Spis treści[Hide][Show]
W
Po ukończeniu pierwszych trzech lochów w Legend of Zelda: Echa mądrościczas wrócić do Zeldy Zamek Hyrule i uratować jej ojca. Król jest uwięziony w szczelinie i będziesz musiał od nowa zinfiltrować zamek Hyrule — są tam przeklęci strażnicy, obok których będziesz musiał przekraść się, tak jak na początku gry. W Hyrule Castle Dungeon jest wiele do znalezienia (i przeoczenia), więc jeśli masz trudności z jakąkolwiek sekcją, zapoznaj się z pełnym przewodnikiem poniżej, aby uzyskać instrukcje krok po kroku dotyczące każdego spotkania i łamigłówki.
Przewodnik po lochach miasta zamku Hyrule
Lochy rozpoczynają się zaraz po ukończeniu Lochów Gerudo i Lochów Zora — wróć do Domu Lueburry'ego, gdy dwie Wielkie Szczeliny zostaną zamknięte, a uratowane postacie wrócą do Hyrule Castle Town.
Idź do zamku, a potwory zaatakują miasto w miarę powiększania się szczeliny. Idź do lewego górnego rogu (tego, co zostało) miasta i wskocz do studni. Wejście do Szczeliny znajduje się poniżej.
Wejście do Riftu
Szczelina to prosta ścieżka prowadząca do wejścia do lochu. Przeskocz szczeliny i podróżuj przez fragmenty miasta unoszące się w prawo, następnie w górę i w lewo, aż do dziedzińca. Na Twojej drodze stanie wielu trudnych wrogów, w tym Darknuts.
- WSKAZÓWKA: Aby łatwo pokonać Darknuty, użyj zdolności Spętania i zrzuć je z półek.
Idąc od strony dziedzińca, natkniesz się na Waypoint i zakopany skarb. Możesz także użyć Wiązania, aby wyciągnąć skrzynię z ziemi. Podpłyń i użyj bloków wodnych, aby dostać się do wnętrza lochów zamku Hyrule.
Lochy zamku Hyrule 1 piętro
Skorzystaj z Waypointa w holu wejściowym, a następnie wejdź do pokoju na północy. Pokonaj Darknut poz. 2 i zbierz jego echo. Po bokach korytarza znajduje się czworo drzwi i duże drzwi na końcu, ale możemy skorzystać tylko z dwojga drzwi. Przejdź przez otwarte drzwi z tyłu, po prawej, aby sprawdzić zniszczony pokój Zeldy.
Gdy będziesz gotowy, przejdź przez duże drzwi na końcu korytarza. W sali tronowej spotkasz nieruchomego Króla Hyrule. Nic tu nie możemy zrobić.
Aby przejść dalej, odsuń tron za pomocą Binda, aby odsłonić ukrytą drabinę prowadzącą w dół. To właśnie tam znajduje się prawdziwy loch.
Loch zamku Hyrule B1
Na dole spotkasz widmowych strażników. Po przejściu przez boczne pomieszczenie użyj Wiązania na dużej ścianie, rozsuń ją i wejdź do strzeżonego przejścia. Zepsute wersje strażników patrolują teraz korytarze i tak jak poprzednio, Zelda musi się między nimi przekraść.
- WSKAZÓWKA: Użyj wysokich ech, takich jak Drewniane Skrzynie, aby zablokować ścieżkę widzenia strażnika lub całkowicie go zablokować. Jeśli utknęli w ślepym zaułku, nie mogą cię gonić ani widzieć.
Jeśli zostaniesz złapany, Zelda zostanie przeniesiona na arenę walki, gdzie będzie zmuszona pokonać wrogów. Wyeliminuj złoczyńców, a pojawi się portal prowadzący na początek sekcji.
