Kto wiedział, że FromSoftware w ogóle myślało o stworzeniu wspólnego wszechświata?
Idea wieloświata lub wszechświatów alternatywnych stała się tak wszechobecna, że wyjaśnienie idei wspólnego wszechświata może być trudne. Okazuje się jednak, że coraz więcej wspólnych uniwersów pojawia się w grach wideo.
Jeśli koncepcja alternatywnych wszechświatów wyjaśnia, w jaki sposób w filmach Sony Spider-Man występuje trzech różnych Peterów Parkerów, a multiwers wyjaśnia, w jaki sposób ci trzej Peters mogą się spotkać, wspólny wszechświat wyjaśnia, w jaki sposób jeden z tych Petersów stał się Mścicielem. A jeśli o to chodzi, wyjaśnia, jak uformowali się Avengersi, ponieważ pierwotnie każda z tych postaci z komiksu miała działać samodzielnie, kiedy tworzyli ją Jack Kirby, Stan Lee i Steve Ditko.
To pojęcie wspólnego wszechświata, podzielane przez różne postacie z różnych mediów, zostało spopularyzowane w literaturze, na przykładach takich jak wszechświat Znana przestrzeń Larry'ego Nivena. Fani komiksów mogą pamiętać, jak Wszechświat Marvela popularyzował ten pomysł, ale twierdzilibyśmy, że pomysły Kirby'ego i Lee miały swoich odpowiedników, którzy również przyczynili się do rozwinięcia tego pomysłu. Na przykład firma Fawcett Comics opublikowała pięć komiksów Captain Marvel/Shazam dla rodziny Marvel, zanim DC skopiowało je dla Supermana.
Jednak widzowie głównego nurtu po raz pierwszy posmakowali tego pomysłu w filmach Universal Monsters z lat 40. XX wieku. Po tym, jak pierwsza seria filmów zapoznała nas z potworami, sequele następnej dekady niezmiennie gromadziły potwora Frankensteina, człowieka-wilka i Draculę, aby pożreć scenerię, a może i spróbować zjeść siebie nawzajem. Najbardziej znanym wspólnym uniwersum w grach wideo jest dziś Connected Universe firmy Remedy, ale teraz wydaje się, że istnieje kolejna firma, która chce się do niego przekonać.
Jak donosi Eurogamer, Elden Ring: Panowanie Nocy reżyser Junya Ishizaki ujawniła, że niektórzy Mroczne Dusze wrogowie pojawią się w spinoffie. Jak wyjaśnił Ishizaki, wpływ Nocnego Króla umożliwi pojawienie się postaci z różnych światów w Limgrave i zapewni graczom wyzwanie, którego pragną. Jak niektórzy gracze z uwagą zauważyli, Bezimienny Król był wyraźnie widoczny w zwiastunie zapowiedzi. Co więcej, niektórzy rozpoznali w zwiastunie także Demona stonogę i prawdopodobnie ukochaną Freję księcia.
Nie wstrzymujemy oddechu, aż przyjdą jacyś piloci Raven lub Cookie and Cream Elden Ring: Panowanie Nocyale możliwości, jakie może przynieść FromSoftware, mogą być zadziwiające. Mogliby cofnąć się aż do tyłu i dać nam rozpoznawalnych wrogów Dusze Demonów, Przenoszony przez krewI Topór z pewnością. Nie widzimy jednak powodu, dla którego mieliby dokonywać głębokich cięć od osób takich jak Pole Królewskie, Noc EchaLub Otogi.
Rzeczywiście, mogłaby to być miła, mała wersja FromSoftware Super Smash Bros.lub jeśli chcesz, a Capcom kontra gra. I w zależności od tego, jak dobrze to napiszą, FromSoftware może nawet nadać temu miłemu, małemu wspólnemu uniwersum sens i uczynić go kanonicznym dla wszystkich gier.
W każdym razie naprawdę liczy się tutaj to, czy FromSoftware sprosta zadaniu stworzenia atrakcyjnej rozgrywki w trybie współpracy dla wielu graczy, która okaże się trwała. W tym celu musimy po prostu poczekać i zobaczyć, jak to zrobić Elden Ring: Panowanie Nocy okazuje się.