Rozsądnie jest założyć, że było za wcześnie na premierę tej gry, nawet bez plotek o problemach za kulisami.
Biorąc pod uwagę wszystkie nieszczęścia, przed którymi ostatnio stoi Ubisoft, nie można mieć do tego pretensji Remake Splinter Cella może już być kaput. Ale wygląda na to, że wcale tak nie jest.
Jak donosi Insider Gaming, Remake Splinter Cella nie został odwołany, ale nadal trwają intensywne prace w studiu Ubisoftu w Toronto. Ich źródło twierdzi również, że rozwój nadal odbywa się przy użyciu silnika Snowdrop.
Dla tych, którzy nie pamiętają, Ubisoft Toronto zostało założone w 2010 roku i miało być głównym studiem, które od początku miało przewodzić tworzeniu własnych gier. Ubisoft zlecił także przeprowadzkę do Toronto kluczowych osób z biura w Montrealu, aby założyć to studio, takich jak Jade Raymond, dyrektor kreatywny Maxime Beland i producent Alexandre Parizeau.
TRENDY
Plotka: GTA 6 wewnętrznie przełożone na 2026 rok, Jason Schreier nie może potwierdzić ani zaprzeczyć (jeszcze)
Krąży krążąca plotka o Grand Theft Auto 6, której ludzie nie chcą, aby była prawdziwa.
Przeczytaj więcej
Ich pierwsza oryginalna gra, Czarna lista Splinter Cellotrzymał pochlebne recenzje, ale sprzedał się tak słabo, że obwinia się go o zaprzestanie rozwoju nowego przez Ubisoft Splinter Cell zawody sportowe. Kilka miesięcy później Raymond opuścił Ubisoft. Beland i Perizeau przejmują kierownictwo i nadzorują rolę Ubisoft Toronto jako studia wsparcia przez większą część jego istnienia.
Ubisoft Toronto nie był zwolniony z kontrowersji wokół firmy i zarówno Beland, jak i Perizeau odeszli w efekcie. Istvan Tajnay był szefem studia w momencie ogłoszenia Remake Splinter Cella w 2021 r. Jednak Tajnay został przeniesiony do Ubisoft Montpelier w 2023 r.
W chwili pisania tego tekstu szefem Ubisoft Toronto jest Darryl Long. Long jest weteranem, który wcześniej kierował ich studiami w Montrealu i Winnipeg. Nadzorował także rozwój Czaszka i kości w tym samym czasie, co ten remake.
Jak widać, nawet przy niewielkiej liczbie aktualizacji od Ubisoftu, fani mieli wystarczające podstawy, aby wątpić w status tego remake'u. Sami informowaliśmy, że David Grivel, który był reżyserem gry, odszedł z Ubisoftu w 2022 roku.
Jeśli chodzi o silnik Snowdrop, Ubisoft może spotkać się z krytyką za nieprzyjęcie Unreal 5 jako standardu, ale firma odważnie wykazała się jego elastycznością i wydajnością. Po raz pierwszy został użyty do Oddział Toma Clancy’egoi obsługuje gry o tak zróżnicowanej skali i potrzebach, jak Awatar: Granice Pandory, Rocksmith+I Mario + Kórliki.
Pomimo całej tej bzdury, można w to wierzyć Remake Splinter Cellarozwój przebiega prawidłowo. Być może Ubisoft wprowadził wystarczająco dużo zmian w swoim studiu w Toronto, a studio mogło zdobyć wystarczające doświadczenie, aby móc wyprodukować remake, który zadowoli fanów.
Życzymy wszystkiego najlepszego Ubisoft Toronto i mamy nadzieję, że uda im się spełnić to, co mogłoby być potwierdzeniem ich pierwszej gry sprzed ponad dziesięciu lat.