Użyj Łóżek, aby przejść przez szczeliny i wspiąć się na wzniesienia, a następnie użyj Wiązania na poklepanych drzewach, aby zablokować ścieżki. Idź dalej w prawo — i nie zapomnij, że Spętania możesz użyć na wszystkim, z wyjątkiem goniących cię strażników. Zablokuj im widoczność, kiedy tylko możesz. Na koniec wdrap się na dwóch ostatnich strażników, po czym za pomocą Starych Łóżek stwórz most bezpośrednio nad ostatnim strażnikiem prowadzącym do starego więzienia, w którym rozpoczęliśmy grę.
W celi znajdziesz Impa i notatka. Na końcu ścieżki dotrzesz do kolejnej drabiny prowadzącej w dół.
Loch zamku Hyrule B2
W bocznym pomieszczeniu spotkasz trójkę Darknutów. Pokonaj ich i przejdź przez resztę pomieszczenia — jest tam o wiele więcej wrogów i trzy skrzynie ze składnikami w środku. Po drugiej stronie dotrzesz na piętro B2.
Puzzle z czterema koksownikami: W pierwszym pomieszczeniu B2 znajdują się cztery nierozpalone paleniska, które musimy zapalić. Przywołaj Ignizola, aby je zapalić — omówmy, jak zapalić wszystkie cztery.
- Kociołek nr 3: Pierwsze, które chcemy zapalić, to trzecie w kolejności od wejścia. Jest na prawo od drzwi wyjściowych. Po prostu wejdź po drabinie i przyzwij Ignizola.
- Kociołek nr 2: Ten jest za szczeliną po lewej stronie. Przejdź przez szczelinę lub przytrzymaj [Y] przywołać kogoś dalej. Następnie użyj Bing, aby przenieść go na miejsce.
- Kociołek nr 4: Po prawej stronie przytrzymaj [Y] przywołać Ignizola na małą platformę. Użyj Wiązania, aby go złapać i przenieść do paleniska na północy.
- Kociołek nr 1: Trzymać [Y] przywołać Ignizola przez metalowe pręty, a następnie użyć wiązania, aby przenieść go do pieca.
Przejdź przez północny pokój, użyj trybu wojownika miecza i strzel strzałami w wiejącego podmuchem wroga, aby poznać echo mistrza porywu. Innych możesz wrzucić do otchłani bez dna. Na północy dotrzesz do Mistrza Podmuchów, na którym możesz stanąć. Zrób to — gdy powietrze będzie wiać, Zelda będzie zawieszona w powietrzu i będzie w stanie pokonywać szczeliny, o ile nie odpłynie zbyt daleko od Mistrza Podmuchów.
Idź na północ, aż dotrzesz do trzech Ignizolów. Jest tam wysokie miejsce — idealne do gry jako Gustmaster. Wiatr rozwiewa ich płomienie, co znacznie ułatwia radzenie sobie z nimi. Są też drzwi po prawej stronie.
- Mapa Lochów: Od trzech Ignizolów przejdź na prawo przez drzwi i umieść Mistrza Gust na środku stosów piasku. Wiatr wskaże miejsce zakopanego skarbu. Wyciągnij go i otwórz, aby uzyskać mapę lochów.
Na północy użyj kolejnego Mistrza Podmuchu, którego postawisz, aby przelecieć nad szczeliną i dotrzeć do Drzwi Bossa. Nadal potrzebujemy klucza, a mamy dwa kierunki do zrobienia – w lewo i w prawo.
Drzwi Bossa – lewa ścieżka
Na lewo od drzwi bossa wejdziesz do dużego podwodnego bocznego pomieszczenia. Użyj Tanglera, aby oświetlić drogę i uważaj, czy bąbelki wypełnią miernik tlenu Zeldy.
- Opcjonalny skarb: W lewym dolnym rogu ciemnego podwodnego pomieszczenia znajduje się skrzynia zawierająca 100 rupii.
