To surowy świat, więc oczywiście będzie narzucał się takim graczom.
STALKER 2: Serce Czarnobyla jest już dostępny w sklepie Xbox i ma ogromny rozmiar do pobrania.
Jak wskazano na liście w sklepie Xbox, gra ma 150 GB. To trochę więcej niż Final Fantasy VII: Odrodzenie rozmiar na PlayStation 5, przy 145 GB.
Szczerze mówiąc, są to zupełnie różne gry i mają różne cele. Chociaż GSC Game World stawia na realistyczny świat, ich celem nie jest tworzenie oszałamiających efektów wizualnych z bogatymi szczegółami.
Nie, świat Czarnobyla jest bardziej ponury, surowy i odzwierciedla rzeczywistość, do której ludzie nie chcą wchodzić tak chętnie. W Midgarze i otaczających go światach może panować ciemność, ale w tym świecie wciąż mogą istnieć także bohaterowie. W Czarnobylu nikt, nawet ty, nie może twierdzić, że szedł ścieżką moralności w strefie aktywnej wojny. Fantazja o tym, że możesz pokonać korporacje i bogów, ustępuje miejsca światu, w którym każdy dzień musisz przeżyć tak, jakby miał być twoim ostatnim.
Tytuł GSC Game World wywołał cykl szumu jak żaden inny tytuł, ponieważ trudno byłoby nazwać inną grę, która powstała w aktywnej strefie działań wojennych. Microsoft nakręcił nawet film dokumentalny, w którym rejestruje dla potomności dramatyczne okoliczności powstania tej gry, ale tak naprawdę nie jest to jedyna historia tej gry.
GSC Game World wplątało się w wojny konsolowe, gdy deweloper błędnie wspomniał o uruchomieniu gry na Xbox Series S przy 25 FPS, podczas gdy miał na myśli, że będzie działać przy 35 FPS.
Miesiąc później GSC Game World próbowało odwrócić całą sytuację, twierdząc, że udało im się to osiągnąć STALKER 2: Serce Czarnobyla działa na Xbox Series S przy 60 FPS. Zobowiązali się także do zbudowania trybu wydajności, aby gra działała z taką samą liczbą klatek na sekundę na tej konsoli.
GSC zobowiązało się do uruchomienia gry na Xbox Series X przy 60 FPS. Teraz wiemy, że GSC może sprawić, że ich gry będą działać z optymalną wydajnością, a także może odpowiednio skalować swoje projekty.
Pomimo wysokich wartości produkcji, gracze muszą określić swoje oczekiwania. The STALKER Gry zawsze polegały na tworzeniu wrogich światów, które nie mają nawet konwencji gier Soulsborne, która pozwalałaby mieć nadzieję, że im się uda. To gra survivalowa z surowym piaskownicą, a nagrody za przejście przez nią są potencjalnie jeszcze większe.