Masz RPG w mojej grze walki!
Czerwona ziemiatytuł, który wcześniej był dostępny tylko w Japonii, w końcu ruszy na zachód, gdy zostanie wydany w ramach nadchodzącego Kolekcja Walki Capcom.
Wydanie w 1996 roku, Czerwona ziemia twórczo łączy mechanikę walki i RPG. Chociaż istnieją klasyczne walki PvP, gra miała również „tryb zadania”. W trybie Quest gracze zmierzyli się z bossami fantasy, jakby ich wojownicy byli poszukiwaczami przygód na wielkiej wyprawie.
Po każdym bossie gracze otrzymywali punkty doświadczenia, które można wykorzystać do ulepszenia statystyk twojej postaci, naprawdę napędzając estetykę przygody fantasy, która zainspirowała Czerwona ziemia.
W refleksji na temat gry, zamieszczonej na oficjalnym blogu PlayStation, Andy Wong, starszy menedżer w Capcom, wyjaśnia historię gry i przyczyny dokonanych przez nich wyborów.
Jak doszło do tego wyjątkowego podejścia do bijatyk? Takashi Sado, jeden z ówczesnych producentów Red Earth – i nadal w Capcom – rozpoczął pracę nad propozycją Red Earth w połowie lat 90-tych. Ponieważ bijatyki stawały się wówczas coraz bardziej popularne, podążył za tym trendem i początkowo planował uczynić z Red Earth tylko bijatykę. Czuł jednak, że poziom umiejętności między graczami w bijatykach rośnie, gdzie bardziej zwykli gracze nie mogli nadążyć za większą liczbą graczy z najwyższej półki. Aby wypełnić tę lukę w umiejętnościach, jego zespół zastanawiał się, czy mogliby wykazać się kreatywnością i zrekompensować to, zmieniając parametry, sprzęt lub inne aspekty gatunku.
Również w tym czasie Sado zainteresowały się grami akcji fantasy, takimi jak Magic Sword i The King of Dragons, opracowane przez firmę Capcom. Obie te gry typu beat’em-up miały systemy rozwoju postaci, które zasilały postać kontrolowaną przez gracza. Z myślą o grach fantasy i chęci zaradzenia rosnącej przepaści umiejętności wśród graczy walczących, stworzono unikalny system rozwoju postaci, przypominający RPG, dla Red Earth.
Andy Wong
Nadchodzący Kolekcja Walki Capcom będzie zawierać wiele gier, takich jak Street Fighter II, Darkstalkerzy, i więcej. Gracze mogą zdobyć go 24 czerwca na PC, Xbox One, Xbox Series X/S, PS4, PS5 i Nintendo Switch.
Źródło