Aby wyjść, przejdź do lewego górnego rogu pomieszczenia. Dostęp do tego obszaru można uzyskać ze ścieżki po lewej stronie, mniej więcej na środku pomieszczenia. Obszar ten przypomina ciemny labirynt, ale jeśli masz mapę, wskaże ona drogę naprzód.
Pokój ukryty: Na górze dotrzesz do kolejnego dużego ukrytego pomieszczenia z patrolującymi widmowymi strażnikami. Będziesz musiał przekraść się obok nich i chwycić skrzynię — jeśli cię złapiesz, teleportujesz się na arenę walki i będziesz zmuszony pokonać potwory, zanim będziesz mógł spróbować ponownie.
Po prawej stronie pomieszczenia znajduje się słupek z przyciskiem. Aby ułatwić sobie zdobycie skarbu, przejdź na skrajną prawą stronę, wejdź po drabinie, a następnie stwórz most ze Starych Łóżek do przycisku. Naciśnij go, aby otworzyć skrzynię, a następnie użyj czterech kolejnych Starych Łóżek, aby stworzyć most bezpośrednio nad skrzynią.
Opuść się do skrzyni, aby zebrać Mały Klucz.
Drzwi Bossa – Właściwa Ścieżka
Dzięki Małemu Kluczowi jesteśmy gotowi, aby działać prawidłowo. Na prawej ścieżce znajduje się kawałek piasku, na którym pojawiają się wrogowie — idź na południe po piasku, aby znaleźć zamknięte drzwi na klucz.
Skorzystaj z niego, a następnie przejdź przez boczne pomieszczenie. Użyj Mistrza Podmuchu, aby przelecieć nad szczeliną. Jeśli spadniesz, użyj Spintuli lub Crawltuli, aby wspiąć się na górę i wyjść. Na górze dotrzesz do sali bojowej przeciwko żołnierzowi na kulach i łańcuchach! Pokonaj rycerza w zbroi, aby zyskać nowe echo.
Za żołnierzem znajdziesz pomieszczenie ze skarbami.
Duży pokój na klucze: Wielki klucz znajduje się w gigantycznej skrzyni obok żołnierza z kulą na łańcuchu. Oprócz dużego klucza znajdziesz także dwie kolejne skrzynie. Na lewej piersi znajduje się Żabi Pierścień, który podwaja wysokość skoku Zeldy. W prawej skrzyni znajdziesz Złote Jajko.
Chwyć Wielki Klucz i wróć do Drzwi Bossa, aby ukończyć loch.
- Opcjonalna skrzynia: Po prawej stronie spójrz na prawą tylną ścianę piaszczystego obszaru. Jest pęknięte miejsce, które możesz rozbić. Umieść Bombfisha na stosie przedmiotów, aby wysadzić pęknięcie w ścianie. Użyj Wiązania, aby przesunąć głazy, aby stworzyć większe miejsce dla Bombfish. W skrzyni znajdziesz 50 rupii.
Ganon | Przewodnik szefa
Szef jest niespodzianką — to Ganon! Albo to jest Echo Ganona. To najdłuższy boss jak dotąd. Ganon ma wiele faz ataków, które mogą być zaskakująco trudne do uniknięcia. Jeśli nie możesz znaleźć okazji do zaatakowania Ganona, zapoznaj się z naszym pełnym przewodnikiem po bossach tutaj.
- Nagroda: Za pokonanie Ganona otrzymasz pełen Pojemnik Serca. Tri osiągnie również poziom 5, co sprawi, że przywołanie jeszcze większej liczby ech będzie tańsze. Otrzymasz także 5 Kryształów Mocy.
I tyle! Ukończywszy loch, Zelda uratuje swojego ojca i uratuje królestwo. W całym Hyrule odblokują się trzy kolejne lochy — ukończ je wszystkie, aby odblokować ostatni loch i raz na zawsze ocalić Linka. Wkraczamy w ostatni odcinek Echa Mądrości.