PlayStation musi znaleźć hit usługi na żywo, czy podoba się to fanom, czy nie.
Mamy kilka interesujących plotek na temat planów usług PlayStation na żywo i nadchodzącej przyszłości Horyzont koncesja.
Jak donosi WCCFTech, Jason Schreier podzielił się tą informacją jako gość w najnowszym odcinku podcastu Spawn Wave:
„Horizon Online to ich kolejny projekt, a nie to, jak będzie wyglądać trzecia gra dla jednego gracza, więc do jednej z nich może być daleko. Inicjatywa Sony PlayStation dotycząca świadczenia usług na żywo nie była żartem.
TRENDY
Plotka: GTA 6 wewnętrznie przełożone na 2026 rok, Jason Schreier nie może potwierdzić ani zaprzeczyć (jeszcze)
Krąży krążąca plotka o Grand Theft Auto 6, której ludzie nie chcą, aby była prawdziwa.
Przeczytaj więcej
Wszyscy byli zadowoleni, wszędzie pełno gier na żywo, a Horizon to jedna z niewielu gier, które nie zostały anulowane lub które nie ukazały się i nie poniosły porażki tak jak Concord.
Więc tak, jest wiele pytań, ale wiele osób pracuje nad tym projektem online.
Schreier spekulował także na temat tego, co Guerrilla Games planuje zrobić z grą Horyzont ogólnie franczyza. Jak wiemy, Sony niedawno zaprezentowało Zremasterowany Horizon Zero Dawnpo ogłoszeniu Przygody LEGO na Horyzoncie wcześniej w tym miesiącu.
Być może nie zdawałeś sobie z tego sprawy, ale oba te tytuły zasadniczo opowiadają tę samą historię, a także są do siebie bardzo zbliżone. Zremasterowany Horizon Zero Dawn ukaże się na PlayStation 5 31 października 2024 r. i Przygody LEGO na Horyzoncie zadebiutuje na PlayStation 5, PC i Switchu 14 listopada 2024 roku. To zaledwie dwutygodniowa przerwa między nimi.
Oczywiście oba wydania mają na celu zwiększenie atrakcyjności gry Horyzont franczyzy, na swój własny, odmienny sposób. Zremasterowany Horizon Zero Dawn jest przedstawiana jako nowa, ostateczna wersja gry, ze znacznymi ulepszeniami w stosunku do przełomowego hitu z 2017 roku. Z drugiej strony, Przygody LEGO na Horyzoncie pragnie zainteresować młodszych graczy i rodziny kolejną dużą serią Sony.
Schreier mówi, że nie jest pewien, co Sony planuje zrobić, jeśli obie te gry nie będą się dobrze sprzedawać. Jak zaznacza, po Concord nie jest jasne, czy gracze PlayStation chcą grać w usługę na żywo Horyzont w Internecie tytuł. Czy to może prowadzić do Horyzont w Internecie zostać odwołanym.
Ale w tym właśnie tkwi problem Sony. Gracze PlayStation, którzy są pewni, że Sony najlepiej poradzi sobie z tworzeniem gier dla jednego gracza, muszą tylko to przyznać Marvel's Spider-Man 2 było dla Sony sygnałem ostrzegawczym, że ich stara strategia już nie zadziała. Ta gra pobiła rekord sprzedaży własnej na konsolę, a mimo to nie wystarczyła, aby „spełnić oczekiwania”.
Nie możemy już mówić o wyrażeniu „spełnić oczekiwania”, jakby było to niepoznawalnym eufemizmem tajnej branży. Niespełnienie oczekiwań oznacza, że gry muszą być tworzone przy mniejszych budżetach, studia, które stworzyły najlepiej sprzedające się gry, muszą zwalniać pracowników, a gry konsolowe muszą trafiać na komputery PC i więcej platform.
Kiedy tytuły Sony są zielone, takie jak Bóg wojny na PlayStation 2 i Niezbadane 2 w przypadku PlayStation 3 były to gry, które powstawały przy zawyżonych budżetach i zajmowały lata. Myśleli, że mogą tak dalej robić, bo dzięki temu odzyskają pieniądze.
Dlatego Sony będzie zdecydowanie próbowało wciskać swoim fanom grę serwisową na żywo, dopóki nie znajdą czegoś, co będzie hitem. Być może nawet zabiorą się za to Ostatni z nas w Internecie w końcu gra. Ale dopóki nie znajdą tego hitu, Sony będzie nadal naciskać i go znajdować.