To z pewnością kandydat na port Switcha 2.
Digital Foundry udostępniło ciekawy raport z testu wydajności swojego komputera PC Dragon Age: Strażnik Zasłony.
Ku własnemu zdziwieniu wylewnie chwalą świetny stan gry w momencie premiery, w epoce, w której przyzwyczailiśmy się do tego, że gry uruchamiają się niekompletne lub wymagają aktualizacji pierwszego dnia.
Własnymi słowami:
20 legendarnych gier, do których warto wrócić w 2024 r
Gameranx
462 tys. wyświetleń • 3 dni temu
10 najlepszych NOWYCH gier listopada 2024 r
Gameranx
734 tys. wyświetleń • 2 dni temu
„To gra zasługuje na pochwałę – jeśli nie na bezkompromisowe świętowanie – ponieważ jej wykonanie jest po prostu tak dobre, że działa dobrze na sprzęcie głównego nurtu, aż do najlepszych z najlepszych”.
Ale co takiego zrobiło BioWare, że zasłużyło na tę pochwałę? Z jednej strony udało im się zmusić grę do samodzielnej oceny specyfikacji komputera i odpowiedniej optymalizacji. Obejmuje to ładowanie shaderów od razu po uruchomieniu gry i chociaż być może będziesz musiał na to poczekać, jest to praca, której nie musisz szukać i wykonywać samodzielnie.
Digital Foundry również o tym poinformowało:
„BioWare zdecydowało się zastosować genialny system menu, w którym można edytować opcje graficzne i zobaczyć wpływ na grafikę i zmiany wydajności w czasie rzeczywistym – idealny do dostrajania.
Tylko dwie opcje wymagają ponownego uruchomienia: tekstury i poziom szczegółowości, ale poza tym system jest solidny. Dostępny jest także pomocny miernik VRAM wraz z objaśnieniami, w jaki sposób każde ustawienie wpływa na podzespoły systemu.”
Następnie podają przykład, w którym ustawia się jakość gry na 4K przy użyciu DLSS i skali rozdzielczości 67%. Gra ustawiła rozdzielczość wewnętrzną na 835p, używając DLSS do skalowania do 1440p, a następnie używając procesora graficznego, aby zwiększyć rozdzielczość do 4K. Co więcej, interfejsy gry są skalowane oddzielnie do rozdzielczości 4K.
Jeśli jesteś specjalistą od ulepszania, Digital Foundry zaleca zwrócenie szczególnej uwagi na śledzenie promieni. Oczywiście wyższe ustawienia śledzenia promieni doprowadziły do znacznie większych obciążeń komputera. Możesz jednak także wybrać tryb selektywny, który zastosuje śledzenie promieni tylko wtedy, gdy gra uzna, że Twoje specyfikacje sobie z tym poradzą.
Zalecają także dynamiczne skalowanie rozdzielczości, ale z zastrzeżeniem. Każdy moduł upscalera reaguje inaczej na to ustawienie, dlatego warto zwrócić uwagę na to, jak radzi sobie z nim Twoja osobista konfiguracja.
Ciekawym szczegółem, który znaleźliśmy, było to, że Digital Foundry użyło do testów procesora Zen 2. Odkryli, że może biegać Dragon Age: Strażnik Zasłony całkiem nieźle, ale nie da się osiągnąć 60 FPS.
To, co jest w tym oczywiście interesujące, to oczywiście to Dragon Age: Strażnik Zasłony jest zweryfikowany przez Steam Deck. Deck posiada dostosowaną wersję procesora Zen 2. Chociaż Digital Foundry nie testowało gry na przenośnym sprzęcie Valve, możemy założyć, że BioWare przeprowadziło testy, aby zapewnić posiadaczom talii przyjemne wrażenia.
Wszystkie te informacje skłaniają nas do takiego myślenia Dragon Age: Strażnik Zasłony może być bardzo dobrym kandydatem na port Switch 2, przynajmniej jeśli wierzyć plotkom o innych potencjalnych portach. Ale tego będziemy musieli się dowiedzieć w przyszłości.
Tu i teraz gracze PC – w tym właściciele Steam Deck – mogą być spokojni, że BioWare im pomogło.
Jeśli masz dwadzieścia minut, możesz obejrzeć film YouTube firmy Digital Foundry na poniższy temat.