Jeff Grubb podwoił, że Sony nie planuje na grudzień żadnych wydarzeń związanych ze stanem gry ani prezentacjami.
Oczekiwania, że Sony zorganizuje takie grudniowe wydarzenie, narastały od początku tego roku. Tom Henderson, Shinobi602 i Kurakasis podali wskazówki, które fani potraktowali jako dowody, aby połączyć je w celu potwierdzenia tej plotki. Ostatnim dymiącym pistoletem była najwyraźniej reklama PlayStation, która została usunięta, ponieważ drażniła się z datą 3 grudnia 2024 r.
W zeszłym tygodniu informowaliśmy na Twitterze, że Jeff Grubb dementuje tę plotkę. Następnie odniósł się do tej plotki w jednym z odcinków Giantbomb’s Game Mess.
Grubb rozmawiał ze współgospodarzką Lucy James o tym, dlaczego fani Sony spodziewali się takiego wydarzenia. Na razie dowiedzieliśmy się jedynie, że Sucker Punch tworzy nową grę w formacie Duch Cuszimy franczyzy, przechodząc do nowej historii i scenerii Duch Yotei.
Istnieje wiele studiów Sony, które pracują nad grami, o których fani nie mają pojęcia, a chcą uzyskać więcej informacji na ich temat. Santa Monica Studio, Sony Bend i Bluepoint Games to tylko niektóre z tych studiów, o których wiemy, że tworzą gry. Sony nadal nie podzieliło się tym, co fani powinni wiedzieć, aby być podekscytowanym i po prostu poznać te gry.
Wiąże się to z innym problemem fanów Sony, a mianowicie faktem, że na PlayStation 5 nie pojawia się wystarczająca liczba gier własnych. Właścicielom PlayStation nigdy nie brakuje gier innych firm. Jednak dyskurs wśród fanów jest taki, że jeśli Sony nie dostarcza wystarczającej liczby gier własnych dla bazy użytkowników PlayStation 5, oznacza to, że konsola jest mniej opłacalna. Wypada to niekorzystnie w porównaniu z decyzją o zakupie konsoli Xbox Series X|S lub, co bardziej prawdopodobne, komputera PC.
Grubb wyjaśnił dalej, że Sony nie może w wygodny sposób przygotować pionowego fragmentu ani zwiastuna swoich nadchodzących gier w taki sam sposób, jak robiło to w przeszłości. Ponieważ te gry są większe, droższe, mają większe zespoły programistów i są ogólnie rozdęte, przygotowanie prezentacji, nawet 30-sekundowego zwiastuna, wymaga dodatkowego wysiłku. Te zwiastuny naprawdę mogą opóźnić produkcję tych gier, więc studia Sony lepiej zrobią, jeśli zrobią taki zwiastun, gdy nakręcą już tyle gry, że nie będzie już wymagało tyle pracy. I oczywiście tak jest obecnie w przypadku wszystkich studiów gier AAA.
James zwrócił także uwagę, że gdyby Sony zorganizowało grudniowe wydarzenie, byłoby ono zbyt blisko zbliżającej się gali The Game Awards. W rzeczywistości mogliby zdobyć większą publiczność, gdyby zapłacili za występ na The Game Awards, zamiast samodzielnie tworzyć prezentację, niezależnie od skali.
W każdym razie, jeśli Sony ma coś do ujawnienia, nie będzie żadnych wydarzeń w tej sprawie. Grubb zdecydowanie potwierdził swoimi źródłami, że nie krążyła żadna wiadomość, że takie wydarzenie jest planowane, a inni dziennikarze i źródła poszukujące takich informacji również nie dali żadnych wskazówek, że takie wydarzenie nastąpi wkrótce.
Może ci się to nie podobać, ale jak wyjaśnili Grubb i James, jest to symptomatyczne powolne tempo rozwoju gier wideo w obecnej generacji konsol do gier wideo. Możesz zobaczyć, jak rozmawiają na ten temat w poniższym filmie.