Słowa Totoki z zeszłego roku z pewnością nadchodzą o to złowrogo.
Wydaje się, że Sony rozpoczęła nową rundę zwolnień na PlayStation, ale nie w gier w studiach.
Jak opublikowano w Resetera przez użytkownika Darkreaver, Mastodon.gamedev.place User Whoisryosuke napisał ten post na serwerze Fediverse:
„Większość mojego zespołu po prostu zwolniła się z PlayStation. To było marzenie, aby pracować z Sony na platformie, którą dorastałem od czasu PS1 i przyczyniam się do PS5, Portal, PSVR2, PS i przyszłych konsolach. Jeśli znasz kogoś, kto potrzebuje inżyniera doświadczonego użytkownika konsoli rodzimego, możesz się skontaktować. ”
Żeby było jasne, Ryosuke jest uchwytem online, a ich LinkedIn ujawnia swoją nazwę jako Oscara Diaza. Ujawnia również, że od października 2020 r. Byli pełnoetatowym technologiem projektowym w PlayStation, opisując ich pracę jako „narzędzia i procesy budowania, które pomagają grupie UX na PlayStation przekroczyć granice gry”.
Ryosuke również przypiął ten post na swoim koncie Fediverse, aby opisać, co robią dalej:
„Co tam ludzie. Jestem Ryosuke, pracuję w #PlayStation Prototyping nowych doświadczeń w Console, #VR i nie tylko. Wcześniej przez ponad 10 lat prowadziłem publikację #Cannabis i studio.
Robię dużo OSS #WebDev i #gamedev, głównie w #UI i narzędziach. Obecnie uczę się #RUST i #UNREALEngine, ale zwykle używam #reactjs i #javascript.
Jestem także w sztuce, fitness (#Yoga i #BodyBuilding), telewizji/filmie/anime i prawdopodobnie więcej – możesz zapytać! ”
W rzeczywistości Ryosuke wydaje się być prawdziwym fanem PlayStation poza pracą. Połączyli także z YouTube, gdzie mają filmy z hobbystami PlayStation Projects, takie jak projektowanie karty pamięci PS1 wykonanej ze szkła.
Darkreaver znalazł także ten komentarz moderatora Reddit Zhukov-74, który może wyjaśnić sytuację:
„Dla każdego, kto nie jest świadomy:
Sony ujednolica platformę na EKS, osiągając 5x szybsze wdrożenia i 60% niższe koszty
Te „60% niższe koszty” prawdopodobnie częściowo odnoszą się do spadku pracowników. ”
Link trafia do reklamy Amazon, w której szczyci się tym, w jaki sposób Sony zwiększyła swoją wydajność, korzystając z usług Amazon. To jest zdanie z tego eseju, o którym nawiązuje Zhukov-74:
„Zjednoczenie platformy pomogło zatem SIE obniżone koszty obliczeniowe o 10 procent i zbędny czas operacyjny o 50 procent. Zmniejszenie liczby wdrożeń z czterech do jednego pomogło również obniżyć koszty operacyjne o 60 procent. ”
Dla jasności usługa usługi Elastic Kubernetes usługa ma tak szerokie aplikacje, że nie jesteśmy pewni, czy to naprawdę doprowadziło do zamknięcia zespołu Ryosuke. Ale jeśli tak jest, z pewnością byłoby możliwe, że Sony znalazł inne podziały, aby zmniejszyć rozmiar i znaleźli różne powody, aby zwolnić Ryosuke.
Wskazuje to na szerszy problem dla PlayStation niż ich obecny dylemat z niewielu gier pierwszej imprezy na horyzoncie. Jak donosiliśmy w przeszłości, Hiroki Totoki stwierdził bezwzględnie w zysku Sony, że ich dział gier nie rozumie ogólnego wzrostu i zrównoważonej rentowności.
Totoki był dyrektorem generalnym i przewodniczącym PlayStation w ciągu dwóch lat, ale dziś kieruje samą firmą macierzystą Sony Group. Chociaż przekazał PlayStation Hideaki Nishino, wskazują, że Totoki szukał sposobów na przycięcie PlayStation. To może nawet nie być koniec tych zwolnień i zmniejszanie się po stronie gier Sony w nadchodzącej przyszłości.