Lepiej, żebyśmy nie słyszeli żadnych narzekań na trwałość broni.
GSC Game World wyjaśniło, w jaki sposób ustawili i ulepszyli poziom trudności STALKER 2: Serce Czarnobyla.
W wywiadzie dla Windows Central firma GSC wyjaśniła, w jaki sposób ograniczyła wpływ innych nowszych gier na informowanie o tym, w jaki sposób stworzą tę kontynuację. Powiedzieli to:
„Mieliśmy podstawowe filary tego, jak powinien wyglądać Stalker i od tego zaczęliśmy. Niektóre części mogą wyglądać podobnie do innej gry, ale nie dzieje się tak dlatego, że ją stamtąd wybraliśmy. Po prostu budujemy aspekty, które pasują do Stalkera. Myślę, że w naszym przypadku generalnie nie jesteśmy zorientowani na budowanie gry w oparciu o coś innego.”
Mając to na uwadze, gracze, którzy są nowicjuszami STALKER 2 musisz zrozumieć, że te gry to wciągające symulatory z wysokim poziomem trudności. Masz ograniczoną amunicję, a twoja broń ulegnie zniszczeniu. Dotyczy to noża i innej broni ręcznej, a także broni palnej.
Jeśli umrzesz, w ogóle nie będziesz miał możliwości odzyskania broni i sprzętu. Oryginał STALKER Gry pochodzą z pierwszej dekady XXI wieku, kiedy tego rodzaju trudności były rzadkością, co czyniło tę grę wyjątkową. Nawet w porównaniu z tytułami Bethesdy, z których czerpał inspirację, STALKER było trudne do tego stopnia, że było wrogo nastawione do przybyszów.
Więc wiedząc gdzie STALKER skąd pochodzi i jak GSC spojrzało na współczesne gry, aby pomóc w unowocześnieniu ich tytułu, co powiedziało GSC STALKER 2: Serce Czarnobylatrudność?
„W momencie premiery będziemy mieli trzy poziomy trudności, ale na „normalnym” poziomie gra jest już dostosowana tak, aby była naprawdę trudna. Mamy jeszcze wyższy poziom trudności, który nie tylko utrudnia rozgrywkę, ale także usuwa elementy HUD i UI.
Osobiście lubię grać w Stalkera 2 bez HUD-u. Zaczynasz czuć się w grze. Jeśli przystąpiłeś do strzelaniny bez HUD-u, nie sprawdziłeś odpowiednio amunicji i zorientowałeś się, że w magazynku pozostały tylko trzy naboje, może to być bardzo fajne doświadczenie.
Opcjonalnie możesz jednak wyłączyć HUD na najniższym poziomie trudności. Najniższy poziom trudności bardziej przypomina tryb fabularny, ponieważ wiemy, że wielu graczy nie jest „hardkorami”, ale są też fanami, ze względu na atmosferę strefy wykluczenia w Czarnobylu i to, jak jest ona znana na całym świecie.
Zatem GSC bierze pod uwagę najniższy poziom trudności STALKER 2: Serce Czarnobyla jako tryb fabularny. Wyobrażamy sobie, że utrzymują pewien podstawowy poziom trudności, który w dalszym ciągu będzie naprawdę utrudniał wejście nowicjuszom. Ponieważ jednak współczesna publiczność ma apetyt na gry z pewnymi trudnościami, takie jak maso-rdzeniowe gry Soulsborne czy Ucieczka z Tarkowabędzie przynajmniej mieć pewną niszę, która może wystarczyć, aby odnieść sukces.
W przeciwieństwie do FromSoftware, GSC jest znane z tworzenia STALKER gry gęste z atmosferą i budowaniem świata. I w tym świecie, pozbawionym generacji proceduralnej, panuje postapokaliptyczna strefa wojny o wyraźnym ukraińskim charakterze.
Z STALKER 2: Serce CzarnobylaGSC ma nadzieję osiągnąć wiele rzeczy naraz. Jednym z nich wydaje się być spopularyzowanie innego rodzaju niezwykle trudnej gry wideo, która skłoni Cię do myślenia o nauce, fikcji, polityce i historii, a wszystko to w sposób płynny i zbyt realny.