Wygląda na to, że Sumo przechodzi własną wewnętrzną restrukturyzację.
Sumo Digital jest jednym z najlepszych obecnych studiów gier wideo tworzących gry, nawet jeśli nie wiesz. Podczas gdy ich najbardziej znanym oryginalnym tytułem był funky i sprytny Snake Pass, ich zapasy i handel wykonują prace outsourcingowe dla większych firm.
W tym zakresie Sumo Digital współpracował z różnymi wydawcami i franczyzami, w tym największych i najlepszych, a nawet konkurentów. Na przykład rozwinęli się Crackdown 3 dla Xbox Game Studios i Littlebig Płaszczyzna 3 Dla Sony.
Ich najnowsza praca, co ciekawe, była wspierająca programistów w grach WB największy hit i bomb w ciągu ostatnich dwóch lat, Hogwarts Legacy I Suicide Squad: Kill the Justice League. Podczas gdy Sumo Digital miało kilka oryginalnych gier, ogłosili poważną zmianę planów.
Udostępnili tę wiadomość na swojej stronie internetowej:
„Po dokładnym rozważeniu podjęliśmy strategiczną decyzję o skoncentrowaniu SUMO Digital wyłącznie na usługach rozwojowych dla partnerów – naszej podstawowej sile i podstawie naszego sukcesu.
Nieuniknie to przejście będzie miało wpływ na nasze studia i ludzi. Jesteśmy zaangażowani w minimalizację tego wpływu w jak największym stopniu, badanie wszystkich opcji utrzymania talentów i wspieranie osób dotkniętych przejrzystością, opieką i współczuciem ”.
Podczas gdy język może wydawać się bardziej miękki i bardziej współczujący dla osób wydanych przez firmy AAA, podobnie jak ich poprzedni pracodawcy w Sony i Microsoft, Sumo Digital wydaje się sugerować, że robią to samo.
Dzięki tym anulowanym projektom firma przechodzi wewnętrzną restrukturyzację. Oznacza to, że mogą zdecydować, że nie będą zatrudnieni niektórzy z ich deweloperów.
I chociaż większe firmy zostały wezwane do postrzeganego braku empatii, teraz, gdy Sumo Digital został umieszczony w tej pozycji, zasadniczo będą robić to samo. Będą przestrzegać lokalnych przepisów dotyczących zatrudnienia w odniesieniu do tego, jak mogą wdrażać zwolnienia, i pomogą pracownikom znaleźć umieszczenie w innych firmach, jeśli to możliwe.
Życzymy wszystkiego najlepszego dla Sumo Digital i wszystkich ich pracowników. Powiedziawszy to, ważne jest, aby być szczerym z powodu wyrażonej wiadomości w tym przesłaniu.
Wskazuje, że te trzy lata zwolnień branżowych i odwołania projektów są o wiele bardziej skomplikowane niż kierownictwo dużych czasów, które stają się zbyt zachłanni i zwiększają nierealne oczekiwania sprzedaży. To, co przechodzi teraz branża, nie jest łatwo podsumowane w elementarnym czarno -białym.
Jak wyjaśnia Matthew Ball w swojej prezentacji gier wideo 2025, gry wideo są stosunkowo prosperującym przemysłem niż inne. Te okresy kurczenia się są stosunkowo krótsze i zwykle następują dłuższe cykle rozwijającego się biznesu. W tej chwili programiści gier wideo wciąż szukają biznesu, aby to odebrać. Niestety, nie wraca wystarczająco wkrótce dla wielu z tych ludzi tworzących nasze gry.