2003 XIII był odbiorcą przeciętnych i mieszanych recenzji, gdy po raz pierwszy został uruchomiony na PC, PS2, Xbox i Nintendo Gamecube, ale zyskał sobie kult, który tęsknił za więcej, kontynuacją, remake’iem, cokolwiek. 10 listopada 2020 r. ukazał się remake gry na konsole obecnej generacji PS4, Xbox One i ponownie na PC. Opracowany przez PlayMagic Ltd reakcja na premierę remake’u, zarówno ze strony fanów, jak i krytyków, była przerażająca. Gra została w dużej mierze potępiona z powodu ogromnej liczby błędów, podczas gdy nastąpiły zmiany w kultowym stylu grafiki cel-shaded, którego fani nie znosili; krytycznie, była to jedna z najgorzej odbieranych gier roku. Dziś wreszcie przeprosiny i wyjście.
Tydzień po premierze wydawca Microids przeprosił za problemy nękające grę i obiecał, że zostaną naprawione. Dzisiaj, ponownie w komunikacie prasowym, Microids przedstawił swoje plany naprawy gry i zaczyna od przerobienia jej… jeszcze raz. Microids powiedział, że wynajął inne studio (Wieżę piątą), aby naprawić XIII aby gracze mogli „cieszyć się grą zgodnie z zamierzeniami”. Podobno Tower Five od ponad roku pracuje nad dużą aktualizacją tytułu, aby naprawić problemy związane z premierą oryginału.
Microids stwierdził: „Studio deweloperskie przerobiło całą grę z kierunku artystycznego na sztuczną inteligencję i dodało liczne ulepszenia techniczne… studio pracowało również nad zawartością dla wielu graczy, a także portem gry Nintendo Switch. Ta aktualizacja, zawartość dla wielu graczy i wersja na Switch zostaną wydane jednocześnie 13 września. W tym dniu posiadacze wersji na PlayStation 4, Xbox One i PC otrzymają bezpłatną aktualizację i będą mogli cieszyć się grą zgodnie z zamierzeniami.”
Droga przed nami XIII jest wciąż długa, ale wydaje się, że Microids jest zaangażowany w naprawę problemów, które nękały premierę 2020 roku. Wygląda na to, że problemy będą już za nimi 13 września.
Źródło