Pearl Abyss ujawniło to podczas swojego ostatniego spotkania finansowego.
Koreańska firma produkująca gry Pearl Abyss właśnie dokonała zaskakującego odkrycia podczas swojego ostatniego spotkania finansowego.
Jak donosi AltChar, Sony rzekomo zwróciło się do firmy w sprawie stworzenia nadchodzącej gry dla jednego gracza z otwartym światem, Karmazynowa Pustyniana wyłączność na PlayStation 5. Pearl Abyss nie wahało się stwierdzić, że odrzuciło tę ofertę, wierząc, że na wieloplatformowym wydaniu zarobi więcej.
To wyraźny kontrast w przypadku Shift Up, który zdecydował się na publikację swojej gry przez Sony Gwiezdne Ostrze. W rzeczywistości jasne jest, że Sony zwróciło się do Pearl Abyss z taką samą ofertą, jaką złożyło Shift Up i Cognosfera/Hoyoverse, twórcom Uderzenie Genshina I Bezzenowa strefa zero.
Być może Pearl Abyss ostatecznie zdecydowało się odrzucić tę ofertę po przemyśleniu potencjalnej publiczności i atrakcyjności swojej własnej gry na rynku. Jest prawdopodobne, że więcej graczy kupi tę grę na PC niż cokolwiek innego i niekoniecznie chcą, aby Sony blokowało lub opóźniało port PC.
A może doszli do tego samego wniosku, co Square Enix i pozornie wielu innych azjatyckich twórców gier na temat PlayStation. Choć marka konsol i pozycja rynkowa w regionie pozostają silne, coraz więcej producentów gier nie postrzega już wyłączności PlayStation jako gwarancji sukcesu.
W każdym razie, nawet jeśli nie będzie zbyt wielu nabywców, którzy będą grać w tę grę na Xbox, i tak będzie to lepsze niż poleganie wyłącznie na graczach PlayStation. Odzwierciedla to jednocześnie zmieniające się warunki rynkowe i bazę graczy na PlayStation, która wydaje się nie być już niezawodna.
Informacje te pochodzą od blogera finansowego, który we wrześniu ubiegłego roku uczestniczył w spotkaniu finansowym Pearl Abyss i podzielił się raportem na temat Naver. Informacje zostały następnie udostępnione w serwisie ResetEra wraz z tłumaczeniem użytkownika Neha. Neha potwierdziła w innych postach ResetEra, że jest rodzimym użytkownikiem języka koreańskiego.
Neha podzieliła się kilkoma innymi interesującymi szczegółami na temat Karmazynowa Pustynia również. Pearl Abyss najwyraźniej spełniło swoje ambicje, powołując się na takie funkcje, jak cykl dnia i nocy, system moralności, „prawdziwie” otwarty świat, w którym można podróżować wszędzie itp.
Łatwo więc zrozumieć, dlaczego Pearl Abyss uznało, że najlepszym rozwiązaniem będzie wieloplatformowość. Mogliby mocno umocnić swoją pozycję w globalnej branży gier jako wschodzący twórca gier AA/AAA, w taki sam sposób, w jaki zrobiło to Round 8 Studios z Kłamstwa P.
Karmazynowa Pustynia ukaże się w drugim kwartale 2025 roku na PlayStation 5, Xbox Series X|S i Windows.