Niedawny wywiad z wieloma członkami Opowieści o powstaniu Zespół programistów został niedawno umieszczony na japońskiej stronie Bandai Namco. Wywiad został podzielony na dwie połowy, a druga część zostanie wydana w późniejszym terminie.
Dzięki własnemu Ryuji z noisypixel.net, mamy teraz przetłumaczoną wersję pierwszej połowy wywiadu.
Odroczenie planów z powodu sprzętu nowej generacji
Pierwotnym planem było wydanie Tales of Arise w 2020 roku i rzeczywiście, prace rozwojowe zakończyły się na czas przed pierwotnym harmonogramem, ale potem gra została wydana we wrześniu 2021 roku, więc co z tym?
Cóż, w 2020 roku deweloperzy dyskutowali o potrzebie wsparcia nadchodzących konsol nowej generacji. Oznacza to, że Xbox Series X|S i PlayStation 5. Uważali, że te konsole są integralnym punktem dla Opowieści o powstaniu. Był to tytuł na dużą skalę, więc w Bandai Namco było wiele dyskusji na temat tego, kiedy powinni wydać grę.
I wtedy do projektu dołączył Shouji Ikegami. Ponieważ niemożliwe byłoby opracowanie wersji nowej generacji jednocześnie z wersją obecną, stworzył specjalny zespół, który właśnie to robi.
Ogólnie rzecz biorąc, było to trudne do wykonania, zwłaszcza przy tak dużej liczbie ulepszania grafiki, przy jednoczesnym upewnieniu się, że wersja obecnej generacji nie jest poważnie gorsza od wydania następnej generacji. Mimo to, mimo zmęczenia, zespół programistów wytrwał i jest naprawdę szczęśliwy, że kontynuował tę decyzję.
Przetłumaczoną połowę wywiadu można przeczytać tutaj: hałaśliwypiksel tutaj.
Dla tych, którzy nie mieli okazji zagrać Opowieści o powstaniu jednak gra została wydana na całym świecie na Xbox Series S|X, Xbox One, PlayStation 4, PlayStation 5 i PC.