Ostre recenzje i krytyka nie trafiają do Bethesdy, tak jak myślisz.
Wygląda na to, że Bethesda wyciągnęła własne wnioski na temat tego, jak postrzegają ją widzowie Pole Gwiazdco powinno dać do myślenia najbardziej zagorzałym krytykom gry.
Jak informowaliśmy w zeszłym tygodniu, dyrektor ds. projektowania Emil Pagliarulo podzielił się swoją opinią, że przekierowanie Bethesdy w odległe rejony kosmosu to zarówno najtrudniejsza gra, jaką studio musiało stworzyć, jak i ich najlepsza gra. Ale to nie wszystko, co powiedział.
Cytując bezpośrednio Pagliarulo w jego wywiadzie dla Gamesradar:
TRENDY
Plotka: GTA 6 wewnętrznie przełożone na 2026 rok, Jason Schreier nie może potwierdzić ani zaprzeczyć (jeszcze)
Krąży straszna plotka na temat Grand Theft Auto 6, której ludzie nie chcą, aby była prawdziwa.
Przeczytaj więcej
„Być może nie każdemu będzie to odpowiadać, ale co to jest? Od podstaw stworzyliśmy nowe IP i doświadczenie, które jest absolutnie wyjątkowe na konsolach. I nie twierdzę, że Starfield jest lepszy lub gorszy od jakiejkolwiek innej gry – po prostu różni się tym, co oferujemy.
To dziwna mieszanka Bethesdy, zanurzenia, akcji i RPG… ale też inna [to] Inne gry RPG Bethesdy. Starfield rozwija swoją własną, niepowtarzalną bazę fanów – jest duża i ciągle rośnie.
Bethesda kiedyś czuła się jak studio Elder Scrolls. Wtedy było to studio, które kojarzyło się z Elder Scrolls i Falloutem. Teraz są to Elder Scrolls, Fallout i Starfield. Wielka trójka Bethesda Game Studios.”
Wiemy, że są już fani, którzy chcą kwestionować Pagliarulo i Bethesdę, ale jak widać, studio jest po prostu szczere. I są szczerzy nie tylko w kwestii tego, o czym ludzie mówią Pole Gwiazdale także o tym, jak grali w Starfield.
Ponieważ nie brakuje filmów na YouTube, które cytują niewiarygodnie długie czasy odtwarzania Pole Gwiazdktórzy następnie wystawiają bardzo surowe recenzje i słabe oceny Pole Gwiazd. Nawet fanboye zwrócili uwagę na rażącą dysproporcję w kontynuowaniu grania w grę, której, jak twierdzisz, nie lubisz, przez setki godzin.
Ta rozbieżność jest również wyraźnie widoczna w sklepie MetaCritic gry w wersji 6.8 oraz w jej hitowej sprzedaży i liczbie graczy. Na dzień 21 grudnia gra dotarła do ponad 13 milionów graczy korzystających z subskrypcji Game Pass i wszystkich, którzy faktycznie kupili grę.
Inna prasa próbowała wyjaśnić tę rozbieżność, ale Pole Gwiazd nie jest wyjątkiem w branży. Gry sportowe EA, Activision Call of Duty'a zawody sportowe, Overwatch 2, Fortnitewszyscy są pod tym względem tacy sami. A jeśli nadal nie rozumiesz Starfielda prawdziwy sukces, należy wziąć pod uwagę, że ma dokładnie odwrotny problem Marvel's Spider-Man 2 ma (200 milionów dolarów w porównaniu z budżetem 300 milionów dolarów).
Jeśli więc poprawnie rozumiemy Pagliarulo i Bethesdę, nie tylko wymyślają wymówki lub racjonalizują publicznie słabo wykonany produkt. Wierzą, że mają fanów, których naprawdę nie lubią Pole Gwiazdi są też autentyczne Pole Gwiazd fanów, którzy lubią to, czego nie lubią inni.
Mogą nawet posiadać dane, które pomogą im zidentyfikować różne fandomy, dane, które nam się tylko wydaje, że znamy na podstawie naszego „zdrowego rozsądku”.
Powszechnie spotykaną krytyką jest to, że producenci gier przedkładają własne zyski nad dawanie graczom tego, czego chcą. Gracze mogą jednak nie zawsze pamiętać i zdawać sobie sprawę z tego, że czasami nie widzą rozbieżności między swoimi słowami i czynami i nawet nie wiedzą, czego chcą.