Byłoby zabawne, ale nie, nie sądzimy, aby Tekken miał nowe kanadyjskie studio.
Cztery miesiące po niepowodzeniu pierwszej gry studia Reflector Entertainment, Nieznany 9: Przebudzeniefirma ogłosiła gruntowne zmiany prowadzące do jej przyszłości.
Nieznany 9 był dużym koncepcyjnym projektem transmedia/media mix, obejmującym podcast, powieści graficzne i powieści tekstowe, w celu promowania planowanych pięciu gier wideo tworzących swój wszechświat. Niestety, pierwsza gra z serii, Nieznany 9: Przebudzeniespotkała się z klapą krytyczną i komercyjną po premierze w październiku ubiegłego roku na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
W rezultacie Reflector już w listopadzie, miesiąc po premierze, ogłosił zwolnienia aż 18% swoich pracowników. W tamtym czasie przyszłość Nieznany 9 IP i sama firma Reflector Entertainment nie były jasne.
Największą obawą jest to, że firma może zostać zamknięta, ale w naszej ocenie nie może to być nawet najgorszy możliwy wynik. Najgorsze może być to, co przytrafiło się deweloperowi Ascendant Studios Nieśmiertelni z Aveumkolejny nowy oryginalny tytuł, który poniósł porażkę komercyjną i krytyczną.
W kwietniu ubiegłego roku Ascendant Studios znalazło się na tymczasowym urlopie, co oznacza, że ich pracownicy nie mogli znaleźć nowej pracy, dopóki nie otrzymywali wynagrodzenia. Do dziś opinia publiczna nie wie, czy firma istnieje i/lub czy pozwolono tym pracownikom odejść.
Na szczęście, choć dzisiaj mamy złe wieści, przed Reflectorem rysuje się lepsza przyszłość. W oświadczeniu na LinkedIn dyrektor generalny firmy Reflector, Herve Hoerdt, ogłosił, że nie tworzą już nowych Nieznany 9 zawody sportowe. Chociaż, co ciekawe, nie wspomniał on o IP z nazwy, z jego opisu jasno wynika, do którego się odnosi Nieznany 9.
Następnie Hoerdt potwierdził, że w firmie zostaną przeprowadzone zwolnienia i dalsze zwolnienia, co dotknie także pracowników back-office. Jednak w rezultacie Reflector nie wyłącza się.
Zamiast tego w „najbliższej przyszłości” będą stosować „podejście oparte na jednym projekcie”. Hoerdt twierdzi również, że mają już projekt zlecony im przez właściciela, firmę Bandai Namco Entertainment Europe.
Firma Reflector i jej pracownicy mają szczęście. Chociaż Ascendant Studios pozostało niezależne od Nieśmiertelni z Aveumwydawca, Electronic Arts, Reflector i Nieznany 9 została zakupiona przez Bandai Namco Europe. A Reflector miał szczęście podwójnie, ponieważ Bandai mógł sam zamknąć studio i zachować je, choć jako mniejsze.
Życzymy wszystkiego najlepszego pracownikom opuszczającym obecnie Reflector Entertainment i mamy nadzieję, że uda im się wrócić do branży gier wideo. Trudno nie zauważyć, że właśnie ogłosiło Bandai Europe Krew Wędrowca Świtu i nie myśl, że Reflector może stać się studiem drugorzędnym lub wspierającym grę Rebel Wolves. O ile to jest warte, byłoby zabawnie, gdyby Tekkena nagle dostało swoje pierwsze kanadyjskie studio, ale nie liczymy na to.
W trosce o przejrzystość i ograniczenie dezinformacji poniżej przepisaliśmy oświadczenie Hoerdta.
Dzisiaj poinformowałem nasze zespoły, że podjąłem decyzję, aby nie dać zielonego światła dalszym pracom nad przyszłym projektem, który znajduje się w fazie konceptualizacji, co kończy tę linię rozwoju.
Kontynuowanie tego projektu nie byłoby trwałe dla przyszłości studia. Niestety oznacza to również, że w następstwie tej decyzji nastąpią zwolnienia.
Decyzja ta ma bezpośredni związek z porażką ambitnego i odważnego pierwszego projektu studia, nowego IP z bogatym uniwersum transmedialnym. Wyniki wydania nie zbliżyły się do oczekiwań firmy, po licznych korektach harmonogramu i inwestycjach, zarówno finansowych, jak i innych, i nie uzasadniały dalszych eksploracji tego uniwersum.
Niestety wpływa to również na personel back-office, przygotowując zespoły wsparcia do jednolitego podejścia do projektu, które studio przyjmie w najbliższej przyszłości. Tam, gdzie to możliwe, do tego projektu zostaną przydzieleni pracownicy w oparciu o istniejącą własność intelektualną Bandai Namco, która rozwija się bardzo dobrze.
Reflector Entertainment zapewni odpowiednie pakiety odpraw, rozszerzone świadczenia zdrowotne dla dotkniętych pracowników i ich rodzin, ciągły dostęp do usług w zakresie zdrowia emocjonalnego i psychicznego oraz doradztwa, a także proaktywne wsparcie w planowaniu kariery zawodowej, aby przygotować ich na przyszły sukces.
Bandai Namco Entertainment Europe będzie w dalszym ciągu inwestować w tworzenie zachodnich treści dla odbiorców na całym świecie, zgodnie z wizją Grupy.