Remedy może i jest dobre w tworzeniu gier, ale ich partnerzy w tym projekcie nie są tak dobrzy.
Remedy ujawniło coś całkiem interesującego Remake Maxa Payne’a 1 i 2ale może nie jest to aż tak zaskakujące.
Jak donosi Rockstar Intel, dyrektor operacyjny Remedy, Johannes Paloheimo, ujawnił, że Remedy zadowala Rockstar dotychczasową pracą nad tymi remake'ami. Według słów Paloheimo:
„Mamy świetne relacje z Rockstar, a nasz zespół programistów radzi sobie dobrze, wbrew bardzo wysokim oczekiwaniom postawionym przed projektem przez Rockstar i Remedy”.
Paloheimo dyskretnie ujawnił na slajdzie będącym ilustracją na okładce tego artykułu, że Rockstar płaci zarówno za rozwój, jak i marketing Remake Maxa Payne’a 1 i 2. To dobrodziejstwo dla Remedy, które nie osiąga sukcesu finansowego, na jaki zasługuje, proporcjonalnie do talentu i osiągnięć studia.
Ujawnia także informacje na temat Rockstar i ich spółki-matki Take-Two Interactive. Mowa o tym samym Take-Two Interactive, który zamknął studia gier Roll7 i Intercept Games, a następnie zrobił wszystko, co mógł, aby zgodnie z prawem zwlekać z przyznaniem się do tego.
Tak więc dobry partner Remedy w tej inicjatywie nie jest dokładnie znany z tego, że jest mistrzem firm lub twórców gier. Na szczęście dla wszystkich zaangażowanych w projekt projekt jak dotąd przebiega pomyślnie. Biorąc pod uwagę Maxa Payne’a franczyza wciąż cieszy się ogromną rzeszą fanów, a że rynek jest obecnie szczególnie otwarty na remake'i i remastery, wygląda to na gwarantowany sukces i mamy nadzieję, że ostatecznie tak się stanie.
Rockstar z pewnością będzie chciał zrobić coś, aby oczyścić swoją reputację po nieudanej premierze Grand Theft Auto: Trylogia – Edycja Ostateczna. Rockstar potrzebował dwóch lat, aby dostarczyć przynajmniej poprawioną wersję tego wydania. Jeśli jednak to, co wykazały nasze badania, okaże się prawdą, Rockstar mógł faktycznie wstrzymać się z tymi aktualizacjami. Posunięcie to odbyło się kosztem ich byłego partnera, dewelopera Grove Street Games.
Rockstar i Take-Two Interactive również wykazały się pewnym bałaganem i niespójnością, jeśli chodzi o wygląd Maxa Payne’a ogólnie franczyza. W różnych momentach, Max Payne 1 i 2 zostały usunięte ze Steam bez wyjaśnienia ze strony Rockstar. Wiemy, że obecne wycofanie z listy wynika z chęci zastąpienia ich przez Rockstar remasterem.
Czy to możliwe, że innym razem zostały one usunięte z listy, ponieważ Rockstar próbował wypuścić wcześniejszy remake lub remaster? Znając Rockstar i Take-Two, chętnie nigdy tego tak naprawdę nie wyjaśnią.
Niezależnie od tego, co sądzicie o Rockstar i Take-Two Interactive jako firmach, zdecydowanie powinniśmy kibicować sukcesowi Remedy w tym projekcie. Rockstarowi nie brakuje własnego adresu IP, a biorąc pod uwagę, że nie odsprzedają go Remedy, ten projekt jest jedyną drogą do prawdziwego Maxa Payne’a odrodzenie.