Przypuszczamy, że silnik RAGE robi wrażenie pod każdym względem.
Pracownik Rockstar Games ujawnił kilka interesujących spostrzeżeń na temat firmowego silnika RAGE. Ale czy on też to przypadkowo potwierdził Grand Theft Auto 6 wyjdzie na PC?
Jak donosi Dexerto, główny programista silnika Ryan Woods podzielił się na swoim LinkedIn kilkoma interesującymi szczegółami na temat postępów w pracy nad RAGE Engine.
Nie będziemy linkować ani cytować jego LinkedIn, ponieważ został on już zaktualizowany. Ale zacytujemy Dexerto na temat tego, co pierwotnie tam napisał, jako jego pracę dla Rockstar:
„Kieruj działaniami w zakresie profilowania i optymalizacji wydajności, przesuwając granice renderowania i przetwarzania w czasie rzeczywistym, aby utrzymać płynną wydajność na wielu platformach, w tym na konsolach nowej generacji i komputerach PC”.
Może to wszystko brzmi jak bardzo techniczny język, ale Woods po prostu przypisuje sobie zasługę swojej pracy nad tym, aby gry RAGE Engine działały lepiej na PC, a także na PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
Chcemy teraz jasno powiedzieć, że nie zgadzamy się w tym miejscu z Dexerto, że to dowodzi Grand Theft Auto 6 nadchodzi na PC. Gdybyśmy byli szczerzy, wiemy, że to i tak się dzieje, niezależnie od tego, ile czasu to zajmie.
Ale oczywiście jest mnóstwo gier RAGE Engine, które już ukazały się na PC, w tym obie Red Dead Redemption gry, a także Grand Theft Auto V. Zatem praca Woodsa mogła już przynieść owoce w przypadku tych tytułów, ale niekoniecznie w przypadku tej nadchodzącej gry, która nawet nie pojawi się na PC w momencie premiery.
Mimo to Woods zadeklarował także kilka bardzo imponujących ulepszeń silnika RAGE, które łatwiej byłoby wprowadzić na PC, przynajmniej zanim zostaną one dostosowane do konsol lub innych platform. Napisał to:
„Napędzanie integracji nowych technologii i badań w silniku, takich jak śledzenie promieni, globalne oświetlenie oparte na technologii ray tracingu, generowanie proceduralne dla obiektów i środowisk gier oraz różne inne systemy techniczne w rdzeniu silnika”.
Gracze z pewnością będą zaznajomieni z terminami ray tracing i globalne oświetlenie. Niektórzy gracze mogą być niezadowoleni, że te efekty wizualne mogą utrudniać grę przy 60 FPS. Ale bez tych efektów po prostu nie będą wyglądać jak gry obecnej generacji.
Generowanie proceduralne niekoniecznie jest nowością w przypadku gier wideo, ani nie jest to prawdą w przypadku realistycznych gier wideo. Ale dla gry na skalę Grand Theft Auto 6Rockstar zdecydowanie musiałby popchnąć tę technologię do przodu, wykraczając poza to, co osiągnęło wcześniej jakiekolwiek inne studio lub gra.
Mówimy o stale dużym, otwartym świecie, bez ekranów ładowania, w którym będzie również generowany losowo. W zależności od tego, jak jest zaimplementowany, może po prostu powstrzymać graczy od znudzenia się oglądaniem w kółko tych samych rzeczy. Ale Rockstar mógł również zastosować subtelny, skuteczny poziom losowości, który zwiększyłby poczucie realizmu i zanurzenia.
I niekoniecznie muszą to być funkcje dostępne wyłącznie na komputerach PC. Biorąc pod uwagę skalę pracy wykonanej nad projektem, możliwe, że Rockstar dopracował te systemy do tego stopnia, że zobaczymy je w działaniu na PlayStation 5 i Xbox Series X|S, kiedy Grand Theft Auto 6 zostanie ostatecznie wydany w przyszłym roku. Jest więc na co czekać Grand Theft Auto 6 powiązane, niezależnie od tego, jak długo będziemy musieli czekać, aż pojawi się na PC.