Podejrzewamy, że Rebel Wolves czerpało dużą inspirację z wielowarstwowej polskiej historii o wampirach.
Krew Wędrowca Świtu wywołało niezłe zamieszanie po wydaniu oficjalnego zwiastuna zapowiedzi. Jednym z punktów szczególnie interesujących jest ich wiedza o wampirach. Dlaczego Rebel Wolves zadawali sobie trud uczynienia swoich wampirów tak odmiennymi? I czy gracze będą się tym przejmować na tyle, że zmusi ich to do zagrania w tę grę?
Jak donosi MP1st, Rebel Wolves wyjaśniło, że główny bohater i grywalna postać, Coen, nie jest wampirem ani człowiekiem. Podzielili się tym opisem tego, czym jest Wędrowiec Świtu:
„Wędrowcy o świcie w ciągu dnia wyglądają jak zwykli ludzie, ale po zmroku zamieniają się w wampiry. Jednak nie są ani ludźmi, ani wampirami, ale czymś pomiędzy.
Następnie wyjaśnili, że wampiry w zwiastunie nie zachowywały się niepotrzebnie okrutnie, zabijając tych żołnierzy. Ich wampiry muszą wyciągać swoje wachlarze i wkładać je całkowicie w ciało osoby, aby dotrzeć do serca i faktycznie je przemienić.
Wierzymy, że wiemy, dlaczego Rebel Wolves ma szczególnie brutalną interpretację tego, czym są wampiry. Jako zespół byłych programistów CD Projekt RED czerpie inspirację ze swojego polskiego dziedzictwa, aby zaprezentować je światu w zaskakujący sposób.
Tradycje wampirów w Polsce są starsze niż Dracula Brama Stokera i sięgają 4t wiek naszej ery. W Polsce występują różne rodzaje wampirów, ale we wszystkich ich wcieleniach wspólnym mianownikiem jest granica pomiędzy śmiercią a życiem.
Starożytne ludy Polski wierzyły, że źli ludzie pozostają źli nawet po śmierci. I tak ich wiedza na temat strzygonia, upiora i innych lokalnych wampirów kręci się wokół sposobów powstrzymania ich przed powrotem. Dlatego też w Polsce jest pełno grobów, w których, między innymi, makabrycznym praktykom zakładano kosę na szyję zwłok.
W czasach wielkich zaraz, wiele polskich rodzin, a nawet całych wiosek odkopywało swoich zmarłych, wierząc, że są to wampiry przeklinające żywych. I w ten sposób w kraju rosła liczba grobów wampirów.
W alternatywnej historii Rebel Wolves władzę przejęły budzące strach wampiry. A twoja postać zostaje pół-wampirem, aby mogła mieć szansę w walce z tymi potwornymi władcami.
To pokręcony pomysł, który odchodzi od naszej (zasłużonej) fascynacji Draculą i tworzy nowy mit o wampirach. Można to porównać do podejścia Stephena Kinga do w pełni amerykańskich wampirów, Działka Salem.
Rodzi to również pytania dotyczące tego, co faktycznie wampiry zrobiły siostrze Coena ze zwiastuna zapowiedzi, że teraz najwyraźniej czuje potrzebę ratowania przed nimi jej i swojej rodziny. Jesteśmy pewni, że Rebel Wolves skorzysta z okazji, aby przedstawić nam więcej ze swojego pozytywnie krwiożerczego wszechświata w okresie poprzedzającym wydanie Krew Wędrowca Świtu.