Obiecują nowe doświadczenia, ale być może będziesz musiał przeczytać drobny druk.
Po raz kolejny pojawiło się nowe studio składające się z kilku weteranów większych gier AAA, obiecujące nowe wrażenia z gry.
Jak donosi GamesIndustry.Biz, Near Studios ujawniło, że tworzy nową grę o nazwie Głóg. Pierwsi gracze Hawthorn opisali ten tytuł jako „intymną piaskownicę Skyrim połączoną z symulacją wioski Stardew Valley”.
Głógdyrektor gry, Jason Richardson, dzieli się tym opisem:
TRENDY
Plotka: GTA 6 wewnętrznie przełożone na 2026 rok, Jason Schreier nie może potwierdzić ani zaprzeczyć (jeszcze)
Krąży straszna plotka na temat Grand Theft Auto 6, której ludzie nie chcą, aby była prawdziwa.
Przeczytaj więcej
„W Hawthorn wszystko – od rzemiosła po przygodę – koncentruje się wokół żywej wioski NPC i znajomych w trybie współpracy. Chcemy przywołać nostalgiczną radość i cudowność wspólnych przygód, podobnie jak ponadczasowe historie i proste przyjemności, które łączą nas na przestrzeni pokoleń.”
Richardson pracował wcześniej w Bethesdzie, Bioware i Funcom jako projektant systemów i rozgrywki. Do Richardsona jako założycielka Near Studios dołączyła dyrektor generalna i dyrektor kreatywna Heather Cerlan. Heather pracowała wcześniej w EA, Naughty Dog, Bethesda i Archetype Entertainment, studiu gier należącym do Wizards of the Coast.
Głóg ma stronę Steam, ale SteamDB nie ma jeszcze żadnych wskaźników graczy. Czasami SteamDB ujawnia numery graczy do testów alfa lub beta z osobami, które uzyskały dostęp do gry za pośrednictwem platformy Valve. Można zatem bezpiecznie założyć, że Near Studios nie jest jeszcze w pełni gotowe na pełnowymiarowe testowanie systemów online. Nie są też jeszcze całkiem gotowi, aby pokazać grę wpływowym osobom, aby wywołać szum (z ryzykiem wczesnych wycieków).
Strona Steam pozwala użytkownikom dodać tytuł do listy życzeń i podaje nam inny opis:
„Dawno, dawno temu leśne stworzenia zbudowały placówkę handlową w zapomnianej dolinie Windermere, ale teraz jest to siedlisko robaków, bajkowych światełek i tajemniczych plotek o tym, dlaczego ta wioska została opuszczona.
Dla ciebie jednak jest to nadzieja na nowe życie. Rekrutuj wieśniaków i rozwijaj społeczność. Broń się przed żywiołami i leśnymi oszustami. Rozwijaj się i celebruj tradycje pór roku. Odbudowa nie będzie łatwa, ale ty i twoi nowo poznani przyjaciele jesteście w stanie sprostać temu wyzwaniu.
Być może jednak istnieje czerwona flaga, na którą gracze również powinni zwrócić uwagę. Strona Steam ujawnia również, że tworzenie gier wykorzystuje modele AI, na przykład:
„Hawthorn nie będzie dostarczany z treściami generowanymi przez sztuczną inteligencję. Jednakże obrazy 2D AI, po znaczącym edytowaniu przez ludzi, są wykorzystywane w zastępczej grafice 2D i ikonografii w rozwojowej wersji gry w fazie przedalfa. Tę zastępczą grafikę można zobaczyć w różnych przedpremierowych wersjach demonstracyjnych. Jednak grafika oparta na sztucznej inteligencji zostanie zastąpiona, zanim Hawthorn będzie dostępny w sprzedaży.”
Decyzję o tym, co sądzicie o ujawnieniu informacji przez Near Studios, a zwłaszcza o tym, w jaki sposób wdraża ona wykorzystanie modeli sztucznej inteligencji, pozostawiamy Wam, naszym czytelnikom. W międzyczasie możesz oglądać Głógoficjalny zwiastun zapowiedzi poniżej.