Łatwo jest przyjąć za pewnik, że ten mobilny model monetyzacji mógłby zostać zastosowany do komputerów, a nawet konsol.
Valve wprowadził nowe zasady dla swoich twórców gier, aby odwrócić trendy, których większość graczy mogła nie zdawać sobie sprawy z ich platformy.
Jak donosi Gamingonlinux, zrewidowali swoje zasady zakazu zakazania gier, które wymagają oglądania reklam w celu dalszego gry. Używają tego języka w wersjach:
„Deweloperzy nie powinni wykorzystywać płatnych reklam jako modelu biznesowego w swojej grze, takich jak wymaganie od graczy oglądania lub w inny sposób zaangażowania się w reklamę w celu gry lub bramki za reklamę. Jeśli model biznesowy Twojej gry polega na reklamie na innych platformach, musisz usunąć te elementy przed wysyłką na Steamie.
Niektóre opcje, które możesz rozważyć, obejmują przejście na pojedynczy zakup „płatnej aplikacji” lub uczynić grę za darmo do gry z opcjonalnymi aktualizacjami sprzedawanymi za pośrednictwem mikrotransakcji lub treści do pobrania (DLC).
Deweloperzy nie powinni wykorzystywać reklamy jako sposobu na zapewnienie wartości graczom, takich jak daje graczom nagrodę za oglądanie lub angażowanie się w reklamę w swojej grze. ”
Valve reklamuje również, że „aplikacje z reklamowymi modelami biznesowymi” są zakazane na ich platformie. Jak zauważył redaktor Gamingonlinux, Liam Dawe, nie wyklucza to żadnych reklam z nadejścia do gier Steam. Ale pojawią się one w postaci promocji krzyżowych między gierami a umieszczeniem produktu. Valve wyjaśnia również, że gry blockchain, które ułatwiają wymianę w kryptowalutach, nie są dozwolone.
Można założyć, że była to środek ostrożności ze strony Valve, ale istnieje powód, aby sądzić, że tak nie jest. Znaleźliśmy ten post Community Community z 2021 r., Pytanie, dlaczego gra została dozwolona na parę dzięki temu dokładnemu modelu biznesowym opartym na reklamie. Mowa gra, Crunchesjest strzelanką PVP z grafiką Voxel.
W związku z tym nadal istnieje Crunches Strona na Steam, ale nie jest dostępna do pobrania. Jak się okazuje, Crunches przeniósł się na własną stronę, gdzie można go grać w przeglądarce, ale ma również własnego klienta.
Nie byliśmy w stanie dowiedzieć się, jak Crunches Używał reklam do zarabiania pieniędzy na Steamie, jeśli to zrobiło, ale oczywiście mogło być dziesiątki, nawet setki innych gier Steam, które używali reklam do zarabiania pieniędzy. Łatwo jest pocieszyć zawór, gdy robią coś dobrze, ale być może powinniśmy bardziej dyskryminować takie podejście.
W ten sam sposób, w jaki Valve nie miał komunikatu prasowego ujawniającego te nowe zasady, nigdy nie rozmawiali o takich grach pojawiających się na Steamie. Nie oznacza to już, że nie możesz już lubić pary lub zaworu, ale z pewnością powinniśmy rozpoznać, kiedy nasze z góry przyjęte uprzedzenia mogą zachmurzyć się i zaciemniać, jak powinniśmy myśleć i traktować te firmy.