewijaniem bocznym znajdziesz ruchome platformy, które świecą w zależności od kierunku, w którym się poruszają. Wjedź na pierwszą platformę, a następnie wejdź do większego pomieszczenia po prawej stronie. Większy pokój stanowi nowe wyzwanie. Tri wyjaśni możliwość podążania za celem podczas wiązania. Oto jak to działa. Naciskać [X] aby związać się z platformą nad Zeldą — następnie przytrzymaj [R] przykleić Zeldę do jej ruchu. Zasadniczo platforma będzie przenosić Zeldę przez szczelinę, gdy będziesz w trybie śledzenia.
Wejdź na górę, a Zelda napotka szczelinę. Naciskać [ZL] aby wybrać platformę powyżej, a następnie uruchom Bind. Nie musisz znajdować się idealnie pod platformą, aby za nią podążać. Po wejściu na drugą platformę i przejechaniu jej, Zelda może wyjść z drabinami. Po prawej stronie znajduje się opcjonalna skrzynia ze skarbami.
- Opcjonalna skrzynia skarbów: Aby do niego dotrzeć, stań na prawej półce i celuj w platformę. Zwiąż po przekątnej i podjedź platformą do skrzyni. Zawiera x20 rupii.
Wyjdź z obszaru przewijania bocznego, a dotrzesz do Duża skrzynia na klucze. Jest…